dijous, 18 d’abril del 2013

[Edad de Gel] 2a sessió

I afegim un tercer personatge...

El Gran estornell - Il·luminat

El Gran estornell

Quan era petit va presenciar la mort dels seus pares a mans de l'Snake (el lloc tinent d'en Redd) i en Dumbo (un dels membres de la banda d'en Redd), moment en que se li va aparèixer el Gran Fènix: "Ets l'escollit, reprodueix-te"; però perdent en el procés el record dels detalls de l'assassinat.

Des d'aquell moment, el Gran estornell ha acumulat seguidors amb lligams familiars, prenent un harem de dones i reproduint-se amb elles i la seva descendència. Amb aquesta gran família, a creat un prostíbul -La Perdiu Blanca-, regentat per Graça (una de les seves dones), amb el qual es dedica a extorsionar a les patums de Vilavall, entre ells, Fartet, el cap de l'assentament, per pràctiques sexuals perverses.

Amb Gavina, una altra de les seves dones, va engendrar Curroc, un fill amb síndrome de Down, venut com a bèstia de càrrega; i a Robin, l'actual esclau sexual d'en Redd (resulta que li falta cinc minuts de cocció); puig que el Gran estornell es desfà de la progènie que no ha de ser productiva.

I comencem a jugar...

Evidentment comencem el joc amb la tirada de fortuna del Gran estornell, que falla: la seva família està afamada i s'ha gastat tots els diners en cristall (una droga de disseny que es pren dissolta en alcohol o gasolina) quedant ensopits i desesperats per tenir-ne més.

El Gran estornell es dirigeix immediatament al mercat per reclutar menjar per la seva família, obtenint diversos voluntaris per a la tasca. A més se li uneixen em John, l'Ot i l'Spit que li comenten que no arriben prou aliments a l'assentament.

Al seu torn, en Redd ja s'ha recuperat a l'iglú del Dr. Mateu i aquest li demana que investigui el perquè la remesa de cristall de esperava no ha arribat. A canvi, li dona l'última dosi que li queda. En aquest moment entra el Gran estornell a l'iglú, i demana al Dr. Mateu tota la droga que pugui tenir. Aquest li informa de la mancança.

En Redd i el Gran estornell, aquest descarti la construcció d'un trineu, es posen d'acord amb els termes de l'expedició. Aniran junts i en Redd procurarà un mitjà de transport adequat per en John, l'Ot i l'Spit per què els puguin acompanyar a canvi que aniran absolutament a mitges del què trobin allà on van (no pensa complir-ho).

En Redd vol comprar tres iacs a Pat el granjer, oferint-li  la dosi de cristall que té, però aquest no accepta el tracte. Així que els pren per la força i deixa que l'Snake saquegi la granja mentre s'envà a buscar el laboratori de processament de cristall allà lluny a les Muntanyes nevades.



Ja de viatge, en Redd obre la seva ment per esbrinar on realment han d'anar: li bé un flashback de la mort del seu pare i sent animadversió per l'Snake, el seu botxí, tot i que no hi fa res, argumentant que és un bon lloctinent. Tanmateix, "el Fred" no li reporta cap informació i surt del seu estat per trobar-se enmig d'un llac glaçat escardant-se.



En Redd i el Gran estonell intentent esbrinen quina és la seva millor opció [llucar la situació] i decideixen separar-se. Tanmateix, l'ull fuig per la zona on ho fan els iacs i l'altra aprofita que els tres sequaços s'enfonsen a l'aigua gèlida per salvar-se. En Redd acaba amb un dels iacs per alliberar la superfície del llac de la tremolor de les seves peülles.

Acaba el dia, amb els dos protagonistes, vorejant el llac al capvespre, sense masses provisions, i sense iacs ni acompanyants...

Conclusions

Em fa l'efecte que aquest cop he dut el tema dels moviments del MC d'una forma una mica més fluida, especialment degut al fet que ja havia esbossat alguns dels fronts que vull per a la partida i tenia clar cap on anaven les coses.

Malgrat el manual et diu que no preparis res, és clar que els fronts donen direcció al joc i és molt més fàcil improvisar àdhuc preparar mapes i PNJ d'avançada.

Per altra banda, també he pogut introduir amb més intensitat l'ambientació apocalíptica amb gel i el fred (iacs, llacs gelats, manca de subministraments...)




divendres, 12 d’abril del 2013

[Edad de Gel] Primera sessió

Creem dos personatges:

Redd - motorista
Smith - geni

Smith

N'Smith té un taller (garatge, primeres matèries, trampes per intrusos) en un petit assentament (gasolinera, cafeteria i el seu taller) a Enforcall, una cruïlla entre dos assentaments més importants: Vilamunt i Vilavall.

El taller "Smith i fills" és un negoci familiar originalment regentat pel seu pare (Smith, Sr), que ara viu retirat a Vilavall, en dol per la seva esposa (Adelaida), orgullós del seu fill petit (Smith) i preocupat pel seu fill gran (Adrian), que trafica amb una droga anomenada "cristall".

N'Smith està enamorat de Jenny, la cambrera de la cafeteria d'Enforcall, però després d'una nit de sexe desastrosa  amb ella, i veien com ella va marxar un dia de paquet a la moto d'en Redd, ara pensa que ella no li fa ni cas.

Smith accedeix a la turbulència psíquica mundial a través del contacte amb les màquines i la percep com una una mena de limbe on habiten els esperits del morts. De fet, vol aconseguir entrar en contacte amb l'esperit de sa mare morta, muntant en el futur una antena psíquica al seu taller.

Redd

Redd és el cap dels Snow Skulls, d'una banda de salvatges motoristes que es dediquen al saqueig per sobreviure. És androgin i bisexual, i manté relacions amb els seu lloc tinent (Snake) i amb la germana d'aquest (Bilma), tot i que darrerament s'ha encapritxat amb un adolescent de 15 anys (Robin) que li fa d'esclau sexual; aquest al seu torn, no té més remei que aguantar els abusos d'en Redd per què busca la protecció de la banda.

En Redd va abandonar la seva familia i es va unir als Snow Skulls que ara lidera quan l'Snake, aleshores cap de la banda, matà al pare d'en Redd, el Reverend Bob. Ara el seu germà, el Pare Andrew, és qui porta l'esglèsia de Mitra -el Déu del Sol.

En Redd accedeix a la turbulència psíquica mundial "xutant-se" drogues que obté del Doctor Mateu de Vilavall.

Relacions PJ-PNJ-PJ

l'Smith fa de mecànic a en Redd que té una moto de neu tunejada.

En Redd subministra de material a l'Smith.

l'Smith està enamorat de la Jenny però creu que aquesta s'ho fa amb en Redd.

l'Adrian, germà de l'Smith, treballa per una banda rival d'en Redd; els Corbs Albins.

l'Smith té bones relacions amb el Dr. Mateu, per què li va muntar el quiròfan i és amic del seu pare (Smith Sr.), i aquest subministra drogues a la banda d'en Redd a canvi de "feinetes".

Joc en acció

[entre claudàtors els moviments utilitzats que recordo; en cursiva els del MC, subratllats els dels jugadors]

En Redd i la seva banda es dirigeixen al taller de l'Smith per instal·lar els nous dipòsits a les seves motos, quan veu una columna de fum que prové de l'Enforcall [presagiar quelcom dolent]; en Redd atura la banda buscant uns prismàtics per veure-ho millor [fotuts pispes] però només troben un objectiu de càmera que amb prou feines li permet diferenciar el fum negre com d'uns pneumàtics cremant.

Allà, la banda dels Corbs albins ha saquejat el taller de l'Smith [treu-los les seves coses], no sense rebre alguns ferits a causa de la trampa per intrusos que hi havia instal·lades. Entre els ferits hi ha el seu germà, l'Adrian. l'Smith es llença a salvar-lo intentant aturar l'hemorràgia [actuar sota pressió], tanmateix el taller es crema i dubte entre salvar el seu germà o apagar el foc [ofereix una oportunitat amb un cost]: tria salvar el seu germà; que li explica que la banda dels Corbs albins, liderats per Xoriguer, estan saquejant peces de recanvi per "el Col·leccionista" de Vilamunt [anuncia problemes fora d'escena]. El magatzem del taller crema.

Aleshores, arriba en Redd amb la seva banda. En veure que el magatzem de l'Smith es crema, alguns dels seus homes, incontroladament  (tenen Lligats: motos de gran qualitat i peces cares) es llencen a buscar peces per les motos abans que es facin malbé, sense fer cas de les advertències de l'Smith sobre les trampes per intrusos del taller [activa les desavantatge de llur coses]. En Redd intenta parar-los [mascle alfa] però només aconsegueix que no l'apallassin per negar-los el botí, quan li talla l'orella a Dumbo, un dels seus sequaços. Les trampes de napalm esclaten i un parell de sequaços de la banda, Hama i Divendres, moren a l'estil bonze [Fes mal].

Mentrestant l'Smith porta el seu germà a la cafeteria per que la Jenny se'n faci càrrec mentre marxa a recuperar les seves coses. Ella s'hi nega (1). Després d'una petita discussió, i que en Redd amenaci de matar el seu germà per ser un destorb, l'Smith promet a la Jenny que l'ajudarà a tenir més clients si li dóna un cop de mà [manipular]; ella hi accedeix. En Redd [lluca la situació]: és evident que l'amenaça prové del Col·leccionista.

L'Smith puja a la moto d'en Redd i tots marxen cap a Vilamunt seguint les roderes de la banda dels Corbs albins. L'Smith [obra la ment] per saber on es dirigeixen: veu uns esperits en forma de motoristes que els segueixen, i es converteixen en Corbs negres que volant en cercles formen una alta torre fosca. Quan, de sobte, les roderes es dispersen [anuncia problemes fora d'escena]. l'Smith no li dóna importància però en Redd sospita quelcom (2). Tanmateix continuen en direcció a Vilamunt i es veuen atrapats en una emboscada del Corbs albins (3) que els disparen sense oposició [Fes mal] (2-mal a la banda i als PJ); l'Smith rep 2-mal (sense armadura), en Redd rep 1-mal (1-armadura), la banda rep 1-mal.

En Redd enfronta els Snow Skull contra els Corbs albins (les dues bandes petites), atrapats en el foc creuat [prendre per la força], mentre l'Smith intenta buscar cobertura [actuar sota pressió]. Malauradament l'Smith no es mou prou ràpid per amagar-se: [fes mal] rep  3-mal (2-mal de les armes + 1-mal per foc creuat, sense armadura) i cau inconscient [moviment de mal]. Així mateix, en Redd i la seva banda també reben tota l'ira del dels Corbs albins [torna el moviment en la seva contra], amb 3-mal (2-mal armes, +1 foc creuat, +1 fer un gran mal, -1 armadura), ells reben 0-mal (2-mal arma, -1 armadura, -1 rebre poc mal), i es queden amb les motos dels Snow Skulls [quedar-se definitivament amb quelcom]. En Redd ara té por dels Corbs albins [moviment de mal].

En Redd i l'Smith tornen com poden a llepar-se les ferides, buscant l'ajuda del Doctor Mateu a Vilavall, i havent experimentat la duresa de l'Edat de Gel.

Al llarg de la sessió, utilitzant les característiques destacades tant en Redd (fred i dur) com l'Smith (bizarro i astut) marquen 5 experiències i guanyen un moviment nou:  +1 dur i "Intuicions profundes", respectivament.

Coses a millorar

(1) Aquí hauria d'haver ofert un [llucar persona].
(2) Aquí hauria d'haver ofert un [llucar situació].
(3) Greu error! aquí hauria hauria d'haver fet un [presagiar quelcom dolent] rebel·lant l'emboscada i deixant que reaccionessin a partir d'aquell moment i no cosir-los a trets unilateralment.

Conclusió

En general va anar prou bé i crec que poden sortir històries molt potents, algunes ja s'apunten. Un del jugadors va sortir encantat, portar un motorista amb banda inclosa el va enlluernar! Amb tot, el més gamist del grup, potser va quedar una mica descol·locat pel fet que el MC no tira mai, i pot fer mal directe (amb tot, crec que això va ser error meu) i després parlant-ne ja es va entendre i acceptar. Li donarem alguna altra oportunitat! Visca!

Edad de Gel


L’EDAD DE GEL. EL FRED JA ÉS AQUÍ.

QUELCOM NO VA BÉ AL MÓN. I NO SÉ QUÈ ÉS.

Encara recordes les històries que t’explicava el teu avi a la vora del foc. En l’Edad daurada de llegenda les coses solien anar millor, evidentment: hi havia esperança y prou menjar per a tothom, hi havia una nació sota un déu i un sol que escalfava amb ganes la terra, i la gent podia aixecar els ulls i fitar més enllà de l’horitzó, més enllà del present immediat. Els nens naixien feliços i creixien sans.
Això és el que teníem abans de l’Edad de gel.
Fa uns 50 anys, ningú recorda com ni per què, potser mai ningú ho arribarà a saber, un profund mantell de gel i neu va cobrir tot el planeta –pel què tu saps i t’han dit mai ningú a vist un pam de terra sense glaç. Les ciutats van quedar cobertes pel gebre, el glaç n’esfondrava els edificis de formigó i el fred punyent malmetia els aparells electrònics; la terra glaçada dels camps no es podia cultivar, i la societat, sense menjar, va sucumbir al caos i al canibalisme; ciutats senceres obligades a fugir i dispersar-se, estranyes nits il·luminades amb aurores incandescents presagiaven mals pitjors, neu tenyida de sang i llàgrimes glaçades. I en els llocs més recondits, allà on ningú gosava anar, el caminants blancs caçaven els innocents.
Ara el món no és el que fou. Mira al teu voltant. És ben clar, no n’hi ha cap dubte, no ho és. Però tanca els ull i obra la ment. Quelcom no va bé. Hi ha alguna cosa que udola en els límits de la percepció, sempre present, curull d’odi i terror. D’això, de la turbulència psíquica mundial, no hi ha refugi on protegir-se.


PERILLS DE L’EDAT DE GEL
Els Caminants blancs
Criatures no-mortes dominades pel Fred. Eviten les zones amb “massa” calor com focs, assentaments, motors encesos, etc. Poden anar 1 o 2, o en grups petits.
3-armadura (0-armadura contra el foc). 0-mal. Immunes a la seducció. Sibarites (impuls: Alimentar-se d’éssers de sang calenta).
Moviments del MC pels Caminants blancs:
· Explosió de violència incontrolada per buscar aliment.
· Refugiar-se en un lloc fosc i fred.
· Realitzar un atac coordinat contra un objectiu.
· Atacar algú per l’esquena de forma sigil·losa.
· Segrestar a algú.


MOVIMENTS DE L’EDAT DE GEL.
Capa esquinçada no guarda de fred: Quan et vegis enfrontat al fred punyent de l’Edad de gel, tira+dur. Amb 10+ tens 3 punts, amb 7-9 tens 1 punt. Gasta aquests punts per evitar un dels següents efectes a un punt per efecte. Si falles el MC pot fer un moviment dur adequat o aplicar 1-4 efectes de la següent llista:
· Reps 1-mal (perforant) pel fred, hipotèrmia, etc.
· R
eps -1 fins que puguis tornar a entrar en calor.

· Una peça important del teu equipament (a criteri del MC) s’espatlla pel fred.
· Et veus obligat a buscar refugi. Mentre el busques actues sota pressió. Si el trobes marques experiència.
Quan dic “enfrontat al fred de l’Edad de gel” vull dir que sortís a l’exterior conill, o caiguis en un llac d’aigua glaçada, o passis la nit sense foc ni abric; coses extremes. La gent a l’Edad de gel està avesada al fred.
Quan “gastes recursos”, si no pots pagar 1-barata no pots escollir evitar aquest efecte.
Si “et veus obligat a buscar refugi” vol dir que no pots prosseguir el viatge o el que sigui que estiguessis fent, i has de trobar un lloc per arrecerar-te.
L’ànima del Fred: Quan un psíquic fa un dels seus moviments contra un Caminant blanc, tira+bizarro i en comptes del seu moviment normal resol la tirada com un “Obrir la teva ment”.

Ho porto al sarró: Quan vulguis comprobar si duus alguna cosa que necessites,  gasta 1-barata, y tira+astud. Amb 10+ ho portes al sarró. Amb 7-9 escull-ne un.
- És allò que busques, però està un pèl defectuós.
- No és allò que busques, però és quelcom semblant que potser et pot servir (-1 si ho fas servir per allò que volies y actues sota presió si és coherent).
- No és allò que busques, però potser un PJ o PNJ (p. ex Camesllargues) t’ho pugui canviar per allò que et cal.