diumenge, 15 de maig de 2011

DIASPORA (FATE) AMB GUMSHOE

És mal habitual entre la tribu rolera veure en cada sistema, en cada joc, alguna cosa que li roba el cor. Alguna vegada aconsegueixo vèncer a la mandra i escric alguna de les idees al voltant. Fa temps vaig escriure com incorporar el sistema Gumshoe a Dark Heresy i avui us presento la meva combinació entre Fate i Gumshoe, centrada en el darrer joc Fate que he llegit: DIASPORA.


HABILITATS INVESTIGATIVES:
Aquesta proposta es basa en jugar a DIASPORA de forma normal, afegint a la creació de personatges una piràmide de 3 nivells d’habilitats investigatives (3 habilitats a +1, 2 habilitats a +2 i una habilitat a +3).

Aquestes habilitats investigatives funcionen a partir del sistema GUMSHOE: si tens l’habilitat i declares l’ús, el director de joc et dóna la pista. Si vols més detalls o aprofundir has d’invertir un punt de destí (fate point). Per aquesta funció pots gastar tants punts de destí com el nivell de l’habilitat (1, 2 o 3) fins arribar a una escena de refresc. El director de joc pot oferir un punt de destí al jugador a canvi que no investigui més.

Llista d'habilitats investigatives:
Antropologia
Arqueologia
Arquitectura
Art
Astronomia
Balística
Ciència
Criptografia
Recuperació de dades
Anàlisis de documents i textuals
Seguretat electrònica
Recolecció de proves i empremtes
Comptabilitat forense
Medicina forense
Psicologia forense
Història
Llei
Lingüística
Estudis ocults
Tècniques audiovisuals
Recerca
Enginyeria forense
Xenologia

En negreta les habilitats noves, en cursiva les habilitats ja existents a Diaspora que passen a ser investigatives, la resta són extretes directament de l’Esoterroristas.

HABILITATS NO INVESTIGATIVES:
He inclòs les habilitats socials com a NO investigatives ja que DIASPORA inclou un sistema de conflicte social que pot servir perfectament per simular entrevistes, interrogatoris, debats, discussions...
A vegades els jugadors voldran fer ús d’habilitats no investigatives per aconseguir una pista (p.e. amb un ús estrambòtic d’una habilitat tècnica o amb una habilitat social per no haver de fer un combat social). En aquests casos el director de joc demanarà a canvi un punt de destí.

Comentari sobre algunes habilitats no-investigatives:
Demolicions: aquesta habilitat pot servir per descobrir pistes sobre explosions, explosius i incendis provocats.
Computadora (espai): aquesta habilitat inclou, en la versió original, la tasca de recuperació de dades, però s’ha considerat pertinent doblar-la degut a l’importància que té en el combat estelar.
Cultura/tecnologia: A part de les habilitats genèriques d’Antropologia i Xenologia (aquesta darrera només té sentit si hi ha més d’una espècie alienígena a la galàxia), l’habilitat de C/T de cada personatge limita l’ús de certes habilitats investigatives (Art, Història, Llei, Lingüística i Estudis Ocults)
Comunicacions: aquesta habilitat inclou, en la versió original, la tasca de seguretat electrònica, però s’ha considerat pertinent doblar-la degut a l’importància que té en el combat estelar.

SOBRE LA CREACIÓ DE PERSONATGES:
Cada personatge ha de tenir, com a mínim, un aspecte que expliqui què el mou cap a la investigació.

La veritat és que no hem pogut provar aquestes regles, per què just ara que em toca dirigir, el meu grup m'ha proposat fer Burning Wheel, que em té el cor robat... a veure si mai tenim oportunitat!