Estic llegint, amb grata sorpresa, el GURPS INTERESTELLAR WARS. El manual de 4a edició del GURPS amb l'ambientació oficial de Traveller.
Una de les primeres sorpreses és que tot i ser ambientació oficial, es tracta d'una "preqüela": m'explico, l'ambientació actual de Traveller és la del Tercer Imperium (aproximadament en un segle 30-i-pico), i es tracta d'un Imperi humà en crisi....
GURPS: INTERESTELLAR WARS es situa a l'any 2170 (tampoc tant llunyà) quan fa menys d'un segle que la Confederació Terrana ha descobert el salt espaial i s'ha trobat, per la seva sorpresa, un enorme Imperi de les Estrelles governat per uns humans anomenats Vilani!
2170 és un període de pau després de dos guerres amb els Vilani on els humans han aconseguit conquerir el primer planeta a l'Imperi. En aquest període de calma tensa els Terrans aprofiten i s'expandeixen (comercialment i diplomàticament) pel tradicional Imperi Vilani.
En aquest background la meva proposta de saga és:
Una nau comercial terrana que navega per espai Vilani, buscant negoci i informació. Amb una tripulació de 6-10 persones, més alguns passatgers fixes (tipus Serenity) fan un total de 12 i pico personatges. Cada jugador tindrà el seu personatge principal (construït amb 150-200 punts) i, almenys, un personatge secundari (75-100 punts). Jugaríem estil troupe, on a cada partida els jugadors decideixen quins són els personatges més adequats. Es limitaria la presència de races alienígenes a un màxim d'un alien per jugador. A més aquest repertori més coral permetria que si hi ha algun jugador esporàdic que es vol/po afegir a les partides no caldria fer-li una fitxa expressament....
La nau seria com el personatge central, i miraríem que el rerafons dels diferents personatges condicionés una estructura poc jerarquitzada. Una de les possibles naus podria ser la mateixa Firefly de Serenity..... però en l'univers Traveller que és més de ciència ficció clàssica.
Els arguments per a fer servir el Traveller i no adaptar algun dels settings coneguts de ciència ficció (Fading Suns, Serenity o Rifts):
- el primer i més evident: la conversió ja està feta i podem jugar directament, sense gaire feina prèvia.
- l'ambientació no és tant aliena com la dels altres jocs, al basar-se en la Terra futura (i d'un futur relativament proper) és senzill situar-se.
- es tracta de ciència-ficció al més pur estil clàssic, ni postapocalíptica, ni amb tocs western...
- al no ser postapocalíptica podem utilitzar el manual d'Ultra-tech (que m'encanta) sense complexos ni limitacions....
- la campanya bàsica que ens proposen en el manual és estrictament la que us proposo. Ens dóna molt joc i s'ajusta a l'estil protagonista al que darrerament juguem.....
Keep flying!
6 comentaris:
Una saga d'aquest estil en spot donar moltes possibilitats d'estirar-la per mitjans electrònics: desde el quadern de bitàcora del capità fins a les economies del mercadeig de la nau.....
Quan ens hi posem? :)
De moment acabem el que tenim entre mans..... no?
I a més em consta que hi ha una contraoferta de Serenity RPG....
;-)
No serà una Space Opera Benet i Jornet?!?! :P
He de dir que després d'invertir la Diada en manuals, mòduls i capítols de Serenity, la meva opció és el Traveller, amb un to narratiu de Serenity, però ambientat a Interestellar Wars, que m'agrada més....
M'apunto, m'apunto! Me demano el mercenari (algú ho dubtava?? ;P) rotllo Jayne de Firefly.
He de dir que m'he estat fullejant el High Tech, i tindré veritables problemes per triar... :)
TL de la campanya i pasta amb que començem?
Publica un comentari a l'entrada