diumenge, 14 de març del 2010

CAÇADORS DE MONSTRES


Ahir vam anar tota la família a veure la pel·lícula "Caçadors de Dracs", una d'animació basada en una sèrie de dibuixos animats que agrada prou als meus fills.

El film no és espectacular però distreu. Això si, no vaig poder evitar connectar amb la darrera partida de Burning Wheel i pensar en una nova proposta de campanya....

Sobre la partida de BW: altre cop els PJs es van enfrontar al kraken. No va ser tant fàcil com l'altra vegada. El combat va ser dur, ens va ocupar quasi tota la sessió (que va ser molt breu). A mi no em va desagradar, el que em va saber més greu és que en la creació de personatges vam pecar altre cop de novells. Dels quatre personatges que hi havia a la partida dos estaven plenament preparats pel combat (en habilitats i equip) i els altres dos gens. Resultat: dos jugadors participant activament del Fight! i els altres dos mirant, donant suport amb les regles o, senzillament, aguantant estòicament.

Una de les coses més potents del BW és la capacitat que té el sistema per posar-te dins la història. Ara bé, la desconeixença del sistema també et pot deixar fora!

Resumint: que donant voltes a aquesta reflexió i pensant en una possible campanya que permetés treure tot el suc al sistema de BW se'm va ocórrer la de Caçadors de monstres.

Premisa: el grup de personatges són una companyia professional de caçadors de monstres. Viatgen de contrada en contrada lluitant, caçant i matant monstres que molesten a canvi de diners, allotjament i equip.



Aquesta premisa ens permet crear un grup d'aventurers a l'estil de la Vella Escola. Amb totes les potencialitats del BW:
  • Alhora l'ús dels Wises ens permetria configurar l'ambientació a mesura que avancessin les aventures.
  • La màgia, les races i la religió vindrien definides per les opcions dels jugadors al crear els personatges.
  • L'estructura de la campanya seria com de serial televisiu: cada aventura un monstre.
  • Com a trames transversals hi haurien els objectius personals i, sobretot, les relacions interpersonals entre els personatges.
  • Els tres subsistemes més potents (Fight!, Duel of Wits i Range & Cover) serien d'ús evident: per matar monstres, convèncer-los (o regatejar amb els contractants) i perseguir criatures.
  • Evidentment Resources, Circles i Steel tindrien un rol important.
  • Una opció interessant seria si els jugadors volguessin proposar algun tipus de circumstància clau de l'ambientació: es tracta d'un enorme arxipèlag amb milers d'illes? potser enormes roques flotant en l'eter? o ciutats subterrànies?
  • La perfecció seria quan els jugadors s'animessin a proposar monstres per tal que el DJ preparés les partides....
Podrem jugar-hi mai?

3 comentaris:

Quim ha dit...

mi endavant! És una idea que fa molt de temps em corre pel magí:

http://equip-r.blogspot.com/2007/11/dinosaur-hunter.html

Menécrates ha dit...

Que bo Quim!

A veure si convencem a l'Albert....

Complot?

Quim ha dit...

Vinga! :D