dijous, 6 de gener de 2011

Les regles han de complementar l'ambientació

Mechanics should complement the setting. If you're in a high-tech world of laser rifles and robot armor, the mechanics should skew toward facilitating sci-fi action-adventure combat. If the setting is in the mystery genre, rules and skills regarding deduction and perception will likely be more front and center than if it were a traditional super-hero setting. In short, while players are free to take their own campaigns in whatever direction they choose, the mechanics should facilitate the style of the game as written and not try to please all of the people, all the time. Trying to account for every situation leads to bloat.
 - Jason Richards

"Les regles haurien de complementar l'ambientació. Si estas en un món d'alta tecnologia amb làsers i armadures robòtiques, les regles haurien de facilitar l'acció de ci-fi y el combat d'aventures. Si l'ambientació és del gènere de misteri, les regles i les habilitats de deducció i percepció molt probablement han de ser més centrals que no pas si fos una ambientació super-heroica tradicional. En resum, mentre que els jugadors són lliures de dur les seves campanyes en la direcció que vulguin, el sistema hauria de facilitar l'estil de joc tal com està escrit i no provar d'agradar a tothom, sempre. Intentar tenir-ho tot en compte es fa pesat."

2 comentaris:

bardic ha dit...

hi estic molt d'acord! un exemple que m'agrada molt en aquest sentit, és el de LA CRIDA DE CTHULHU: el reglament dóna el que l'ambientació demana, i és prou flexible com perquè els grups que vulguin més realisme o detall, ho puguin canviar amb gran facilitat!

i per això, tal i com deia en mobuttu en un altre fòrum, cthulhu d20 no funciona per això: el sistema no s'hi adiu gens a l'estil de joc...

Menécrates ha dit...

Crec que un joc modern ha de tenir, cada vegda més aquesta característica.

Conèixe això ha fet que cada vegda m'agradin menys els ocs genèrics....