divendres, 8 d’abril del 2011

Més cèntims pels meus pensaments

Una nova sessió de "A penny for my thoughts". Aquesta vegada vaig poder engrescar a dos companys de feina, totalment aliens al nostre món lúdic però amb prou curiositat i empenta per provar-ho.

Juguen: Albert C., Eva C. i mobuttu (2 jugadors i 1 jugadora).
Duració: 3 hores (vespre-nit), sense comptar pausa per descans.
Situació: Un menjador. TV apagada. Asseguts al voltant d'una taula rodona amb beure i menjar per anar picant mentre juguem.

Document de "Fets i Consols"
Document de "Qüestionari"













Fem una introducció al joc seguint els passos indicats en el manual. Llegim el document de "Fets i Consols" i el Qüestionari. Expliquem el procés. Fem els paperets per escriure-hi els Desencadenants de Memòria i els posem dins un barret de palla. Posem dins un vol un grapat de cèntims. El Lector llegeix el procés i va resolent dubtes. Després del primer record abandonem el manual; el joc va sol.
 
Desencadenants de Memòria:

  • Fer un cim i sentir la boira a la cara.
  • La sensació de buidor d'un pis acabada una mudança.
  • Una taca de tinta a la roba.
  • El nerviosisme d'una primera cita.
  • El sentiment de treure't el fred de sobre quan et poses al llit a l'hivern.
  • Fred intensa glaçant-te els dits.
  • Entrar a mar a la primavera amb aigua encara freda.
  • Una nit d'estiu estrellada.
  • En cervell de xai per menjar.
  • Una habitació amb una paret pintada de vermell i un quadre d'una "amapola".
  • El soroll d'una moneda caient a terra.
  • Sang seca a terra en el lloc d'un accident.
  • Vent càlid d'anar en moto a l'estiu.
  • Olor de canyella.
  • Cançó de Rafaela Carrá "Explótame, Explótame, Expló" en un petit bar.

Qüestionaris:

Una noia rossa, d'ulls verds, amb el pits operats i vestida molt "pija".

1. Quan penso en una taca de tinta a la roba, recordo com vaig començar el negoci d'una disco. És un record agradable per què va ser quan vaig acceptar el meu primer repte important a la vida.
2. Quan penso en fer el cim i sentir la boira a la cara, recordo el meu intent de suïcidi. És un record desagradable per què ho perdo tot.
3. Quan penso en un pis buid després de la mudança, recordo els ulls de la meva filla. Vaig perdre la memòria en un coma etílic per oblidar els seus ulls.

Vols recordar el teu passat? .

Un home de mitjana edat amb un tatuatge oriental al braç.

1. Quan penso en la olor de canyella, recordo esperar a la Victòria en un fish & chips al port. És un record agradable per la il·lusió del retrobament.
2. Quan penso en el vent càlid anat en moto, recordo punxar una pilota a un nen a Ucraïna. És un record desagradable per haver perdut el control i haver-me barallat davant la Victòria.
3. Quan penso en la cançó de Rafaela Carrá "Explótame, Explótame, Expló" en un petit bar, recordo el trio pel qual em va abandonar la Victòria. Vaig perdre la memòria caient per les escales fugint de la família yakuza d'una de les del trio.

Vols recordar el teu passat? .

Un noi de 17 anys vestit com un "rapper".

1. Quan penso en un fred intens glaçant-me els dits, recordo trencar amb el meu primer xicot. És un record agradable per la sensació d'haver madurat i saber gestionar una crisi de parella.
2. Quan penso en el nerviosisme d'una primera cita (La droga funciona!), recordo pifiar la cita amb una noia. És un record desagradable per què no vaig poder reconèixer la meva sexualitat.
3. Quan penso en el sentiment de treure'm el fred de sobre quan em poso al llit a l'hivern, recordo sortir de l'armari davant de la família i recloure'm en un col·legi religiós. Vaig perdre la memòria en una cel·la de càstig per intentar lligar amb el professor de cant.

Vols recordar el teu passat? No.

 Comentaris:
  1. Els desencadenants de memòria són un dels punts més ben aconseguits del joc.
  2. És interessant jugar amb gent "que no et conegui" gaire per què pots utilitzar elements biogràfics sense que els demés ho sàpiguen.
  3. Es un joc que es fa llarg. Al contrari que als jocs de rol, no es pot desconnectar.
  4. Quan portes el personatge ets com el DJ emmarcant, mentre els altres jugadors prenen les decisions.
  5. És interessant que les preguntes guia i les respostes de Sí, i... sigui curtes i concises. Nosaltres no ho vam fer així, i tot i que el joc no se'n ressenteix si s'hi posa més detall, potser és el què va fer que s'allargués tot un pèl massa.