dissabte, 23 d’abril de 2011

HOT WAR més que una ressenya, una recomanació

En un pack de manuals i ajudes en pdf que vaig comprar fa temps hi havia el Hot War. Com sempre amb aquest tipus de compra els millors productes són els que passen inadvertits....

Quan en Mobuttu va tornar del seu viatge a Noruega duia el Cold City a les mans. La proposta era moltinteressant: Berlin després de la 2a Guerra Mundial, els aliats victoriosos formen una força policial transnacional per investigar i lluitar contra els horrors creats per l'Alemanya nazi. Un joc d'investigació, terror i conspiració entre els jugadors. Llavors vaig recordar que en el pack de pdfs hi havia el Hot War (que es podria considerar una segona part, seqüela o continuació del Cold City) i vaig posar-lo a la meva cua de lectura. Quina gran idea!


Aquí la proposta és similar, però amb alguns matisos: què passaria si la crisi dels míssils de Cuba hagués desencadenat una 3era Guerra Mundial, aquesta vegada amb armament nuclear? I si l'armament nuclear no fos el pitjor? I si els dos bàndols de la Guerra Freda haguéssin estat aprofundint en les investigacions paranormals del III Reich? Aquesta és la proposta de Hot War.

Us he de dir, però, que no me l'he acabat de llegir tot. Només he llegit la primera part. la de l'ambientació. No és que el sistema de joc sigui poc atractiu o que no m'agradi, sinó que estic molt saturat de llegir nous sistemes i la veritat és que només em vull centrar (de moment) en dos (Burning Wheel i Fate), però d'això ja en parlaré un altre dia....


En resum: no l'he acabat de llegir, però us el vull recomanar. I per quins motius?

El primer motiu: es tracta d'un joc directe, intens, escrit amb molta passió. L'autor anima a fruir del joc de la manera que més agradi al grup. L'autor ens explica que el joc neix de les seves diferents passions: la història, la curiositat pels búnquers i refugis atòmics i Londres, la seva ciutat. A més durant el joc hi ha, sense cap mena de pretensió teoritzadora, bons consells per jugar a rol: diferents maneres de gestionar els secrets en un grup de rol, rol dels jugadors i dels DJ en cada moment de les partides... fresc, clar i MOLT útil.

A més hi ha l'ambientació: és nova, és curiosa i.... incomplerta! Expressament l'autor deixa buits en l'ambientació que ha de ser el DJ i el grup qui ho han d'acabar de configurar. Això que podria semblar un hàndicap es converteix en una lectura suggerent i plena de ganxos d'on poder incloure aportacions de collita pròpia....

I a més aquesta ambientació està molt reforçada des de l'aspecte gràfic. No amb grans mapes i il·lustracions, sinó amb reproduccions de cartells, cartes, diaris i notes que donen molta informació però alhora són molt més inspiradores que llargues descripcions. Una manera molt innovadora d'explicar l'ambientació i molt adequada al tema del joc. Alguns exemples són els que il·lustren aquest post.


Sobre el sistema de joc us en puc dir poca cosa: molt simple, incorpora una mecànica
per portar al joc les agendes secretes de cada personatge i de cada facció, per no perdre el to co
nspiranòic del joc. Així les partides van de la missió que s'encarrega als jugadors (com a membres d'un cos de policia encarregat d'allò sobrenatural) combinada amb les ambicions/objectius particulars de cada personatge i els objectius/encàrrecs que fan les diferents faccions (partits polítics, cossos militars, cossos governamentals) per obtenir el poder a aquest Londres postapocalíptic.

En resum: un gran joc. Lectura recomanable!