dilluns, 2 d’agost del 2010

Icons

Icons és un joc de rol de super-herois basat en Fate escrit per Steve Kenson (l'autor de l'aclamat Muntants & Masterminds, que per cert acaba de sortir en la seva versió DC Universe).

Feia molt de temps que buscava un joc de superherois que em motivés...i em sembla que l'he trobat: senzill de jugar, sense a penes complicacions per crear el personatge, però potent en la seva resolució.

Com que està basat en Fate, té les típiques característiques del sistema, però reblincant-ne el clau:

  • Es llencen 2d6. A un dels daus se li resta el valor de l'altre, obtenint un campana de resultats entre -5 i +5. Aquest valor se li suma el nivell de l'habilitat adient i es compara amb un dificultat per obtenir l'efecte final.
  • Hi ha Aspectes en forma de Capacitats (Capacities) i Desafiamanets (Challenges). Les capacitats es poden "invocar" de forma positiva per guanyar bonificadors, modificar el resultat de les tirades o editar escenes (retcon) gastant punts de Determinació, o bé, juntament amb els desafiaments es poden fer servir de forma negativa per guanyar punts de Determinació.

Altres coses que m'han cridat l'atenció:

  • La creació de personatges es fa a l'atzar (excepte els Aspectes i les Habilitats): Característiques, Origen, Poders  i nombre d'habilitats es determinen totes amb tirades de 2d6. Tanmateix té una sèrie de mecanismes per compensar els personatges de forma que sortin més o menys coherents (tot i que sempre és feina del jugador per acabar d'arrodonir el personatge).
  • Pel meu gust, tanmateix, es tenen poques habilitats, ja que gairebé tot funciona amb una tirada utilitzant les característiques: Traça (Prowess), per combat cos a cos; Cordinació (Coordination), per combat a distància; Força (Strength), per accions físiques i resistència; Intel·lecte (Intellect), per coneixements i resolució d'enigmes; Consciència (Awareness), per percepció; i Força de Voluntat (Will Power), per resistència mental i carisma.
  • Els jugadors són els que fan (gairebé) totes les tirades. La idea és que els protagonistes són els personatges, per tant si un PNJ interactua amb un PJ, és el jugador qui fa les tirades per resistir l'oposició del PNJ. Per exemple, si el super-roí ataca al PJ, el jugador d'aquest tira per esquivar contra l'atac del PNJ (el DJ tira mai els daus pels seus PNJ).
  • Hi ha un capítol dedicat a la creació d'equips de super-herois, on cada PJ contribueix amb un punt de Determinació per crear Aspectes i Desafiaments de grup i poder-los fer servir en conjunt.
  • El nivell de Determinació és inversament proporcional a la quantitat de  poders i de característiques per sobre de 7; de tal manera que els PJ més poderosos no són tan versàtils, mentre que els que, a priori, són més dèbils poden fer moltes més "virgaries".

Per veure com funcionava he creat un PJ. M'ha sortit això (sense trucar cap tirada i posant-hi una mica d'imanginació).


Tempus fugit

Traça 7
Coordinació 4
Força 7
Intel·lecte 4
Consciència 4
Força de Voluntat 4


Resistència 11


Determinació 1


Origen: sobrenatural (extra-dimensional)


Poders: Aflicció (envelliment) 5; Super-velocitat 4; Regeneració 5


Especialitats: Discreció; Lluita


Rerefons: Soldat vingut d'una dimensió gairebé idèntica a la nostra, on existeix un imperi romà amb tecnologia avançada i on el temps hi transcorre més ràpidament. En un accident militar provant una arma temporal va ser transportat a la nostra dimensió on pot accedir a la velocitat del temps de la seva dimensió original, de tal manera que és capaç de fer envellir aquells a qui toca o desplaçar-se i curar-se més ràpidament. Per guanyar-se la vida fa de monitor de lluita greco-romana en el gimnàs "Sparta".


Descripció: Home corpulent i fort, de pell i cabells bruns. Com a super-heroi vesteix amb el seu uniforme de soldat imperial.


Capacitats:


- «Tempus fugit, sicut nubes, quasi naves, velut umbra». (Aprofita el temps).

- «Si vis pacem, para bellum».
- Contactes: Gimnàs "Sparta".
- Professor de lluita lliure.


Desafiaments:


- Extra-dimensional.
- Impacient.
- «Timeo Danaos et dona ferentes». (Desconfiat).

2 comentaris:

Menécrates ha dit...

Quim,

en Fred Hicks diu a la llista de correu de FATE que Icons pren coses del FATE però que no ho és ben bé, que hi ha molt crunch manllevat del joc de rol de Marvel....

Quim ha dit...

Cert!