dissabte, 12 de gener de 2013

La Guàrdia del Vent, la nova campanya de Fate

Després de la primera sessió de la campanya de Fate de ciència ficció vam estar parlant amb el grup i vam decidir fer quelcom més èpic i de fantasia medieval.

Per això hem començat la campanya de La Guàrdia del Vent!


La campanya segueix la premisa del Mouse Guard (un cos de guàrdies errants per un territori inhòspit que ajuden a la gent a lluitar contra el mal) però en una ambientació definida a partir dels gustos del grup:

Fa generacions que cap habitant de la regió de Wan Lin ha vist mai la primavera. El sol fa segles que il.lumina la terra, però no l'escalfa. Wan Lin és una regió muntanyosa, a zones poblada per tundra en perpetu hivern.

Diuen els antics mites i llegendes que abans els habitants de Wan Lin vivien seguint cultes i religions, i que l'adoració als antics déus els hi donava poders i coneixements. Tot això va acabar amb la Guerra dels Cels, on dimonis, dracs i gegants es van enfrontar als déus en una guerra cruel i genocida. Els humans eren simples peons d'aquesta guerra de proporcions èpiques. Ningú sap qui va guanyar, el que si se sap és com va quedar el món després de la guerra: abandonat. Els dracs dormen el seu son etern, els gegants han desaparegut de la faç de la terra i els dimonis van ser expulsats a les profunditats dels inferns (d'on intenten escapar oferint poders malèfics a adoradors humans prou imprudents com per creure les seves mentides). I dels déus res se'n sap.

I els homes, nans i mitjerols van quedar orfes. En un món inhòspit i hostil. Però la tenacitat de les races joves va fer que sobrevisquessin i poc a poc anéssin habitant el món. Fins a data d'avui, on les races joves tenen el seu lloc en l'ecosistema de Wan Lin, però sense ser-ne els dominadors clars.

Wan Lin és una regió extensa i poc habitada, que viu del comerç que pot fer desde la Ciutat del Llac a altres zones del món. El principal producte que s'exporta és resultant de la caça, la fusta i diamants de la mina de Llac Diamant.

La Ciutat del Llac és la principal ciutat de la zona, amb uns dos mil habitants. Allà també hi ha la seu de la Guàrdia del Vent. Les llegendes diuen que al fons de la ciutat hi dorm un enorme drac de foc que fa que el clima a la ciutat sigui més benèvol.  La segona ciutat en importància és la que hi ha al voltant de la mina de Llac Diamant, amb quasi mil ànimes entre nans i humans. La resta són viles, llogarrets i campaments de mercaders, caçadors i pastors.

La Guàrdia del Vent és una de les herències de les antigues tradicions: un grup d'homes i dones que viatgen pel món protegint als dèbils, refent camins, vigilant el clima i lluitant contra el mal.

Les premises de joc són:
  • els PJs seran membres de la Guàrdia del Vent que acaben de passar el ritual de pas per ser membres a ple dret. De fet la 1a aventura comença que veniu de les muntanyes on heu anat a veure a un sabi eremita que us ha fet passar la prova final.
  • els PJs poden ser humans, nans i mitjerols (halflings). Els nans tenen una major resistència als poders màgics (i més dificultat en sintonitzar-se amb objectes de poder (veure més avall). Els halflings tenen el do de passar desapercebuts i al mateix temps se'ls hi fa poc cas. No hi ha elfs.
  • no hi ha màgia. Els únics que tenen màgia com a tal són els que fan pactes amb els poders obscurs i esdevenen diabolistes i/o nigromants.
  • el que si que hi ha són molts Objectes de Poder, objectes carregats de la màgia mítica d'abans de la Guerra dels Cels. Objectes que donen poders a qui els té. Però sempre cal fer una "sintonització" amb el poder imbuït en l'objecte, que inevitablement transforma al personatge d'alguna manera (això es farà a través dels Aspectes).
  • enemics que us podeu trobar en les vostres aventures: gent dolenta, gent corrompuda pels poders infernals, dimonis, elementals, animals corromputs i/o mutants. Gegants i dracs són éssers de llegenda.
  • Sobre la llista d'habilitats. Noves habilitats i habilitats que es mereixen comentari:
    • Lore: hi haurà 3 coneixements: Ocultisme (tot allò referent als poders infernals); Acadèmia (coneixements mundans); Mites i Llegendes (coneixements de l'era antiga, necessaris per saber com sintonitzar objectes de poder).
    • Craft: ho considero una habilitat d'Ofici. Qui vulgui es posa un ofici i s'entén que sap allò relatiu a l'ofici: cuiner, bard, armer,...
    • Cabalgar: els guàrdies del vent que han fet mèrits solen rebre montures especials (una mena de montures totèmiques) i sinó poden muntar cavalls i ponis.
    • Sanar: habilitat de curar.
    • Supervivència
    • Rastrejar
No es tracta de fer-se personatges iguals, encara que tots sigueu membres de la Guàrdia del Vent hi ha moltes possibilitats. Alguns exemples:
  • un nan membre d'un clan miner que vol recuperar alguna joia perduda
  • un curandero expert en herbes medicinals
  • un recopilador de sabers
  • un caçador de bruixes i bruixots
  • un especialista en rastrejar dimonis
  • un expert explorador
  • ...
El meu pla de la campanya és fer una aventura d'introducció per conèixer els personatges i adaptar-nos al sistema i després fer pròpiament la campanya. Per l'aventura inicial he adaptat una aventura de warhammer com a la introductòria (del compendi Tumbas Saqueadas) i una minicampanya de AD&D (El Molino del Destino) per a la campanya.

Seguirem informant...