dijous, 19 de juny del 2014
Reflexions sobre Torchbearer
Ara que em acabat la campanya de Torchbearer, amb personatges arribant a nivell 4-5, comparteixo aquí les meves reflexions sobre el joc:
Allò bo:
És de la factoria Luke Crane, per la qual cosa, la cura en el disseny de les mecàniques del sistema és impacable. Tot lliga en aquest sistema que vol ser un joc d'administració de recursos. Cosa que fa tan a la perfecció que hi ha moments que aconsegueix engoixar-te per no tenir prou espai a la motxilla.
Una vegada vam plasmar els combats en un mapa i van deixar de ser tant abstractes, el joc va guanyar moltíssim. Això va ser un encert!
Allò dolent:
Definitivament segueixo pensant que la resolució d'accions paral·leles, que el grup es separi o la despesa de torns per salvacions de trampes no està ben resolt. És cert que es compensa parcialment amb una elecció acurada d'instints per part dels jugadors i que no passen torns si només es viatja, però sovint donava una certa sensació d'injustícia, o si més no, que no era així com havien d'anar les coses.
A part, la dificultat del joc depen molt del nombre de jugadors en el grup. Per una banda, això és bo, per què simula molt bé les avantatges de formar una companyia d'aventurers per anar explorar cataus, però per altra, quan el nombre de jugadors disminueix per manca d'assistència la eficàcia del grup se'n ressent enormement, ja que les dificultats de la majoria de les accions no varien (excepte potser les de furga cataus).
Allò lleig:
Potser a estat la manera d'enfocar la partida, però m'ha donat la sensació que les mecàniques estan tant enfocades a l'exploració de cataus i la gestió de recursos que el joc "s'acaba". Arriba un moment sembla que el joc perdi empenta i arribi a via morta.
Apa, discutim-ho.
Allò bo:
És de la factoria Luke Crane, per la qual cosa, la cura en el disseny de les mecàniques del sistema és impacable. Tot lliga en aquest sistema que vol ser un joc d'administració de recursos. Cosa que fa tan a la perfecció que hi ha moments que aconsegueix engoixar-te per no tenir prou espai a la motxilla.
Una vegada vam plasmar els combats en un mapa i van deixar de ser tant abstractes, el joc va guanyar moltíssim. Això va ser un encert!
Allò dolent:
Definitivament segueixo pensant que la resolució d'accions paral·leles, que el grup es separi o la despesa de torns per salvacions de trampes no està ben resolt. És cert que es compensa parcialment amb una elecció acurada d'instints per part dels jugadors i que no passen torns si només es viatja, però sovint donava una certa sensació d'injustícia, o si més no, que no era així com havien d'anar les coses.
A part, la dificultat del joc depen molt del nombre de jugadors en el grup. Per una banda, això és bo, per què simula molt bé les avantatges de formar una companyia d'aventurers per anar explorar cataus, però per altra, quan el nombre de jugadors disminueix per manca d'assistència la eficàcia del grup se'n ressent enormement, ja que les dificultats de la majoria de les accions no varien (excepte potser les de furga cataus).
Allò lleig:
Potser a estat la manera d'enfocar la partida, però m'ha donat la sensació que les mecàniques estan tant enfocades a l'exploració de cataus i la gestió de recursos que el joc "s'acaba". Arriba un moment sembla que el joc perdi empenta i arribi a via morta.
Apa, discutim-ho.
dilluns, 19 de maig del 2014
La paorosa cripta d'Skogenby
Ara feia dies que no us feia arribar com van les aventures de la Companyia de la Rata Roja i la veritat és que han passat coses... moltes coses!
Durant el mes de març hem pogut fer 3 sessions de Torchbearer que ens han servit per jugar una fase de ciutat a Vila Dolça i completar l'aventura de la Paorosa Cripta d'Skogenby.
La fase de ciutat a Vila Dolça va anar molt bé, vam poder introduir elements de rerafons del Ducat de Karameikos i el grup es va equipar i recuperar tant com va poder de les condicions guanyades a l'aventura del Temple del Gripau.

Amb aquest nou repte el grup s'endinsa en el catau i descobreix que es tracta d'una tomba molt antiga amb els espais sagrats i materials de ritual necessaris per a intentar l'ascensió. Lluiten contra morts vivents, cauen en trampes fi troben portes secrets fins que arriben a la tomba del guerrer Hathoor Vash. Allà lluiten contra guàrdies esquelètics, contra el seu company Pentel posseït per l'antic esperit, fins que el derroten. Recullen el seu tresor, rescaten a la jove i surten. Per arribar el poble caldrà, però, fer front als bandits que els esperen amagats entre els arbustos, liderats pel excompany d'estudis de'n Foll! Els foragiten sense problema i arriben a la vila on són rebuts sense gaire entusiasme, però marxen cap al Nord amb la satisfacció de la missió acomplerta.
L'aventura es va allargar durant 3 sessions, tot i que la primera va incloure una fase de ciutat i la darrera un fase d'hivern.
Sobre l'aventura (que és una aventura gratuïta que donen els creadors de Torchbearer) només dir que no ens va acabar de convèncer. Era un catau massa enfocat a personatges amb habilitats arcanes (mags i clergues) i els altres estaven en un paper molt passiu.
dilluns, 5 de maig del 2014
Demo PJ per Worlds in Peril
Worlds in Peril és un joc de rol de superherois que funciona amb el sistema d'Apocalypse World, actualment en procés de mecenatge.
He fet un personatge de prova per veure com funciona tot plegat. Aquí hi ha el resultat.
Nom real: Antonio Rodriguez
Llibrets: L'Accident - Redimir-me
Enemic principal – Dr. Karl Malus (Geni).
Vestit actual – Aparença d'un armadillo humanoide.
Verbs: Esmicolar +2, Influenciar 0, Maniobrar +1, Protegir +1, Investigar -1
Resum del poders: Força i resistència sobrehumanes. Pell cuirassada i urpes. Alterat mutagènicament.
Definicions del poder
Simple – Esterrecar una multitud passant-hi rodant com si fossin unes botxes, excel·lent combatent cos a cos.
Difícil – Obrir-se pas per un mur de formigó de 10 centímetres.
Al límit – Enfrontar-se a un impacte de míssil.
Possible – Deixar lliure l'animal interior i convertir-se en un berserk imparable.
Impossible – Rallar l'adamantium.
Limitacions:
- Només pot funcionar al màxim de les seves capacitats durant una hora abans de caure exhaust.
- Sense poders de transport.
Notes: +2 Al llindar de lligams / +1 definició simple extra.
Llibret de l'origen: l'Accident.
- L'experiment m'ha canviat fent que prengui l'aparença d'un armadillo humanoide.
- Els futurs efectes sobre el meu cos encara es desconeixen però podria passar que en converteixi en un armadillo gegant perdent la meva humanitat.
- Un enemic que he fet a causa de l'accident és el Dr. Karl Malus (Geni).
Llibret de l'impuls: Redimir-me
Vaig ser un roï. Vaig robar molts diners per ajudar a la meva promesa moribunda. Ara és morta però la meva reputació encara em precedeix. Em redimiré protegint a la ciutat que una vegada vaig depredar.
Llindar de lligams: 3+ PJ del grup
Llei -1
Ciutat 0
Daisy Schilling +2
The Avengers +1
He fet un personatge de prova per veure com funciona tot plegat. Aquí hi ha el resultat.
Nom real: Antonio Rodriguez
Llibrets: L'Accident - Redimir-me
Enemic principal – Dr. Karl Malus (Geni).
Vestit actual – Aparença d'un armadillo humanoide.
Verbs: Esmicolar +2, Influenciar 0, Maniobrar +1, Protegir +1, Investigar -1
Resum del poders: Força i resistència sobrehumanes. Pell cuirassada i urpes. Alterat mutagènicament.
Definicions del poder
Simple – Esterrecar una multitud passant-hi rodant com si fossin unes botxes, excel·lent combatent cos a cos.
Difícil – Obrir-se pas per un mur de formigó de 10 centímetres.
Al límit – Enfrontar-se a un impacte de míssil.
Possible – Deixar lliure l'animal interior i convertir-se en un berserk imparable.
Impossible – Rallar l'adamantium.
Limitacions:
- Només pot funcionar al màxim de les seves capacitats durant una hora abans de caure exhaust.
- Sense poders de transport.
Notes: +2 Al llindar de lligams / +1 definició simple extra.
Llibret de l'origen: l'Accident.
- L'experiment m'ha canviat fent que prengui l'aparença d'un armadillo humanoide.
- Els futurs efectes sobre el meu cos encara es desconeixen però podria passar que en converteixi en un armadillo gegant perdent la meva humanitat.
- Un enemic que he fet a causa de l'accident és el Dr. Karl Malus (Geni).
Llibret de l'impuls: Redimir-me
Vaig ser un roï. Vaig robar molts diners per ajudar a la meva promesa moribunda. Ara és morta però la meva reputació encara em precedeix. Em redimiré protegint a la ciutat que una vegada vaig depredar.
Llindar de lligams: 3+ PJ del grup
Llei -1
Ciutat 0
Daisy Schilling +2
The Avengers +1
divendres, 14 de març del 2014
En Linx i la seva colla
Portava un temps rumiant què podia dirigir als meus companys de taula, tinc uns quants jocs que em fan peça, però no estic segur que a ells els hi agradés jugar-hi i em feia certa mandra atacar un nou reglament i ambientació.
Barrina que barrina vaig pensar, a molts ens passa que acabem dirigint allò que ens agradaria jugar, així que, per què no fer un petit regal als dos jugadors a part d'un servidor que més dirigeixen al grup (en mobbutu i en menécrates), després de tants anys jugant junts ve s'ho mereixen. En menécrates va triar un joc de fantasia, ja en parlarem més endavant, mentre que en mobuttu va demanar algun joc de supers.
Després de parlar-ne amb la resta de jugadors vam triar "La mirada del centinela", el plantejament: un vigilant reconegut (interpretat per en mobuttu) que recull una colla d'aprenents al món dels herois. La idea és utilitzar el joc com a comodí per quan el master de la campanya que estiguem duent a terme falti o que, pel motiu que sigui, no hagi tingut prou temps per preparar-se la sessió.
Vet aquí el grup:
Linx (mobuttu)
El Luchador (Eudald)

Es poc (Blackender)
Barrina que barrina vaig pensar, a molts ens passa que acabem dirigint allò que ens agradaria jugar, així que, per què no fer un petit regal als dos jugadors a part d'un servidor que més dirigeixen al grup (en mobbutu i en menécrates), després de tants anys jugant junts ve s'ho mereixen. En menécrates va triar un joc de fantasia, ja en parlarem més endavant, mentre que en mobuttu va demanar algun joc de supers.
Després de parlar-ne amb la resta de jugadors vam triar "La mirada del centinela", el plantejament: un vigilant reconegut (interpretat per en mobuttu) que recull una colla d'aprenents al món dels herois. La idea és utilitzar el joc com a comodí per quan el master de la campanya que estiguem duent a terme falti o que, pel motiu que sigui, no hagi tingut prou temps per preparar-se la sessió.
Vet aquí el grup:
Linx (mobuttu)
Concepte: Vigilant mestre en arts marcials.
Fortalesa: 4 (Salt potent)
Reflexes: 10 (L'agilitat d'un linx)
Intel·lecte: 4 (Sempre alerta)
Voluntat: 6 (Mestre de mestres)
Fites:
- Abandonat a les muntanyes i criat de petit per un linx.
- Trobat i Entrenat per monjos budistes del barret groc.
- Convertit en esclau i assassí de la Tríada Xinesa, a qui va robar grans quantitats de diners.
- Redimit per l'amor d'una defensora dels drets humans assassinada.
- Contactes amb les grans agències internacionals pels seus coneixements sobre el submón.
Habilitats:
Ment i cos en harmonia 5
kung-fu 10
Posat honorable 5
Sisè sentit 6
Sigilós com un felí 6
Tàctiques il·lícites 4
Espia 4
Complicació:
Debilitat per les nenes/noies/dones indefenses i/o innocents.
Mixeta (menécretes)

Concepte: Aspirant a heroïna.
Fortalesa: 3 (Més del que sembla)
Reflexes: 8 (Gràcia felina)
Intel·lecte: 5 (Tecnofílica)
Voluntat: 8 (Entusiasta)
Fites:
- El seu pare és l'amo de la megacorporació Tec2.
- Com a bona fangirl, va estudiar tota la informació disponible del vigilant i els seus aliats i enemics.
- Es va posar en tants embolics perseguint en Linx, que aquest es va veure obligat a acollir-la al grup.
- Està enamorada en secret del Linx.
Habilitats:
Tecnovestit d'atleta 7
Fuet taser 7
Innocència encisadora 5
Ulleres multiradiacions 7
Mentidetes 3
Google fu 7
Estudiant d'institut 4
Complicació:
És menor d'edat i viu amb els pares, que ignoren les seves heroïcitats.
Trinita (Albert)

Concepte: Aspirant a justicier irreverent.
Fortalesa: 6 (Fibrat)
Reflexes: 6 (Reacció ràpida)
Intel·lecte: 6 (Atent als detalls)
Voluntat: 6 (Carismàtic)
Fites:
- Sempre li han agradat els
petards i els explosius, de petit en va fer un de tant potent que va
rebentar el seu garatge i bona part de casa seva.
- Dos anys al correccional per fer volar el despatx del director de l'institut.
- Voluntari a Iraq d'on en va ser expedientat.
- En Linx és l'únic a qui respecta i admira.
Habilitats:
Moviment tàctic 6
Explosius 8
Conyeta irreverent 6
Sempre alerta 6
Infiltració 6
Estudiant de Química 4
Exmilitar 4
Complicació:
No accepta cap autoritat.
Concepte: Aspirant a lluitador pels indefensos
Fortalesa: 8 (Cos treballat)
Reflexes: 6 (Gimnasta)
Intel·lecte: 4 (Actua abans de pensar)
Voluntat: 6 (Tossut)
Fites:
- Va passar la infància de centre d'acollida en centre d'acollida passant per diverses famílies que no se'l van quedar.
- Pateix la síndrome de Spargle que pot ser mortal sense medicació i que el fa insensible al dolor.
- Ha començat a competir professionalment en el circuit de lluita lliure, però és massa jove i no se'l prenen molt seriosament
- En Linx li ha salvat la vida mentre intentava fer-se l'heroi i des de llavors està intentant tornar-li el favor.
Habilitats:
Entrenament d'esportista 4
Claus de lluita lliure 8
Intimidar 5
No oblida un cara 5
Fintar 4
De bar en bar 6
Lluitador semiprofessional 8
Complicació:
Necessita les pastilles blaves per sobreviure. Es poc (Blackender)
Concepte: Aspirant a geni del bé
Fortalesa: 4 (Incansable)
Reflexes: 6 (Ambidextre)
Intel·lecte: 8 (Geni)
Voluntat: 6 (Altiu)
Fites:
- Va fugir de casa als 10 anys amb documentació falsa.
- Doctorat cum laude en astrofísica i nanotecnologia als 16.
- Va entrar a treballar a Tec2 i es va enamorar de la filla de l'amo.
- Vol que en Linx sigui el seu capità Kirk, aquest heroi necessita consell!
Habilitats:
Forma física acceptable 4
Pistola de dards "phaser" 5
Lògica abassegadora 5
Tricorder 6
Inexpressiu 4
Subcultura 8
Doctor en astrofísica i nanotecnologia 8
Complicació:
Ineptitud per les convencions social i els girs idiomàtics (ironia, doble sentit...).
Subscriure's a:
Missatges (Atom)