Pitgeu la imatge per descarregar-vos la fitxa de "Into the Dark" de Kobayashi en català (pdf completable).
dissabte, 13 de gener del 2024
dilluns, 8 de gener del 2024
L'objectiu dels jocs de rol
TESI
L'objectiu dels jocs de rol és interpretar un PJ en un món imaginari compartit per la resta de jugadors.A tall d'exemple podem fer la comparació amb altres jocs de taula. Si ens fixem amb l'objectiu dels escacs és ser el primer en eliminar el Rei del contrincant.
I LA HISTÒRIA?!?
Un aspecte clau dels jocs de rol és el seu component narratiu. És a dir, a través del joc emergeix una història. Però no n'és pas l'objectiu, sinó el subproducte.En els escacs, hom podria narrar la partida en forma d'història com si es tractés d'una batalla imaginària. Però enlloc de joc s'especifica que aquest en sigui l'objectiu.
Amb tot, en els jocs de rol el component narratiu és indispensable i aquest emana de tres factors:
• Els reptes proposats dins el món imaginari que atorguen agència als jugadors; açò és, que permeten la presa de desicions.
• La conversa entre els personatges.
• L'argument general de "l'aventura": el seu fil conductor.
Tots aquests components són imprescindibles pel joc, però no en són el seu objectiu. Són allò que fa, entre d'altres factors que ara no venen a tomb, que el joc existeixi.
Pels escacs, el tauler i les peces són necessaries, però no són el seu objectiu.
Cert és que per alguns jugadors és important que la història que emana del joc sigui entrentiguda, èpica, dramàtica, etc. Però no hem d'oblidar que es tracta d'un objectiu personal, i no pas del propi joc. El joc no ens indica com han de ser aquestes històries, més enllà dels suggerimemts que es puguin fer pel tipus de gènere o de sistema, que al seu torn condicionaran la narració creada, però no en modificarà l'objectiu primari del joc.
En el cas dels escacs, és sabut que els jugadors gaudeixen amb determinades tàctiques i jugades...però no li expliquis a l'arbitre de la competició que sí, que t'han matat el Rei, però la defensa txipriota que has aplicat a costat un munt de superar...
Evidentment xalar forma part de tota activitat recreativa, i se li suposa. Però de nou, passar-s'ho bé és un objectiu personal, no pas del propi joc.
Cert és que per alguns jugadors és important que la història que emana del joc sigui entrentiguda, èpica, dramàtica, etc. Però no hem d'oblidar que es tracta d'un objectiu personal, i no pas del propi joc. El joc no ens indica com han de ser aquestes històries, més enllà dels suggerimemts que es puguin fer pel tipus de gènere o de sistema, que al seu torn condicionaran la narració creada, però no en modificarà l'objectiu primari del joc.
En el cas dels escacs, és sabut que els jugadors gaudeixen amb determinades tàctiques i jugades...però no li expliquis a l'arbitre de la competició que sí, que t'han matat el Rei, però la defensa txipriota que has aplicat a costat un munt de superar...
I LA DIVERSIÓ?!?
Evidentment xalar forma part de tota activitat recreativa, i se li suposa. Però de nou, passar-s'ho bé és un objectiu personal, no pas del propi joc.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)