dissabte, 16 de febrer del 2008

els meus trucs de màster (1): estudiar la pantalla



Els sistemes de joc sempre són complexes i tenen mil detalls que un bon director de joc ha de mirar de tenir en compte.


Hi ha jocs que t'ho posen fàcil i n'hi ha que no. Ara mateix estic dirgint una campanya de Gurps i la veritat és que podríem calificar al Gurps com a joc que ens posa les coses difícils.... o més!

Amb això no vull dir que no m'agradi el Gurps, al contrari, sinó que moltes vegades al dirigir-lo em trobo amb situacions que no sé ben bé com es porten a terme, quina regla s'aplica o com calcular l'impacte en la sessió l'aplicació d'una regla o una altra.

Com que ara estic començant, no vull atabalar-me gaire. I per no fer-ho practico una tècnica que fa temps que uso per entrar en nous sistemes de joc: llegeixo i estudio la pantalla del director de joc. M'explico: em miro i remiro la pantalla de joc dissenyada per l'editorial, aprenent-me la informació clau i, sobretot, sabent com localitzar-la per tenir-la a mà quan la necessiti durant la partida.....


Aquesta vegada, com que el Gurps s'ho mereix, tinc previst fotocopiar-la tota i donar-ne una còpia a cada jugador!

Keep gaming!