dijous, 17 de gener de 2013

Vigilants #1

Joc en acció de la Mirada del Centinela de NSR.

Época: Actual. Però ens saltem la proposta canònica que fa el joc i fem que tots els personatges portin un vigilant.

Núm. de jugadors: 3+DJ

Temps de creació de personatges: 45 min (incloent explicació del sistema).
Temps de partida: 2 hores.

Personatges creats:

- Mortal Sling. Foner venjador agent de Borsa. Li van matar el pare a la policia i ara busca erradicar la corrupció del cos de Betlam.
- Sparks. Jove adolescent geni tecnològic. Lluita contra el crim amb una pistola tàser de la seva invenció, mentre intenta controlar les seves hormones i escapar de la fèrria vigilància dels seus pares.
- Hammer. Detectiu privat irònic i antiquat amb un bon ganxo de dreta.

Resum de la partida:

[Nota: es tracta de la partida del Centinela #746 "El espectáculo más grotesco" (pàg. 175 del manual) modificada per adaptar-la a la presència de diversos vigilants].

Els membres del grup (encara no format) han estat convidats per diferents motius a la festa d'aniversari de la filla del Fiscal del Districte (l'Spark s'hi vol infiltrar per que li agrada la noia que fa anys). Malauradament hi arriben tard (punt de drama), només per descobrir que uns pallassos liderats pel l'infame Mollete han segrestat als convidats de la festa (16 nens i 8 adults) i matarà un nen cada hora fins que no s'alliberi al seu Pallasso "Jefe" (El Gran Galletin) que està "retingut" a l'Asil Dunwich.

Els PJ superen els queques autòmats que els pallassos havien deixat com a trampes i descobreixen que s'amaguen en una parc d'atraccions abandonat de la ciutat, just abans que arribi la policia. S'alien per anar-hi i allà s'han de separar per salvar a diferents víctimes alhora per tal d'evitar que les matin si són descoberts: Un del pallassos intenta violar a la filla del Fiscal al tren de la bruixa, la sínia fa d'antena que retransmet l'execució i emet un vídeo del segrest, uns "falsos" segrestats (molt explosius) estan lligats als cavallets... l'Spark salva a la filla del fiscal de les perversions de Mollete, mentre que en Hammer intenta alliberar als (falsos) ostatges dels cavallets i Mortal Sling escala la sínia per desactivar el transmissor per veure's assetjat per Corbatón i el seu mico.

 La sessió acaba amb un cliffhanger on la radio de la sínia està a punt d'explotar (trampa explosiva per si algú intentava desconnectar-la) i el fiscal del districte i la seva dona estan lligats al vagó d'una muntanya russa en marxa a la que li falta un tros de via...

Corbatón i Mollete
Comentaris:

- Segons les normes, crec que vaig donar molts punts de drama: el manual diu que no en pots guanyar més d'un per escena. Tanmateix no em sembla pas malament; els punts de drama són el motor del joc i en vaig donar fins hi tot quan els jugadors seguien les convencions del gènere.

- En aquest sentit, el fet que hi hagi tants aspectes i que forçar-los tingui un efecte mecànic i/o dramàtic facilita la seva introducció dins el joc.

- Em sembla que amb una baixa defensa el joc esdevé un pèl massa "mortal". Està bé pels sequaços i els roïns, però els herois pateixen massa si no tenen uns reflexes molt alts o s'han de gastar molts punts de drama per "evitar" mal. La dependència dels Reflexes és molt alta.

- M'ha agradat molt el sistema de fites, que dóna molt per diferenciar als personatges alhora que introdueix moltes idees d'aventures o d'escenes.

- Malgrat tenir un "geni tecnològic" al grup no vam provar les regles per introduir objectes avançats. Suposo que és qüestió d'anar-ho recordant i ja s'esdevindrà.

- En general crec que ha agradat força, i el sistema ajuda a recrear força bé el gènere dels vigilants de còmic (amb l'excepció del tema de ferides comentat abans).