Després d'unes setmanetes intenses a la feina, esgarrapo uns minuts per recollir la crònica de les dues noves sessions de Terra Glaçada - Burning Wheel.
LA PRIMERA SESSIÓ (ara fa més de 15 dies) va ser una sessió intensa: 4 jugadors coneixedors del joc + 1 jugador nou + 1 jugador convidat. Uau!
A nivell de la història: els nostres herois van seguir negociant per aconseguir transportar el Guardià mort fins a la ciutat de La Porta. El capità Berenguer reuneix als Capitans de Barcos de Gel per aconseguir convèncer-los de l'existència del kraken, sense gaire èxit. El Bisbe i el seu ajudant (personatge convidat) ultimen els preparatius per al transport del cadàver. I l'entrada del nou personatge Gueral de Rocafoix, mic de l'ànima del Príncep. La flota surt al final i el viatge de tornada cap a La Porta comença. A la nit el campament de barcos de gel és atacat (durant la misa que oficia el Bisbe Gaufred) per una manada d'óssos blancs. En Gueral, el nou personatge, mostra les seves habilitats parlant amb els animals i calmant-los. El conflicte també serveix per què el Príncep quedi malament amb el Gran Guia (cap espiritual de l'Església). Al final el barco del grup queda aïllat de la flota.... moment en què apareix el kraken!
A nivell de mecàniques: la sessió va ser fluïda. Erem molts jugadors, alguns desconeixien totalment com funcionava el joc, però va anar prou bé. Ens vem centrar en tirades enfrentades entre jugadors, alguns contra personatges no jugadors. Es van gastar alguns punts d'Artha, i vam practicar molta "enginyeria de tirades" (ajudes, forcar, tirades linkades....). La nova incorporació va comentar (a part de la clàssica sensació de saturació que produeix el BW a les primeres sessions) que tenia la sensació que el roleplaying quedava massa relegat per les tirades de dau. Com a opinió personal crec que com a DJ vaig apretar/pressionar poc als jugadors amb els seus BITs.... L'aparició del kraken al final de la sessió va ser un encert: un cliffhanger en tota regla que va animar molt el temps d'espera entre sessió i sessió....
LA SEGONA SESSIÓ es va centrar en el combat amb el kraken. Erem els 5 jugadors "titulars" i jo.
A nivell de narració: tota la sessió es va centrar amb la lluita contra el kraken. En un primer moment els guerrers del grup (el bisbe i el príncep) es van llançar a l'atac amb els seus llops. El Capità ajudava desde el barco i en Dersu i en Gueral donaven foc de cobertura amb els arcs. El combat va ser dur i al final va quedar en un "empat tècnic". El grup, però, va aconseguir impedir que el kraken escapés. Al final el van vèncer. Amb una presa d'aquestes magnituds, el grup segueix el camí i arriba fins a la ciutat de La Porta on seran rebuts, sens dubte, com herois.
A nivell de mecàniques: la sessió va ser dura. Un Fight! amb 5 jugadors contra un monstre creat per un DJ inexpert... buf! Les mecàniques del Fight! són genials, però costava molt aplicar-les amb coherència i/o ritme. Va ser dur. Intens. Complicat. Però al mateix temps emocionant. Semblàvem un grup de nens esverats i motivats jugant a un joc del que desconexíem les regles.
Aquí va haver-hi alguns errors o temes a millorar:
- Em vaig deixar intimidar per les possibles possibilitats funestes de l'atac del kraken.
LA PRIMERA SESSIÓ (ara fa més de 15 dies) va ser una sessió intensa: 4 jugadors coneixedors del joc + 1 jugador nou + 1 jugador convidat. Uau!
A nivell de la història: els nostres herois van seguir negociant per aconseguir transportar el Guardià mort fins a la ciutat de La Porta. El capità Berenguer reuneix als Capitans de Barcos de Gel per aconseguir convèncer-los de l'existència del kraken, sense gaire èxit. El Bisbe i el seu ajudant (personatge convidat) ultimen els preparatius per al transport del cadàver. I l'entrada del nou personatge Gueral de Rocafoix, mic de l'ànima del Príncep. La flota surt al final i el viatge de tornada cap a La Porta comença. A la nit el campament de barcos de gel és atacat (durant la misa que oficia el Bisbe Gaufred) per una manada d'óssos blancs. En Gueral, el nou personatge, mostra les seves habilitats parlant amb els animals i calmant-los. El conflicte també serveix per què el Príncep quedi malament amb el Gran Guia (cap espiritual de l'Església). Al final el barco del grup queda aïllat de la flota.... moment en què apareix el kraken!
A nivell de mecàniques: la sessió va ser fluïda. Erem molts jugadors, alguns desconeixien totalment com funcionava el joc, però va anar prou bé. Ens vem centrar en tirades enfrentades entre jugadors, alguns contra personatges no jugadors. Es van gastar alguns punts d'Artha, i vam practicar molta "enginyeria de tirades" (ajudes, forcar, tirades linkades....). La nova incorporació va comentar (a part de la clàssica sensació de saturació que produeix el BW a les primeres sessions) que tenia la sensació que el roleplaying quedava massa relegat per les tirades de dau. Com a opinió personal crec que com a DJ vaig apretar/pressionar poc als jugadors amb els seus BITs.... L'aparició del kraken al final de la sessió va ser un encert: un cliffhanger en tota regla que va animar molt el temps d'espera entre sessió i sessió....
LA SEGONA SESSIÓ es va centrar en el combat amb el kraken. Erem els 5 jugadors "titulars" i jo.
A nivell de narració: tota la sessió es va centrar amb la lluita contra el kraken. En un primer moment els guerrers del grup (el bisbe i el príncep) es van llançar a l'atac amb els seus llops. El Capità ajudava desde el barco i en Dersu i en Gueral donaven foc de cobertura amb els arcs. El combat va ser dur i al final va quedar en un "empat tècnic". El grup, però, va aconseguir impedir que el kraken escapés. Al final el van vèncer. Amb una presa d'aquestes magnituds, el grup segueix el camí i arriba fins a la ciutat de La Porta on seran rebuts, sens dubte, com herois.
A nivell de mecàniques: la sessió va ser dura. Un Fight! amb 5 jugadors contra un monstre creat per un DJ inexpert... buf! Les mecàniques del Fight! són genials, però costava molt aplicar-les amb coherència i/o ritme. Va ser dur. Intens. Complicat. Però al mateix temps emocionant. Semblàvem un grup de nens esverats i motivats jugant a un joc del que desconexíem les regles.
Aquí va haver-hi alguns errors o temes a millorar:
- Em vaig deixar intimidar per les possibles possibilitats funestes de l'atac del kraken.
- Vaig ser massa tou amb els jugadors. Cap d'ells va acabar ni ferit. El barco va sortir indemne....
- Vaig pensar molt en el post de'n René sobre la participació dels jugadors en l'aplicació de les regles: hagués estat fantàstic tenir un o dos jugadors amb coneixement del sistema del Fight! ....
- En cap moment de la lluita vaig tenir la sang freda de fer entrar en joc les Creences, Instints i Trets dels personatges (i del kraken).
- A l'escena posterior del Fight! , la situació es va quedar com encallada. A més l'aplicació d'un Let it Ride em va agafar per sorpresa i no vaig saber jugar el kraken amb astúcia per redefinir la situació.
Podria sembla que és un problema greu, però penso que va ser part de l'aprenentatge del joc....
Reptes per a les properes sessions:
- introduir conseqüències interessants a la caça i captura del kraken (de moment se me n'acudeixen de religioses, polítiques i del territori...)
- recuperar la idea de tenir controlats els BITs dels jugadors per tirar-los-hi en cara! ;-)
Keep burning!
- Vaig pensar molt en el post de'n René sobre la participació dels jugadors en l'aplicació de les regles: hagués estat fantàstic tenir un o dos jugadors amb coneixement del sistema del Fight! ....
- En cap moment de la lluita vaig tenir la sang freda de fer entrar en joc les Creences, Instints i Trets dels personatges (i del kraken).
- A l'escena posterior del Fight! , la situació es va quedar com encallada. A més l'aplicació d'un Let it Ride em va agafar per sorpresa i no vaig saber jugar el kraken amb astúcia per redefinir la situació.
Podria sembla que és un problema greu, però penso que va ser part de l'aprenentatge del joc....
Reptes per a les properes sessions:
- introduir conseqüències interessants a la caça i captura del kraken (de moment se me n'acudeixen de religioses, polítiques i del territori...)
- recuperar la idea de tenir controlats els BITs dels jugadors per tirar-los-hi en cara! ;-)
Keep burning!
4 comentaris:
Por la situación, yo habría conducido la pelea contra el Kraken como un Range and Cover. Sin embargo, más allá de la inexperiencia, creo que era una pelea complicada en todos sentidos. Algo que se me ocurre en estos casos masivos de Fight!, robándome una página del Mouseuard, es poner a los jugadores por equipos parejos.
Nunca me esperé que la historia se fuera para acá. Pero eso es bueno.
Eres rápido René! =)
Hay un par de jugadores que invirtieron muchos puntos para tene Sword a Grey.... un Fight! era lo mínimo.
Yo tampoco esperava este giro argumental, pero con el BW ya me estoy habituando a esta sensación....
Gracias por leerme!
Vas ser molt tou... el combat hauria d'haver acabat, com a mínim, amb tots els personatges ferits, el vaixell mig aixafat i uns quants mariners mors.
D'altra banda, una sessió amb només fight se'm va fer un xic feixuga...
Tens raó Calapopa!
Volia pactar amb vosaltres que arribéssiu ferits....
Una altra cosa és el tema del temps. Quan dominem més el subsistema serà més fàcil... he estat treballant en això tot el finde!
Publica un comentari a l'entrada