diumenge, 27 de gener del 2013
dimarts, 22 de gener del 2013
Tres anys de campanyes
Fa uns dies, en una conversa sobre les causes de l'abandonament de la campanya de ciència ficció amb Fate que acabàvem de començar, algú va fer un comentari per l'estil: des de la campanya dels Cassano (amb Burning Wheel) que no n'hem fet cap més de bona. D'aquesta campanya ara en fa tres anys i justament va marcar la meva incorporació definitiva al grup, tot i que ja feia anys que hi participava esporàdicament. Així que em vaig preguntar, no em fet res més de bo? Quina percepció tenim del que hem jugat? Doncs la millor manera de saber-ho es preguntar-ho.
Per posar-nos en situació cal dir que en el nostre grup és molt difícil fer una campanya en condicions, sempre falla un o altre, així que no som mai els mateixos. A més molts cop falla el director de joc, així que hem de combinar-ho amb partides d'altres jocs per omplir el buit, fent que una campanya curta de 5 sessions, per exemple, s'allargui fàcilment més de dos mesos.
Com deia, vaig preguntar als membres actuals del grup (menys en Txus, que s'acaba d'incorporar i només ha puntuat la darrera) quin record tenien de les campanyes que hem jugat. El resultat és per ordre de puntuació:
Els Cassano (Burning Wheel, Menécrates, 2009): 9/10
Colònia Ceres (Sistema solar, Calapopa, 2010): 8/10
Mitjanit (Burning Wheel, Eudald, 2012): 7,6/10
Era insecte (Sistema solar, Calapopa, 2011-2012): 7,2/10
Terra Glaçada (Burning Wheel, Menécrates, 2009-2010): 6'8/10
Llocs encantats (Rifts, Mobuttu, 2012): 5'6/10
Time of Vengeance (DC Adventures, Mobuttu, 2010-2011): 5'6/10
Un bolet entre nosaltres (Cataus, Calapopa, 2009): 5'5/10
Els Artefactes d'Aigonus (Burning Wheel, Menécrates, 2011): 5'2/10
Roma Sobrenatural (Dresden Files , Menécrates, 2010): 4,8/10
Horror Orient Express (La crida de Cthulhu, Calapopa, 2009): 4/10
"Clan del fangar" (Canción de fuego y hielo, Bàrdic, 2011): 3'6/10
Com veieu no hem fet (o no recordem) cap campanya millor que els Cassano, que seria excel·lent. Però val a dir que encara tenim tres campanyes que podem qualificar de notables i una bona campanya. I que només hi ha tres campanyes totalment fallides.
També s'ha de dir que si suprimim de l'enquesta el nostre jugador més crític (o amb més mala memòria) les notes pugen força, amb dos campanyes excel·lents i quatre de notables! Ce pa mal!
Els Cassano (Burning Wheel, Menécrates, 2009): 9/10
Colònia Ceres (Sistema solar, Calapopa, 2010): 9/10
Era insecte (Sistema solar, Calapopa, 2011-2012): 8/10
Mitjanit (Burning Wheel, Eudald, 2012): 7'6/10
Terra Glaçada (Burning Wheel, Menécrates, 2009-2010): 7'5/10
Llocs encantats (Rifts, Mobuttu, 2012): 7/10
Time of Vengeance (DC Adventures, Mobuttu, 2010-2011): 6/10
Un bolet entre nosaltres (Cataus, Calapopa, 2009): 6/10
Els Artefactes d'Aigonus (Burning Wheel, Menécrates, 2011): 5'5/10
Roma Sobrenatural (Dresden Files , Menécrates, 2010): 5/10
Horror Orient Express (La crida de Cthulhu, Calapopa, 2009): 4/10
"Clan del fangar" (Canción de fuego y hielo, Bàrdic, 2011): 4/10
De les 12 campanyes, 5 seguien un guió establert, estaven preparades, mentre 7 les podríem qualificar d'improvisades o amb una preparació baixa. Curiosament els 5 primers llocs estan copats per les improvisades, el que desmenteix un rum-rum que circulava al grup que estaríem més còmodes amb una aventura pregenerada.
Evidentment aquestes puntuacions són mitjanes, hi ha casos on la diferència de percepcions de dos jugadors és alta, però només en un cas, Llocs encantats, hi ha una discrepància total. D'altra banda un acord gairebé unànime nomes és dóna amb els Cassano, Horror amb l'Orient Express, Roma sobrenatural i Els Artefactes d'Aigonus. A la resta hi ha diferència de criteri, però no insalvables.
En resum, sempre es poden fer les coses millors, sempre hi ha marge de millora, però crec que podem estar prou contents del resultat de les nostres campanyes!
Per posar-nos en situació cal dir que en el nostre grup és molt difícil fer una campanya en condicions, sempre falla un o altre, així que no som mai els mateixos. A més molts cop falla el director de joc, així que hem de combinar-ho amb partides d'altres jocs per omplir el buit, fent que una campanya curta de 5 sessions, per exemple, s'allargui fàcilment més de dos mesos.
Com deia, vaig preguntar als membres actuals del grup (menys en Txus, que s'acaba d'incorporar i només ha puntuat la darrera) quin record tenien de les campanyes que hem jugat. El resultat és per ordre de puntuació:
Els Cassano (Burning Wheel, Menécrates, 2009): 9/10
Colònia Ceres (Sistema solar, Calapopa, 2010): 8/10
Mitjanit (Burning Wheel, Eudald, 2012): 7,6/10
Era insecte (Sistema solar, Calapopa, 2011-2012): 7,2/10
Terra Glaçada (Burning Wheel, Menécrates, 2009-2010): 6'8/10
Llocs encantats (Rifts, Mobuttu, 2012): 5'6/10
Time of Vengeance (DC Adventures, Mobuttu, 2010-2011): 5'6/10
Un bolet entre nosaltres (Cataus, Calapopa, 2009): 5'5/10
Els Artefactes d'Aigonus (Burning Wheel, Menécrates, 2011): 5'2/10
Roma Sobrenatural (Dresden Files , Menécrates, 2010): 4,8/10
Horror Orient Express (La crida de Cthulhu, Calapopa, 2009): 4/10
"Clan del fangar" (Canción de fuego y hielo, Bàrdic, 2011): 3'6/10
Com veieu no hem fet (o no recordem) cap campanya millor que els Cassano, que seria excel·lent. Però val a dir que encara tenim tres campanyes que podem qualificar de notables i una bona campanya. I que només hi ha tres campanyes totalment fallides.
També s'ha de dir que si suprimim de l'enquesta el nostre jugador més crític (o amb més mala memòria) les notes pugen força, amb dos campanyes excel·lents i quatre de notables! Ce pa mal!
Els Cassano (Burning Wheel, Menécrates, 2009): 9/10
Colònia Ceres (Sistema solar, Calapopa, 2010): 9/10
Era insecte (Sistema solar, Calapopa, 2011-2012): 8/10
Mitjanit (Burning Wheel, Eudald, 2012): 7'6/10
Terra Glaçada (Burning Wheel, Menécrates, 2009-2010): 7'5/10
Llocs encantats (Rifts, Mobuttu, 2012): 7/10
Time of Vengeance (DC Adventures, Mobuttu, 2010-2011): 6/10
Un bolet entre nosaltres (Cataus, Calapopa, 2009): 6/10
Els Artefactes d'Aigonus (Burning Wheel, Menécrates, 2011): 5'5/10
Roma Sobrenatural (Dresden Files , Menécrates, 2010): 5/10
Horror Orient Express (La crida de Cthulhu, Calapopa, 2009): 4/10
"Clan del fangar" (Canción de fuego y hielo, Bàrdic, 2011): 4/10
De les 12 campanyes, 5 seguien un guió establert, estaven preparades, mentre 7 les podríem qualificar d'improvisades o amb una preparació baixa. Curiosament els 5 primers llocs estan copats per les improvisades, el que desmenteix un rum-rum que circulava al grup que estaríem més còmodes amb una aventura pregenerada.
Evidentment aquestes puntuacions són mitjanes, hi ha casos on la diferència de percepcions de dos jugadors és alta, però només en un cas, Llocs encantats, hi ha una discrepància total. D'altra banda un acord gairebé unànime nomes és dóna amb els Cassano, Horror amb l'Orient Express, Roma sobrenatural i Els Artefactes d'Aigonus. A la resta hi ha diferència de criteri, però no insalvables.
En resum, sempre es poden fer les coses millors, sempre hi ha marge de millora, però crec que podem estar prou contents del resultat de les nostres campanyes!
dilluns, 21 de gener del 2013
Mestre Artzin, caçadimonis inquisitiu
Mestre Artzin, inquisidor, matadimonis, assot del Mal
Refresc:3
Aspectes:
(Concepte)INQUISIDOR
(Problema) PERSEGUIT PER DIABOLISTES
LLUITAR DESARMAT
VEU HIPNÒTICA
Habilitats:
Genial (+4):Ocultisme
Bones (+3): Lluitar, Voluntat
Acceptables (+2): Físic, Investigar, Furtiu
Regulars (+1): Mites i Llegendes, Disparar, Acadèmia, Atlètics
Proeses:
Fusió amb les ombres: +2 a Furtiu si usa les ombres
Equip:
Dagues (1, Ben equilibrades, abast 1)
Cuir reforçat (0, conseq menor)
diumenge, 20 de gener del 2013
Huma, cavaller assetjador de dracs
Huma, noble cavaller, matador de dracs
Refresc:2
Aspectes:
(Concepte) CAVALLER ASSETJADOR DE DRACS
(Problema) CODI D'HONOR
CRIAT ENTRE GUERRERS
COR TENDRE
ESCUT D'ESCAMES DE DRAC
Habilitats:
Genial (+4):Lluitar
Bones (+3): Físic, Mites i llegendes
Acceptables (+2): Sanar, Voluntat, Atlétics
Regulars (+1): Cavalgar, Convèncer, Acadèmia
Proeses:
Matadracs (+2 atac a dracs o draconians)
Resposta amb espasa (permet fer contratac en cas de defensa exitosa amb estil)
Equip:
Espasa bastarda (3, tallant)
Armadura pesada (2, conseq menor, mitja i severa, Sumament brillant)
Escut Pavès (+2, Mamotreto)
dijous, 17 de gener del 2013
Vigilants #1
Joc en acció de la Mirada del Centinela de NSR.
Época: Actual. Però ens saltem la proposta canònica que fa el joc i fem que tots els personatges portin un vigilant.
Núm. de jugadors: 3+DJ
Temps de creació de personatges: 45 min (incloent explicació del sistema).
Temps de partida: 2 hores.
Personatges creats:
- Mortal Sling. Foner venjador agent de Borsa. Li van matar el pare a la policia i ara busca erradicar la corrupció del cos de Betlam.
- Sparks. Jove adolescent geni tecnològic. Lluita contra el crim amb una pistola tàser de la seva invenció, mentre intenta controlar les seves hormones i escapar de la fèrria vigilància dels seus pares.
- Hammer. Detectiu privat irònic i antiquat amb un bon ganxo de dreta.
Resum de la partida:
[Nota: es tracta de la partida del Centinela #746 "El espectáculo más grotesco" (pàg. 175 del manual) modificada per adaptar-la a la presència de diversos vigilants].
Els membres del grup (encara no format) han estat convidats per diferents motius a la festa d'aniversari de la filla del Fiscal del Districte (l'Spark s'hi vol infiltrar per que li agrada la noia que fa anys). Malauradament hi arriben tard (punt de drama), només per descobrir que uns pallassos liderats pel l'infame Mollete han segrestat als convidats de la festa (16 nens i 8 adults) i matarà un nen cada hora fins que no s'alliberi al seu Pallasso "Jefe" (El Gran Galletin) que està "retingut" a l'Asil Dunwich.
Els PJ superen els queques autòmats que els pallassos havien deixat com a trampes i descobreixen que s'amaguen en una parc d'atraccions abandonat de la ciutat, just abans que arribi la policia. S'alien per anar-hi i allà s'han de separar per salvar a diferents víctimes alhora per tal d'evitar que les matin si són descoberts: Un del pallassos intenta violar a la filla del Fiscal al tren de la bruixa, la sínia fa d'antena que retransmet l'execució i emet un vídeo del segrest, uns "falsos" segrestats (molt explosius) estan lligats als cavallets... l'Spark salva a la filla del fiscal de les perversions de Mollete, mentre que en Hammer intenta alliberar als (falsos) ostatges dels cavallets i Mortal Sling escala la sínia per desactivar el transmissor per veure's assetjat per Corbatón i el seu mico.
La sessió acaba amb un cliffhanger on la radio de la sínia està a punt d'explotar (trampa explosiva per si algú intentava desconnectar-la) i el fiscal del districte i la seva dona estan lligats al vagó d'una muntanya russa en marxa a la que li falta un tros de via...
Comentaris:
- Segons les normes, crec que vaig donar molts punts de drama: el manual diu que no en pots guanyar més d'un per escena. Tanmateix no em sembla pas malament; els punts de drama són el motor del joc i en vaig donar fins hi tot quan els jugadors seguien les convencions del gènere.
- En aquest sentit, el fet que hi hagi tants aspectes i que forçar-los tingui un efecte mecànic i/o dramàtic facilita la seva introducció dins el joc.
- Em sembla que amb una baixa defensa el joc esdevé un pèl massa "mortal". Està bé pels sequaços i els roïns, però els herois pateixen massa si no tenen uns reflexes molt alts o s'han de gastar molts punts de drama per "evitar" mal. La dependència dels Reflexes és molt alta.
- M'ha agradat molt el sistema de fites, que dóna molt per diferenciar als personatges alhora que introdueix moltes idees d'aventures o d'escenes.
- Malgrat tenir un "geni tecnològic" al grup no vam provar les regles per introduir objectes avançats. Suposo que és qüestió d'anar-ho recordant i ja s'esdevindrà.
- En general crec que ha agradat força, i el sistema ajuda a recrear força bé el gènere dels vigilants de còmic (amb l'excepció del tema de ferides comentat abans).
Época: Actual. Però ens saltem la proposta canònica que fa el joc i fem que tots els personatges portin un vigilant.
Núm. de jugadors: 3+DJ
Temps de creació de personatges: 45 min (incloent explicació del sistema).
Temps de partida: 2 hores.
Personatges creats:
- Mortal Sling. Foner venjador agent de Borsa. Li van matar el pare a la policia i ara busca erradicar la corrupció del cos de Betlam.
- Sparks. Jove adolescent geni tecnològic. Lluita contra el crim amb una pistola tàser de la seva invenció, mentre intenta controlar les seves hormones i escapar de la fèrria vigilància dels seus pares.
- Hammer. Detectiu privat irònic i antiquat amb un bon ganxo de dreta.
Resum de la partida:
Els membres del grup (encara no format) han estat convidats per diferents motius a la festa d'aniversari de la filla del Fiscal del Districte (l'Spark s'hi vol infiltrar per que li agrada la noia que fa anys). Malauradament hi arriben tard (punt de drama), només per descobrir que uns pallassos liderats pel l'infame Mollete han segrestat als convidats de la festa (16 nens i 8 adults) i matarà un nen cada hora fins que no s'alliberi al seu Pallasso "Jefe" (El Gran Galletin) que està "retingut" a l'Asil Dunwich.
Els PJ superen els queques autòmats que els pallassos havien deixat com a trampes i descobreixen que s'amaguen en una parc d'atraccions abandonat de la ciutat, just abans que arribi la policia. S'alien per anar-hi i allà s'han de separar per salvar a diferents víctimes alhora per tal d'evitar que les matin si són descoberts: Un del pallassos intenta violar a la filla del Fiscal al tren de la bruixa, la sínia fa d'antena que retransmet l'execució i emet un vídeo del segrest, uns "falsos" segrestats (molt explosius) estan lligats als cavallets... l'Spark salva a la filla del fiscal de les perversions de Mollete, mentre que en Hammer intenta alliberar als (falsos) ostatges dels cavallets i Mortal Sling escala la sínia per desactivar el transmissor per veure's assetjat per Corbatón i el seu mico.
La sessió acaba amb un cliffhanger on la radio de la sínia està a punt d'explotar (trampa explosiva per si algú intentava desconnectar-la) i el fiscal del districte i la seva dona estan lligats al vagó d'una muntanya russa en marxa a la que li falta un tros de via...
Corbatón i Mollete |
- Segons les normes, crec que vaig donar molts punts de drama: el manual diu que no en pots guanyar més d'un per escena. Tanmateix no em sembla pas malament; els punts de drama són el motor del joc i en vaig donar fins hi tot quan els jugadors seguien les convencions del gènere.
- En aquest sentit, el fet que hi hagi tants aspectes i que forçar-los tingui un efecte mecànic i/o dramàtic facilita la seva introducció dins el joc.
- Em sembla que amb una baixa defensa el joc esdevé un pèl massa "mortal". Està bé pels sequaços i els roïns, però els herois pateixen massa si no tenen uns reflexes molt alts o s'han de gastar molts punts de drama per "evitar" mal. La dependència dels Reflexes és molt alta.
- M'ha agradat molt el sistema de fites, que dóna molt per diferenciar als personatges alhora que introdueix moltes idees d'aventures o d'escenes.
- Malgrat tenir un "geni tecnològic" al grup no vam provar les regles per introduir objectes avançats. Suposo que és qüestió d'anar-ho recordant i ja s'esdevindrà.
- En general crec que ha agradat força, i el sistema ajuda a recrear força bé el gènere dels vigilants de còmic (amb l'excepció del tema de ferides comentat abans).
Subscriure's a:
Missatges (Atom)