dissabte, 25 de gener de 2014

Llista d'habilitats - Els Nens Perduts del Solipsis

En tots els jocs Fate, la definició de la llista d’habilitats enmarca clarament quin estil de joc es vol dur a terme.

Davant la creació d’una campanya steampunk hi ha la possibilitat de canviar els noms de les habilitats fent servir termes més adequats a l’època i estil victorià. I per fer-ho he aprofitat la feina feta pels traductors de Castillo de Falkenstein. A més veureu que la llista té un parell de canvis:

- per un costat l’habilitat de Fight (lluita cos a cos) s’ha desdoblat en dues Esgrima, i Baralla. La primera vol representar l’estil de lluita de la noblesa i els oficials militars i la segona engloba la lluita de les classes obreres amb armes o sense.
- He afegit Metge, que segueix les mateixes regles que Lore.
- He afegit Artilleria i Comerç per campanyes de viatges amb vehicles, naus i similars.
- HE afegit Supervivència per campanyes a móns exòtics i paratges desconeguts.

Aquí teniu la llista (quan cal aclarir-ho poso entre parèntesis el nom original de l'habilitat). Marcades amb asterisc hi ha les noves habilitats abans comentades.

Atlètics
Carisma (Rapport)
Contactes
Coratge (Will)
Educació (Lore)
Recursos
Artilleria!*, funciona com Shoot
Esgrima*, funciona com Fight
Baralla*, funciona com Fight
Punteria (Shoot)
Pilotatge (Drive)
Percepció (Notice)
Engany (Deceive)
Joc
Metge*, funciona com Lore
Físic
Gràcia social (Empatia)
Furtiu (Stealth)
Mecànica i tecnologia (Crafts)
Lladregot (Burglary)
Investigació
Provocar
Supervivència*
Comerç*

En el proper post del tema parlarem dels dons i costos dels Nens Perduts i de quins són els seus orígens...