- Jason Richards
"Les regles haurien de complementar l'ambientació. Si estas en un món d'alta tecnologia amb làsers i armadures robòtiques, les regles haurien de facilitar l'acció de ci-fi y el combat d'aventures. Si l'ambientació és del gènere de misteri, les regles i les habilitats de deducció i percepció molt probablement han de ser més centrals que no pas si fos una ambientació super-heroica tradicional. En resum, mentre que els jugadors són lliures de dur les seves campanyes en la direcció que vulguin, el sistema hauria de facilitar l'estil de joc tal com està escrit i no provar d'agradar a tothom, sempre. Intentar tenir-ho tot en compte es fa pesat."
2 comentaris:
hi estic molt d'acord! un exemple que m'agrada molt en aquest sentit, és el de LA CRIDA DE CTHULHU: el reglament dóna el que l'ambientació demana, i és prou flexible com perquè els grups que vulguin més realisme o detall, ho puguin canviar amb gran facilitat!
i per això, tal i com deia en mobuttu en un altre fòrum, cthulhu d20 no funciona per això: el sistema no s'hi adiu gens a l'estil de joc...
Crec que un joc modern ha de tenir, cada vegda més aquesta característica.
Conèixe això ha fet que cada vegda m'agradin menys els ocs genèrics....
Publica un comentari a l'entrada