Els teus poders tenen un origen sobrenatural, ja sigui per què ets una criatura màgica o per què has après els camins de la fetilleria.
Màgia bàsica: Els teus poders es manifesten en forma de conjurs i/o tenen una aura mística que es projecta de forma més o menys vehement, però que deixen un rastre d’energia preternatural residual que altres éssers màgics poden detectar. Tu mateix també ets capaç de detectar aquestes energies, de tal manera que la teva sensibilitat a la màgia et permet percebre si a la teva zona existeix o s’hi ha esdevingut recentment algun efecte màgic.
Millores
Dominar detectar màgia: La teva percepció màgica és notablement aguda o ets especialment sensible a la seva presència. Guanyes +2 a les tirades de Percepció per detectar la presència de màgia en una zona.
Destresa manual aguda: La pràctica de les “kates” per llençar conjurs t’ha exercitat la destresa manual i la coordinació mà-ull de tal manera que guanyes un +2 a Robar quan impliqui l’ús de les mans.
Tots els trucs del grimori: Més enllà dels teus poders màgics que domines a la perfecció, coneixes molts altres trucs i conjurs. Per invocar-los, has de crear un avantatge usant Lore contra una oposició Bona (+2). Si tens èxit, aconsegueixes un aspecte que reflexa el teu nou estat, com ara Tentacles ominosos de Thot. Només pots crear un aspecte d’aquest tipus alhora y desapareix al final de l’intercanvi quan deixes de concentrar-t’hi o si et rendeixes o et derroten. L’acte de concentració t’ocupa l’acció i et cal una tirada de Voluntat per no perdre-la si et fan mal (oposició igual al mal rebut) o d’alguna manera et destorben (oposició a discreció del DJ depenent del tipus de distracció).
Sinergies de poder comunes
Convocar criatura: ets capaç de convocar a un o diversos familiars, assistents màgics que ajuden als mags en llurs quefers màgics. Sovint són petits animals, dimonis o fins i tot criatures fantàstiques (pàgina 37).
Dany: Disposes d’una arma o objecte màgic que fa mal quan toca el teu oponent (pàgina 41).
Conjur màgic: Pràcticament qualsevol poder es pot convertir en una capacitat que tens gràcies a un conjur que has creat o d’un objecte màgic del que disposes. Podries alterar la realitat amb Il·lusió (pàgina 48), Volar amb una estora màgica (pàgina 69) o fer una Curació amb una imposició de mans (pàgina 39).
Desavantatges
• Els teus poders només funcionen si els invoques a través d’Intricats jocs de mans i sons.
• Has aconseguit poders màgics a canvi d’un Pacte amb un ésser sobrenatural que no es cansarà de recordar-t’ho i venir-lo cobrar reiteradament.
• Accedir a les arts arcanes també ha obert la porta a que siguis més Vulnerable a la màgia.
Efectes de mal colateral
Invocació de dimoni: Pots convocar a un dimoni dins la teva zona. El dimoni té Físic, Lluita/Disparar (a la teva elecció), Atletisme i Provocar a +4, disposa de 4 punts d'estrés (sense espai per conseqüencies), així com els aspectes de Criatura de l'Inframón i Aspecte demoníac. El dimoni és un PNJ que atacarà als objectius propers de forma aleatòria (incloent els teus aliats) creant la major destrucció possible, malgrat a tu no t'atacarà. Retorna a l'infern al final de l'escena.
dimecres, 14 de març del 2018
dijous, 8 de març del 2018
Retocant el Dust Adventures
Dust Adventures és un joc amb una clara vocació pulp, que es desenvolupa en una 2a Guerra Mundial alternativa, on els Nazis descobreixen tecnologia alienígena i a partir d'aquí, embolica que fa fort.
El joc ha estat publicat per Modiphiüs Entertainment i, si no comptem amb els alts valors de producció que la companyia ens té acostumats, la veritat és que aquesta edició és més aviat paupèrrima: regles omeses (supression rule on ets?), referència a habilitats que no existeixen, poders mal explicats, il·lustracions que són fotos de miniatures...un despropòsit de joc al qual li manquen moltes hores de playtest i revisió que, malgrat tot, té una ambientació molt atractiva, que fa qui hi vulguis jugar. I ho hem fet!
Després d'un parell o tres de partides no ens ha acabat d'agradar com funcionava, i veien que no ens transmetia el to pulp que ens n'esperàvem, hi hem fet algunes modificacions, que explico a continuació.
Èxits [Target symbol, Success, Degree of success]
En comptes de considerar els 5 o 6 en els d6 de la pila de daus com a èxits, ampliem el rang d'èxits als valors de 4, 5 o 6. D'aquesta manera aconseguim superar moltes més tirades, alhora que de retruc també s'assoleixen graus d'èxits més amplis. Només amb aquets canvi, ja hem vist que tot pren un to més heroic més d'acord amb la nostra concepció de l'ambientació.
Punts d'Acció [Action points]
En el joc original, els punts d'acció permeten, entre d'altres, afegir daus addicionals a la pila de daus (fins i tot una vegada es coneix el resultat de la prova). Tanmateix, volíem donar més força a aquests punts que, amb tot, haurien de servir per fer que els personatges destaquessin per sobre de la resta. Així doncs, ara fem que els Punts d'Acció gastats en una tirada hi atorguen èxits automàtics.
Foc de cobertura
Un joc bèl·lic sense una regla de foc de cobertura és un pecat! (potser era això la Supression rule citada en el manual, però mai explicada?).
Per aconseguir foc de cobertura es fa una tirada d'atac estàndard, però gastant 2 punts de munició (Ammo). Si l'atac té èxit toca un enemic de forma normal. Al seu torn, l'enemic o grup d'enemics ha de superar una tirada de Presència (PR) + Força de Voluntat (Willpower) amb una dificultat d'1 + el grau d'èxit obtingut en la tirada d'atac per tal d'evitar quedar-se astorat i perdre la seva acció.
El líder del grup d'enemics pot tirar per tot el grup (si ho voleu complicar, podeu fer-li superar una prova d'Interaction (Command) per afectar a tot el grup).
Ferides i recuperació
El mal no letal (NL) que sobrepassi la capacitat del personatge transforma en mal letal (L) altres punts de mal no letal (NL) que tingués el personatge, agreujant d'aquesta manera les ferides del personatge.
Exemple: En mig del combat un personatge amb capacitat 4 té 2 NL i 1 L. Rep llavors 3 punts de mal. La seva armadura (Armor 2) converteix 2 d'aquests punts automàticament en NL, però és incapaç d'absorbir cap punt de mal. Llavors el personatge té 4 NL i 2L. Com que la seva capacitat és de 4, els dos punts de NL que sobrepassen la capacitat converteix 2 punts de NL en L. El personatge està en problemes ja que es queda amb 4L.
A part, hem decidit no aplicar els penalitzadors per ferides: els personatges entraven un una "espiral mortal" que, al nostre entendre, era molt poc adient per a l'ambientació.
----ooo----
Així doncs, hem creat aquestes regles casolanes per intentar que el Dust Adventures prengui un to més heroic i pulp d'acord amb el que creiem nosaltres que s'esdevé en l'ambientació. Espero els vostres dubtes i comentaris.
El joc ha estat publicat per Modiphiüs Entertainment i, si no comptem amb els alts valors de producció que la companyia ens té acostumats, la veritat és que aquesta edició és més aviat paupèrrima: regles omeses (supression rule on ets?), referència a habilitats que no existeixen, poders mal explicats, il·lustracions que són fotos de miniatures...un despropòsit de joc al qual li manquen moltes hores de playtest i revisió que, malgrat tot, té una ambientació molt atractiva, que fa qui hi vulguis jugar. I ho hem fet!
Després d'un parell o tres de partides no ens ha acabat d'agradar com funcionava, i veien que no ens transmetia el to pulp que ens n'esperàvem, hi hem fet algunes modificacions, que explico a continuació.
Èxits [Target symbol, Success, Degree of success]
En comptes de considerar els 5 o 6 en els d6 de la pila de daus com a èxits, ampliem el rang d'èxits als valors de 4, 5 o 6. D'aquesta manera aconseguim superar moltes més tirades, alhora que de retruc també s'assoleixen graus d'èxits més amplis. Només amb aquets canvi, ja hem vist que tot pren un to més heroic més d'acord amb la nostra concepció de l'ambientació.
Punts d'Acció [Action points]
En el joc original, els punts d'acció permeten, entre d'altres, afegir daus addicionals a la pila de daus (fins i tot una vegada es coneix el resultat de la prova). Tanmateix, volíem donar més força a aquests punts que, amb tot, haurien de servir per fer que els personatges destaquessin per sobre de la resta. Així doncs, ara fem que els Punts d'Acció gastats en una tirada hi atorguen èxits automàtics.
Foc de cobertura
Un joc bèl·lic sense una regla de foc de cobertura és un pecat! (potser era això la Supression rule citada en el manual, però mai explicada?).
Per aconseguir foc de cobertura es fa una tirada d'atac estàndard, però gastant 2 punts de munició (Ammo). Si l'atac té èxit toca un enemic de forma normal. Al seu torn, l'enemic o grup d'enemics ha de superar una tirada de Presència (PR) + Força de Voluntat (Willpower) amb una dificultat d'1 + el grau d'èxit obtingut en la tirada d'atac per tal d'evitar quedar-se astorat i perdre la seva acció.
El líder del grup d'enemics pot tirar per tot el grup (si ho voleu complicar, podeu fer-li superar una prova d'Interaction (Command) per afectar a tot el grup).
Ferides i recuperació
El mal no letal (NL) que sobrepassi la capacitat del personatge transforma en mal letal (L) altres punts de mal no letal (NL) que tingués el personatge, agreujant d'aquesta manera les ferides del personatge.
Exemple: En mig del combat un personatge amb capacitat 4 té 2 NL i 1 L. Rep llavors 3 punts de mal. La seva armadura (Armor 2) converteix 2 d'aquests punts automàticament en NL, però és incapaç d'absorbir cap punt de mal. Llavors el personatge té 4 NL i 2L. Com que la seva capacitat és de 4, els dos punts de NL que sobrepassen la capacitat converteix 2 punts de NL en L. El personatge està en problemes ja que es queda amb 4L.
A part, hem decidit no aplicar els penalitzadors per ferides: els personatges entraven un una "espiral mortal" que, al nostre entendre, era molt poc adient per a l'ambientació.
----ooo----
Així doncs, hem creat aquestes regles casolanes per intentar que el Dust Adventures prengui un to més heroic i pulp d'acord amb el que creiem nosaltres que s'esdevé en l'ambientació. Espero els vostres dubtes i comentaris.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)