dissabte, 14 de març de 2009

[BF] Fent neixer el negoci - sessió 11

La sessió va començar decidint el següent arc argumental: si el primer acabava al aconseguir un local per a instal.lar el negoci familiar, el segon arc acabarà amb la obertura del club al públic.
(si bé el primer arc argumental han estat unes 10 sessions) ara calculo que aquest arcs serà de 3-4 sessions màxim)

Amb la idea de la Martha i en Valentino de fer-se un forat en el mercat de les armes de foc de la ciutat, en Valentino decideix invocar (a través de Circles) a la Capitana Baumann, una reputada pirata, per fer-hi negocis. La tirada va ser un èxit: havia de sortir durant la sessió.

Comencen les tasques per tirar endavant el negoci dels Casanno:
- en Valentino va legalitzar el negoci. Posant l'establiment al seu nom (!). El nom definitiu del local tindrà referència als dijous i a alguna fita històrica de la ciutat de Freeport (a causa d'una tirada "de creació" de Freeport Wise de'n Ioseppe).
- la Martha va anar a comprar mobiliari i decoració pel local, però no se'n va acabar de sortir (tirada fallida de Resources). Això si, va trobar mobles d'estil kitsch i fora de moda.
- en Ioseppe es va dedicar a fer propaganda entre els membres de la guàrdia del nou local, prometent tracte preferent i bones noies. Això si, pel camí va torna a caure a les urpes de la beguda i arriba borratxo a casa....

Al final els germans es traslladen personalment als Molls de la ciutat. Allà veuen que La Sageta Negra, el vaixell de la Baumann ha arribat a Freeport. De camí, però, en Valentino fa ús de la seva agilitat verbal per perfumar a la Martha de forma gratuïta. Un cop al vaixell un mariner els informa que la Capitana està a l'Smoking Dragon, el seu fumadero d'snakeweed, amagat rera una llibreria de llibres exòtics. El grup s'hi dirigeix i intenta entrar, però no deuen saber el mot de pas o la forma de demanar-ho i al final han de marxar amb la cua entre cames.

Al cap d'unes hores la Capitana en persona es presenta al local. Sembla clar que faran negocis. Els Cassano podran vendre les armes de foc que fabriquen el clan Harlamon, la Capitana Bauman pagarà en metàl.lic i amb espècies (snakeweed i pols de l'abisme, una droga molt més dura que la herba de serpent). Aquí va ser interessant el duel de Will entre Martha i Valentino per saber qui duia la veu cantant en la negociació amb la pirata. Al final en Valentino es va endur el gat a l'aigua.

La pirata marxa amb un bon pacte entre mans i en Valentino (deixant-se endur pel seu paternalisme) reforça el vincle amb els nans prometent retornar tots els beneficis per què el clan Harlamon torni al seu esplendor passat.

Al cap d'uns dies, en Finn (senyor del crim, cap del Sindicat, un dels poders fàctics del sotamón de Freeport) els convida a fer un tè al seu local de la Societat Benefactora de Halflings, just al Camp de l'Honor on va morir el pare Cassano...

En Finn es mostra magnànim i condescendent amb el caràcter pintoresc dels Cassano, però fa explícita la seva demanda: una mostra pública i ben visible de lleialtat cap al Sindicat, si pot ser durant la prometedora inauguració del local.... els Cassano aconsegueixen no comprometre's però tampoc eludeixen el problema!

Ja tornant cap a casa, veuen que hi ha problemes a les obres de rehabilitació del local. Un dels operaris orcs surt volant per una finestra del primer pis! Haskaroar (el príncep nan caigut en desgràcia del clan Harlamon) està ben begut, armat fins les dents i ha atacat als orcs pensant-se que havien atacat a la seva muller, la Ahndooh. Es dispara una pistola, crits i nervis.... i al final, un parell d'orcs morts, la resta marxen emprenyats de la casa i el caràcter autodestructiu del príncep nan s'afegeix a la llista de temes pendents de la banda....

Temes oberts pel futur (o no):
- què fem amb el príncep nan? La Martha proposa enverinar-lo, la resta creu que encara pot ser útil....
- en Ioseppe descobreix la seva vocació, formar un cos de mosqueters, com els que hi ha al Continent....
- a més incorporo una dada per la trama principal: la guàrdia de la ciutat està totalment corrompuda... de fet es tracta d'un poder fàctic més del món criminal de Freeport.....


Reflexions sobre la partida:
- noto que vaig agafant més el ritme com a GM, el sistema comença a fluir, tinc més seguretat a la hora d'anar introduint temes, d'aprofitar les tirades fallades del grup....
- crec que ha contribuit a aquest darrer fet que comentava que el grup s'ha estabilitzat en número i membres. A més els BITs comencen a estar cada vegada més ben redactats i ens donen a tots pilons d'idees.
- els jugadors ja saben "jugar" el sistema. Això és molt important. Saben què volen jugar, què volen que siguin i facin els seus personatges i (ara ve la part nova) saben com fer que tot això passi segons les regles escrites. Genial!
- timing de la partida: 15 minuts d'introducció i posada en situació. 10-15 minuts de redacció i repàs dels BITs. 2'5-3 hores de joc i 20 minuts tancant temes i repartint Artha.
- ens costa encara entendre qu el ritme narratiu està a les mans de tots. Potser podem pactar escenes on no hi surtin tots els personatges o potser podem jugar més amb el pas del temps a la història....