dimecres, 4 d’agost del 2010

Creant un PJ d'Icons

Seguint amb l'apunt d'Icons, anem a seguir ara el procés de creació d'un PJ:

1. Origin
2. Ability Determination
3. Power Determination
4. Specialty Determination
5. Stamina, Background, and Description
6. Determination points
7. Aspects (Qualities and Challenges)
8. Game Master Approval
Totes les tirades es fan amb un o dos d6.

1. Origen

Tirem 2d6 i comparem el resultat a la taula d'Origen:

3+1= 4. A la taula d'Origen un 4 és Entrenat

El PJ és un humà amb habilitats superiors. Tots els seus poders provenen d'un dur entrenament a què s'ha sotmès o per equipament especialitzat. El PJ guanya 3 especialitats addicionals però dos poders menys (pot ser que no tingui poders).

2. Determinació de les habilitats

Per assignar el nivell de les habilitats del PJ tirem 2d6 comparant el resultat a la taula de "Determinació de Nivell". Les habilitats van des d'1 a 10. Essent el màxim humà 6 i 7+ es considera més enllà de les capacitats humanes normals.

Les habilitats són:

Traça 2
Coordinació 2
Força 4
Intel·lecte 3
Consciència 5
Força de Voluntat 4

Valors força baixos. De fet si sumem tots els valors en dóna 20 just. Si no hagués arribat a 20 hagués pogut tornar a tirar les habilitats.

Podríem ara, a més, bescanviar entre elles el valor de dues habilitat. Estic pensant en canviar coordinació per força. Però miraré abans quins poders surten.


3. Poders

Tirem 2d6 a la taula de Determinació del nombre de poders.

4+3=7 (això dóna 3 poders segons la taula susdita). Com que segons l'origen hem de descartar 2 poders, només ens en queda 1.

Determinem primer el tipus de poder tirant 2d6 a la taula de "Tipus de Poder".

1+1=2; Poders d'Alteració.

Anem ara la taula de poders d'alteració i llancem 1d6 seguit d'un altre 1d6 per què ens doni el poder aconseguit: 2 i 5 -> Aquàtic: El PJ es mou igual de bé dins com fora de l'aigua. Pot respirar normalment sota l'aigua i en el medi aquàtic pot substituir el nivell de les habilitats de Coordinació i Consciència pel nivell del poder. La velocitat natatòria depèn del nivell del poder.

Determinem doncs el nivell del poder tirant 2d6 a la taula de "Determinació de Nivell".

5+1 = 6; Aquàtic 4. Sota l'aigua el PJ té Coordinació 4, Consciència 5 i neda tant ràpid com una tonyina (50 mph).

Veien aquests poders i tenint en ment la idea d'una mena de científic, bescanvio els valors entre Intel·lecte i Consciència, quedant de la següent manera (entre parèntesi els valors sota l'aigua):

Traça 2
Coordinació 2 (4)
Força 4
Intel·lecte 5
Consciència 3 (4)
Força de Voluntat 4



4. Especialitats

Tirem 2d6 per trobar el nombre d'especialitats del PJ. Les especialitats sumen +1 a les habilitats quan aquestes s'apliquen a l'àrea d'especialitat.

2+6 = 8; 3; que sumem a les 3 de l'Origen per un total de 6 especialitats!

Les especialitats són triades directament pel jugador de la llista d'especialitats disponibles: 
  • Combat submarí (Expert - costa 2 especialitats millorar-la a expert però d'aquesta manera ens permet eliminar el penalitzador per combatre sota l'aigua i afegir-hi un +1 a les maniobres defensives)
  • Atletisme (ens anirà bé nedar).
  • Ciència (oceanografia).
  • Mecànica.
  • Arma (arpons)
 5. Resistència i Rerefons

La resistència (els punts de vida) s'obtenen sumant la Força i la Força de Voluntat (4+4 = 8)

Rerefons: Aquí ja intervé totalment la imaginació del jugador. Veien el PJ m'imagino a una jove mecànica tripulant d'una missió d'investigació marina que ha desenvolupat un sistema de busseig que li permet respirar sota l'aigua i moure-s'hi a altes velocitats. Nom: Swordfish!

6. Determinació

El càlcul per trobar els punts de Determinació és: 6 - (nombre de poders) - (nombre d'habilitats per sobre de 6). Això és 6 - 1- 0 = 5.

Els punts de Determinació inicial és la manera que té el sistema de compensar els PJ amb pocs poders o habilitats baixes.

7. Aspectes

Hi ha dos tipus d'Aspectes: Qualitats i Desafiaments. S'ha de triar al menys una Qualitat (fins a un màxim de 5) i fins a un màxim de 5 Desafiaments.

Qualitats:

Frase feta: "Per en Jacques Cousteu, no ho permetré!"
Connecció: "Institut de les ciències del Mar"
Epítet: "El protector dels 7 mars"
Altres: "Arpó multiús"

Desafiaments:

Enemic: "Les petrolieres, els caçadors de balenes, etc."
Personal: "Home de mar"