Fa uns dies que tinc el pdf de MUTANT CITY BLUES, el darrer joc de Robin D Laws (del que no puc amagar que sóc un fan absolut!). Faig una mica de ressenya per si la trobeu d'interès.
Es tracta d'un joc publicat per Pelgrane Press dins la seva línia de jocs d'investigació basats en el sistema GUMSHOE que va idear el propi Laws. El sistema, per dir-ho ràpid, resol el clàssic problema de tots els jocs d'investigació: què passa si els PJs fallen la tirada que els hi ha de donar la pista clau? Doncs amb GUMSHOE ho resolem fàcil: no es falla mai la tirada, per què no hi ha tirada! Sembla tot plegat una broma indie, però la veritat és que la consistència del sistema és espectacular. D'aquest sistema n'han tret, fins al moment, 3 jocs: ESOTERRORISTAS, EL RASTRO DE CTHULHU y ara el MUTANT CITY BLUES (encara no està traduït al castellà, no tinc notícies de que EDGE tingui cap intenció de fer-ho....). El sistema és senzill, creació de personatges en 15 minuts i a jugar! Passeu per la web de Pelgrane i trobareu moltíssima informació.
Ara anem a al MCB. M'encanta. He disfrutat llegint-lo. Laws té, pel que h llegit d'ell, aquesta habilitat per encertar l'encaix entre ambientació-imatgeria concreta de l'ambientació-sistema de joc. Aquí tot lliga d'una manera espectacular.
T'agradaria jugar partides de CSI? Amb una combinació de superpoders com la de Heroes? Qualsevol sèrie americana de lladres i policies del segle XXI, per fi tenen el joc amb què jugar-se: MUTANT CITY BLUES. Anem per parts.
1.- LA INTRO: amb 10 pàgines l'autor ens posa al dia de què va el joc, el background concret de l'aparició dels superpoders i una pinzellada sobre el sistema i el clima del joc.
2.- CREAR EL TEU PERSONATGE: 6 pàgines, senzillet i facilet. +10 pàgines describint les habilitats i quasi 60 pàgines de superpoders, defectes associats i tot l'entramat de coneixements que hi ha al voltant. Aquí comença el tema: la creació dels superpolis és per punts, el jugador escull, però està limitat a comprar els poders seguir un esquema (que trobareu gratis aquí) que relaciona uns poders amb altres i aquests amb algun tipus de defectes. Això equilibra en certa manera el joc i, lo millor, és alhora una eina d'investigació per als PJs ja que tots els superherois del joc segueixen la Taula de Quade....
3.- SISTEMA GUMSHOE i LES VARIACIONS QUE L'AMBIENTACIÓ DEMANA: aquí hi ha 8 pàgines per explicar el sistema i unes 10 pàgines més explicant certes variacions per a lluitar amb poders i tot plegat. Molt senzill i ràpid. Per als que heu jugat a Esoterroristas o Rastro de Cthulhu no hi haurà secrets ni gaires sorpreses.
4.- INVESTIGACIÓ: aquí hi ha dos capítols molt xulos on es descriu els procediments de les HCIU (Unitats d'Investigació de Crims Augmentats), molt bo per què combina les tècniques d'aquesta nova policia amb consells d'ambientació i joc. Després fa el mateix amb la Anamorfologia Forense (l'habilitat de detectar i analitzar les pistes que deixen els superpoders en les escenes del crim). I acaba amb alguns aclariments sobre la llei i els mutants.
5.- AMBIENTACIÓ? 25 pàgines que no descriuen una ambientació concreta però ajuden a definir-ne una pròxima als jugadors. Estem parlant de 10 anys més tard que la data actual (depèn de quan es jugui....), fa uns anys una extranya grip va començar a generar mutants amb poders entre nosaltres: un 1% de la població. A partir d'aquí s'analitza (segons el meu parer amb un to molt realista) l'impacte que això té en un món com el nostre. Vull remarcar que es tracta d'un 1% i això és moltíssim cosa que, segons l'autor, condiciona que els mutants siguim, més o menys, ben tolerats i admesos. També et dóna pnjs i llocs importants per omplir la teva Mutant City... correcte però no imprescindible.
6.- LA PERLA: de tot el manual no us podeu perdre les 15 pàgines de consells per als màsters. IMPRESSIONANT. T'explica com fer que les teves partides tinguin l'ambient de CSI o de qualsevol sèrie que vulgueu imaginar. Parla de la percepció dels jugadors per evitar el railroading, de les presumpcions que hi ha en les sèries de tv i com les traslladem a la taula de rol, com usar les habilitats, com introduir subtrames per donar a la campanya aquell to tant Hill Street Blues.... imprescindible. Per primera vegada veig un apartat de consells al màster on et marca què has de fer per aconseguir un cert tipus de clima. M'ha encantat. Després un breu capitulet de pistes per als jugadors, inclòs un monogràfic sobre tècniques d'interrogatori/entrevista.
Per acabar una aventura molt sòlida i que et mostra les diferents facetes del joc.
En resum: més del que prometia, que ja no era poc....
BSO de la ressenya: la intro de Hill Street Blues repetida fins a la sacietat....
Es tracta d'un joc publicat per Pelgrane Press dins la seva línia de jocs d'investigació basats en el sistema GUMSHOE que va idear el propi Laws. El sistema, per dir-ho ràpid, resol el clàssic problema de tots els jocs d'investigació: què passa si els PJs fallen la tirada que els hi ha de donar la pista clau? Doncs amb GUMSHOE ho resolem fàcil: no es falla mai la tirada, per què no hi ha tirada! Sembla tot plegat una broma indie, però la veritat és que la consistència del sistema és espectacular. D'aquest sistema n'han tret, fins al moment, 3 jocs: ESOTERRORISTAS, EL RASTRO DE CTHULHU y ara el MUTANT CITY BLUES (encara no està traduït al castellà, no tinc notícies de que EDGE tingui cap intenció de fer-ho....). El sistema és senzill, creació de personatges en 15 minuts i a jugar! Passeu per la web de Pelgrane i trobareu moltíssima informació.
Ara anem a al MCB. M'encanta. He disfrutat llegint-lo. Laws té, pel que h llegit d'ell, aquesta habilitat per encertar l'encaix entre ambientació-imatgeria concreta de l'ambientació-sistema de joc. Aquí tot lliga d'una manera espectacular.
T'agradaria jugar partides de CSI? Amb una combinació de superpoders com la de Heroes? Qualsevol sèrie americana de lladres i policies del segle XXI, per fi tenen el joc amb què jugar-se: MUTANT CITY BLUES. Anem per parts.
1.- LA INTRO: amb 10 pàgines l'autor ens posa al dia de què va el joc, el background concret de l'aparició dels superpoders i una pinzellada sobre el sistema i el clima del joc.
2.- CREAR EL TEU PERSONATGE: 6 pàgines, senzillet i facilet. +10 pàgines describint les habilitats i quasi 60 pàgines de superpoders, defectes associats i tot l'entramat de coneixements que hi ha al voltant. Aquí comença el tema: la creació dels superpolis és per punts, el jugador escull, però està limitat a comprar els poders seguir un esquema (que trobareu gratis aquí) que relaciona uns poders amb altres i aquests amb algun tipus de defectes. Això equilibra en certa manera el joc i, lo millor, és alhora una eina d'investigació per als PJs ja que tots els superherois del joc segueixen la Taula de Quade....
3.- SISTEMA GUMSHOE i LES VARIACIONS QUE L'AMBIENTACIÓ DEMANA: aquí hi ha 8 pàgines per explicar el sistema i unes 10 pàgines més explicant certes variacions per a lluitar amb poders i tot plegat. Molt senzill i ràpid. Per als que heu jugat a Esoterroristas o Rastro de Cthulhu no hi haurà secrets ni gaires sorpreses.
4.- INVESTIGACIÓ: aquí hi ha dos capítols molt xulos on es descriu els procediments de les HCIU (Unitats d'Investigació de Crims Augmentats), molt bo per què combina les tècniques d'aquesta nova policia amb consells d'ambientació i joc. Després fa el mateix amb la Anamorfologia Forense (l'habilitat de detectar i analitzar les pistes que deixen els superpoders en les escenes del crim). I acaba amb alguns aclariments sobre la llei i els mutants.
5.- AMBIENTACIÓ? 25 pàgines que no descriuen una ambientació concreta però ajuden a definir-ne una pròxima als jugadors. Estem parlant de 10 anys més tard que la data actual (depèn de quan es jugui....), fa uns anys una extranya grip va començar a generar mutants amb poders entre nosaltres: un 1% de la població. A partir d'aquí s'analitza (segons el meu parer amb un to molt realista) l'impacte que això té en un món com el nostre. Vull remarcar que es tracta d'un 1% i això és moltíssim cosa que, segons l'autor, condiciona que els mutants siguim, més o menys, ben tolerats i admesos. També et dóna pnjs i llocs importants per omplir la teva Mutant City... correcte però no imprescindible.
6.- LA PERLA: de tot el manual no us podeu perdre les 15 pàgines de consells per als màsters. IMPRESSIONANT. T'explica com fer que les teves partides tinguin l'ambient de CSI o de qualsevol sèrie que vulgueu imaginar. Parla de la percepció dels jugadors per evitar el railroading, de les presumpcions que hi ha en les sèries de tv i com les traslladem a la taula de rol, com usar les habilitats, com introduir subtrames per donar a la campanya aquell to tant Hill Street Blues.... imprescindible. Per primera vegada veig un apartat de consells al màster on et marca què has de fer per aconseguir un cert tipus de clima. M'ha encantat. Després un breu capitulet de pistes per als jugadors, inclòs un monogràfic sobre tècniques d'interrogatori/entrevista.
Per acabar una aventura molt sòlida i que et mostra les diferents facetes del joc.
En resum: més del que prometia, que ja no era poc....
BSO de la ressenya: la intro de Hill Street Blues repetida fins a la sacietat....