dimecres, 3 de desembre del 2014

Serendipity - la tripulació (2a part)

Avui us porto els altres 4 tripulants de la Serendipity.

Amb això i l'aventura mig pensada ja només manca torbar el moment per jugar-ho!



YEUGENY
Concepte: Sergent artiller desertor
Problema: Flashbacks de la Batalla de Two-Penny
Aspecte 1: Entrenat a les Forces Especials
SOLDAT +2
MERCADER +1
ERUDIT 0
BRIVALL +1
PILOT +2
ENGINYER +3
Proeses:
(Obj) Ganivets llancívols: Numerós (2), Mal+1, Necessiten ser afilats
(Tec) Camuflatge militar: fer servir Soldat per amagar-te en entorns naturals
(Obj) Casc de marine espacial : Protecció 1; un cop per escena





ROSARIO
Concepte: Investigadora mèdica proscrita
Problema: No pot evitar dir el que pensa
Aspecte 1: Té família per tota la galàxia
SOLDAT +1
MERCADER +2
ERUDIT +3
BRIVALL +2
PILOT 0
ENGINYER +1
Proeses:
(Ali) Robomèdic flotant: Resilient (2 Consq Lleu); Robust [] []; Soldat+2, Erudit+1; Bateria recargable
(Tec) Tecnometge: +2 a Erudit en temes mèdics






JUNE
Concepte: Contrabandista amb cor d'or
Problema: Sempre pendent de la nau
Aspecte 1: Ha crescut en el Mercat Negre
SOLDAT +1
MERCADER +2
ERUDIT 0
BRIVALL +3
PILOT +2
ENGINYER +1
Proeses:
(Obj) Pistola de gran calibre: +1 Soldat quan dispares a blanc en la mateixa zona; Mal +1
(Tec) tasació de mercaderies: fer servir Brivall per tasar mercaderies il·legals
(Obj) Armadura de sintepell: Protecció 1; Obstaculitza moviment





CALLA
Concepte: Clon especialista en diplomàcia
Problema: Sempre fa les coses com marca la norma
Aspecte 1: Jurament de lleialtat a June
SOLDAT +1
MERCADER +3
ERUDIT +2
BRIVALL 0
PILOT +1
ENGINYER +2
Proeses:
(Tec) Cyberjack: +2 a Erudit si et pots connectar a internet.
(Tec) Raonament amenaçador: fer servir Mercader per intimidar si tens temps de parlar.
(Tec) Xerrameca legal: fer servir Mercader per mentir si pots apelar a una normativa legal existent

dimarts, 2 de desembre del 2014

Karameikos: les cultures (1a part)

Karameikos és un Ducat de l'Imperi Lunar. Una colònia mar enllà a la que van arribar els lunars ara fa uns dos segles.

Les cultures predominants actuals són la mescla de les cultures existents abans de l'arribada dels lunars amb els propis lunars i altres cultures de mar enllà que no estan descrites encara.

Quan es juga a Runequest les cultures serveixen per definir els orígens dels personatges, habilitats inicials, màgies i estils de combat accessibles. El que farem, doncs, és descriure breument cada cultura, afegir-hi algun element gràfic descriptiu i enumerar les característiques de joc que té.

En l'actualitat podem dir que hi ha 7 cultures diferents cohabitant en el Ducat de Karameikos:

  • l'Imperi Lunar: humans i minotaures (civilitzats)
  • la Gent del Llac: humans i mitgerols (civilitzats)
  • els Clans Orlanthis: humans (bàrbars)
  • les Tribus de Genets de l'Estepa: humans (nòmades)
  • els Hunschen dels Pantans: humans (primitius)
  • el Bosc Elf de Nothúniel: elfs (civilitzats)
  • la Fortales Nana de Karak Azgal: nans (bàrbars)


L'IMPERI LUNAR
"Tots som iguals!"
Cultura civilitzada. Amb una forta inspiració estètica dels imperis babilònics. Societat altament individualista i meritocràtica. De fet la Lluna Roja, cap del seu panteó, és una mortal que va trascendir amb les seves búsquedes heròiques. La seva religió és molt oberta i accepta als altres cultes i religions, inclús té una relació ambigua amb el Caos, cosa que horroritza a les altres cultures. Els seus exèrcits professionals són la màquina de guerra més eficient del Ducat. Fan servir minotaures d'esclaus, criats, servents i gladiadors. Alguns obtenen la llibertat a canvi de marxar del cor de l'Imperi i anar al Ducat.
Ciutats on tenen més influència: Nova Luxor, capital del Ducat; Sephirim, port oficial de vincle amb l'Imperi mare; Torre de la Fe, centre de peregrinatge religiós.
Màgies accessibles: màgia comú, teïsme (Panteó Lunar) i fetilleria.
Estils de combat d'exemple: legionari imperial, fanàtic de les Set Mares, gladiador, campió judicial, guarda de la ciutat.




GENT DEL LLAC
"No hi ha res que no es pugui negociar"

Cultura civilitzada. Inspiració estètica medieval. Cultura que ha sorgit de la mescla dels bàrbars del nord amb les diferents onades de colonitzadors que han arribat a les ribes del territori durant els temps passats. Una cultura fortament basada en el comerç i la diplomàcia, tot i que les ciutats i viles més importants tenen guàrdia i milícia.
Ciutats on té més influència: Ciutat del llac, centre comercial de l'interior del Ducat; la Fortalesa de la Frontera, baluard contra les invasions dels esteparis; Catau Venturer; Vila Dolça i Freeport.
Màgies accessibles: màgia comú, teïsme (panteó orlanthi), animisme.
Estils de combat d'exemple: arquer del llac, guàrdia de caravana, guardaespatlles privat, duelista a sou, milícia urbana, xèrif mitgerol.



CLANS ORLATNHIS
"Units contra l'enemic!"
Cultura bàrbara. Clarament inspirada en una barreja de vikings sense vaixells i genets de Rohan. Cultura ferotge molt basada en les tradicions milenàries i la unitat del clan. L'aparició de l'Imperi Lunar els ha fet retrocedir en el territori, cap a les muntanyes. Per primera vegada en la seva llarga història, l'extranya filosofia assimilacionista dels lunars està posant en perill la seva cultura, cosa que fa que es declarin enemics acèrrims de l'Imperi.
Zona d'influència: muntanyes del nord i qualsevol serralada una mica gran.
Màgies accessibles: màgia comú, animisme, teïsme (panteó orlanthi) i misticisme (guerrers berserkers).
Estils de combat d'exemple: berserker ferotge, caçador d'óssos, cabdill noble, destraler professional, milícia de clan.




dilluns, 1 de desembre del 2014

Serendipity - la tripulació (1a part)

Tal com us deia us aniré presentant la tripulació de la Serendipity.

Avui comencem amb 4 dels 8 tripulants. Hi ha dos Aspectes que no s'han decidit, que es deixa a la disposició de cada jugador. En negreta sempre marco els aspectes.




LASZLO
Concepte: Pilot grillat addicte a la velocitat
Problema: "Uau, segur que passem per aquest forat!!!!!!!"
Aspecte 1: Ningú sap que havies estat membre de la Policía Estelar
SOLDAT +2
MERCADER 0
ERUDIT +1
BRIVALL +2
PILOT +3
ENGINYER +1
Proeses:
(Tec) Adrenalina de fugida: +2 a Pilot quan ets perseguit.
(Obj) Tàser experimental: fas mal directament a les conseqüències; un cop per escena
(Ali) Contacte a la Comissaria 47: Erudit +2, Mercader +1; Robust []; Resilient (Consq Lleu). Cal una tirada +2 de Brivall per connectar-hi.




ODE
Concepte: Lluitador de xou televisiu fugat
Problema: Un malhumor impossible
Aspecte 1: Secretament enamorat de Toby
SOLDAT +3
MERCADER +1
ERUDIT 0
BRIVALL +2
PILOT +2
ENGINYER +1
Proeses:
(Obj) Escopeta d'abordatge: Mal+1, Perdigonada (atac de zona) (1 cop per escena), Carregador limitat
(Obj) Vestit de gladiador: Robust [] [], cal activar-lo amb tirada +2 d'Enginyer






TOBY
Concepte: Joveneta amb talent sobrenatural pels motors
Problema: Curiositat insaciable per la tecnologia
Aspecte 1: Sempre ha viscut a la Serendipity
SOLDAT +1
MERCADER 0
ERUDIT +2
BRIVALL +1
PILOT +2
ENGINYER +3
Proeses:
(Obj) Braç biònic multifuncions: +2 Enginyer quan repares, Robust []
(Tec) Argot Tecnocan: +1 Mercader per temes tècnics







TÉA
Concepte: Consellera empàtica dalineana
Problema: Confia en la bondat de totes les persones
Aspecte 1: Ha rebut la Visió de protegir al grup
SOLDAT 0
MERCADER +3
ERUDIT +2
BRIVALL +1
PILOT +2
ENGINYER +1
Proeses:
(Tec) Control de les feromones: en combat cos a cos pots defensar-te amb Mercader.
(tec) Aura d'energia: Protecció 2 - costa un Punt de Destí activar-la per una escena

dijous, 27 de novembre del 2014

Serendipity - una partida (o més) de Fate Accelerat homenatge a Firefly (la sèrie)


Em considero fan de poques sèries de TV, però si ho sóc d'alguna d'elles, la primera seria sempre Firefly.

Si l'heu vist i us ha agradat ja sabeu de què parlo. Si no l'has vist te la recomano, una sèrie de ciència ficció amb tocs western basada en una tripulació d'una nau model firefly que viatgen per l'espai fent negocis, salvant amics i lluitant per bones causes. Personatges molt divertits, trames curioses i un toc especial que no sabria com definir... molt rolera!


Ja he jugat partides inspirades més o menys directament en aquesta sèrie, i ara vull intentar tornar-ho a fer amb Fate Accelerat.

El Fate Accelerat és la primera versió del Fate Core que ens ha arribat en castellà. Es tracta d'una versió molt senzilla del Fate, pensada per preparar i jugar en molt poc temps.

La meva proposta és una partida de Fate Accelerat, amb algunes modificacions clarament inspirades en el Jadepunk, un altre joc que us recomano.

Les modificacions són dues.

1.- ESTILS per PROFESSIONS
El Fate Accelerat no té habilitats, en comptes d'habilitats el que saben fer els personatges ve definit pels seus Aspectes i pels Estils. Els Estils tenen valor numèric (del 0 al +3) i són sis: Cautelós, Furtiu, Enginyós, Ràpid, Cridaner i Vigorós. Aquesta aproximació és una mica massa "indie" per a la majoria de jugadors i no ajuda a fer-se una idea de què sap i què no sap fer el personatge.
A Jadepunk proposa transformar els sis Estils per sis Professions i això és el que he adaptat per a una ambientació de ciència ficció:
  • soldat / home d'armes
  • mercader / diplomat
  • erudit / científic
  • brivall / espavilat
  • pilot / conductor
  • enginyer / manetes
Les sis professions s'expliquen per si soles i, em sembla, ens donen prou marge per descriure tots els arquetips d'una aventura com la que volem proposar.

2.- SISTEMA DE CREACIÓ DE PROESES
Al Fate Accelerat una Proesa és un bonus de +2 a una tirada d'una Professió en una circumstància concreta (p.e. L'Idioma dels Motors, +2 a Enginyer quan tracto amb motors de naus).
A Jadepunk proposa un petit i simple sistema de construcció de Proeses que et permet tres tipus: Tècniques (que són com les Proeses estàndard de Fate), Objectes (que t'ajuden a descriure equip especial) i Aliats (amics, servents i contactes del personatge).

Amb aquestes dues modificacions del sistema ja ho tinc tot a punt per enlairar la nau... o no?

Em falta la tripulació!

Aquí la teniu:


dimarts, 25 de novembre del 2014

tornant a Karameikos...



Fa dies que estic preparant una partida pel proper Tast de Rol. Aquesta vegada, inspirat en el que fan els companys del Pati-Rol d'Igualada, em ve de gust fer una partida que pugui tenir continuïtat d'un Tast de Rol a un altre. És a dir, una possible campanya on no sigui indispensable que els jugadors siguin sempre els mateixos.

Per fer-ho tenia ganes d'explorar algun manual d'estil sandbox. és a dir, un escenari obert on les històries i aventures que s'hi van desenvolupant van fer créixer l'ambientació.

Com que el sistema que vull jugar és el nou i flamant Runequest 6, no va costar gaire que els consells i intuicions em guiessin cap a la Isla de los Grifos i la Ciudad Perdida de Eldarad. Me'ls he estat llegint i, tot i que són grans llibres, no han despertat la meva motivació. També m'he estat mirant el Karak Azgal de Warhammer 2a edició i tampoc ha despertat en mi cap febre rolera....

Entre les recomanacions que he rebut hi havia aquest manual:




Es tracta d'un sandbox de fantasia medieval, que ni m'he mirat per què em fan molta mandra els llibres en anglès, però la segona part m'ha interessat molt ja que explica mètodes i dóna eines i consells per crear el teu propi sandbox.

I comença amb el que l'autor anomena la regla d'or de la creació d'un sandbox: No escriguis res que no necessitis per la propera sessió o que et diverteixi escriure. GENIAL!

Amb aquesta idea al cap he remprès el meu sandbox particular: el Gran Ducat de Karameikos. I això és el que us vull anar presentant les properes setmanes.

Si seguiu l'etiqueta de Karameikos del blog trobareu els dos posts que vaig escriure mentre aquest sandbox em servia d'ambientació general per la campanya de Torchbearer que hem fet. Segueixen, però, essent perfectament aprofitables.

De moment us presento una versió més actualitzada del plànol, on ja apreciareu canvis substancials.


A partir d'aquí aniré penjant la informació que ens cal per la primera partida: bàsicament la descripció de les principals cultures del Ducat.

L'aventura ens espera!