M’han abduït (o potser adduït) a la saga amb el títol de Coordinador de Salts en el Temps, Paradoxes i Conspiracions Còsmiques sempre és clar sota la supervisió del MMM o Menecrates el Mega Megalòman aquell que tot ho veu, controla i coordina, senyor de l’univers lúdic i mestre dels daus.
La meva primera aportació, un parell d’idees sobre el temps:
Els viatges en el temps sempre són un problema en concepte, hi ha múltiples universos i cada vegada vas a un de diferent o bé és el mateix, però com es resolen llavors les possibles paradoxes, etc.
L'opció que m'agrada molt és: en realitat no hi ha passat, present ni futur, tot passa a l'hora. El que canvia és la nostra percepció de l'univers. En viatjar pel temps trenquem aquesta percepció i en tornar sempre ho trobarem tot diferent. Per exemple, van al passat, creuen que no han tocat res, però quan tornen descobreixen que no hi ha vainilla. La vainilla ja només és un record a les seves ments. Això passa constantment, els canvis poden ser petits o molt grans, segons les
accions, però com que tot canvia alhora ningú se n'adona, només les
persones que estaven fora d'aquella percepció temporal. D'aquesta
manera també viatjar al futur canvia el present!!!
No hi ha cap possible paradoxa, perquè si viatges al passat i mates a la teva mare, per exemple, quan tornis al present descobriràs que la teva mare és una altra persona, l’únic que sap qui era abans del canvi ets tu.
En aquest tipus d’univers per mi s’hauria d’aplicar el concepte d’entropia 0. L’univers és com és perquè té la forma més sostenible possible, qualsevol fressa (canvi) que s’introdueixi es tendirà a minimitzar per mantenir l’equilibri. En l’exemple anterior la teva nova mare seria algú molt proper (p.e la germana) o algú molt semblant, per tal que el canvi sigui el mínim.
Una altra opció, cada vegada que algun ésser conscient pren una decisió es crea un nou univers, en un s’ha pres la decisió i a l’altre no. Per tant n'hi ha d'infinits, alguns amb petits canvis i d'altres totalment diferents. Normalment aquests universos no interactuen. Quan algú viatja pel temps en realitat va a un d'aquests universos paral·lels i per tant per molt que un PJ faci no canvia res del seu propi univers, ho fa en un altre. Així no hi ha cap possible paradoxa.
En fer-ho, però, posa aquest dos universos en contacte i es comuniquen d’alguna manera, en algun moment crearan un xoc d’esdeveniments que els afectarà als dos. Això dóna opció a fer trames paral·leles online o presencials que en algun moment que interessi al master afectin la trama de l'altre univers.
dijous, 24 de maig del 2007
Ull!
Bones,
ara ja som més que postegem: no oblideu fer ús de les categories per ordenar més els posts..... podeu fer-ne de noves també!
Ànims!
ara ja som més que postegem: no oblideu fer ús de les categories per ordenar més els posts..... podeu fer-ne de noves també!
Ànims!
Taula d'Arquetips (seguim)
Per aclamació, i gràcies a la idea d''en jda em penjat la taula d'arquetips al google docs per què pugueu omplir-la vosaltres mateixos. A veure si va bé.
cliqueu aquí.
Q.
cliqueu aquí.
Q.
Conspiracions prèvies?
Bones,
parlant amb en Nyarla sorgeix una idea (en la que també involucro, a veure si me'n surto, a el Fals Clint) d'animar la campanya de Red Rats amb línies paral.leles, aprofundir en les ambientacions, narració avançada, conspiracions..... tot per web, mail, fòrum i altres bèsties.
Una idea que em ronda pel cap és la de crear misteris a partir d'informació trobada a la web. Per exemple, si parlem del Sant Grial o de l'alienígena de Rosswell..... el material a la web és infinit!
parlant amb en Nyarla sorgeix una idea (en la que també involucro, a veure si me'n surto, a el Fals Clint) d'animar la campanya de Red Rats amb línies paral.leles, aprofundir en les ambientacions, narració avançada, conspiracions..... tot per web, mail, fòrum i altres bèsties.
Una idea que em ronda pel cap és la de crear misteris a partir d'informació trobada a la web. Per exemple, si parlem del Sant Grial o de l'alienígena de Rosswell..... el material a la web és infinit!
dilluns, 21 de maig del 2007
Nacionalitats
Ok. Això és imparable.
De moment teníem els arquetips i els tipus de personatges.
Per demostrar que amb Gurps es pot fer de tot i que, al contrari de la opinió de'n Carrótix, els pjs surten sempre iguals, al wiki de gurps he trobat, en l'adaptació del GURPS World War II una sèria d'avantatges i desavantatges nacionals.
Com que Red Rats començarà als voltants de l'any 1937, les característiques són plenament vigents......
Ara la taula hauria de ser de tres entrades: ARQUETIP + TIPUS DE PERSONATGE + NACIONALITAT .
No sé a vosaltres, però a mi em sembla mooooooolt interessant i motivador!
De moment teníem els arquetips i els tipus de personatges.
Per demostrar que amb Gurps es pot fer de tot i que, al contrari de la opinió de'n Carrótix, els pjs surten sempre iguals, al wiki de gurps he trobat, en l'adaptació del GURPS World War II una sèria d'avantatges i desavantatges nacionals.
Com que Red Rats començarà als voltants de l'any 1937, les característiques són plenament vigents......
Ara la taula hauria de ser de tres entrades: ARQUETIP + TIPUS DE PERSONATGE + NACIONALITAT .
No sé a vosaltres, però a mi em sembla mooooooolt interessant i motivador!
dilluns, 14 de maig del 2007
cap a Eberron falta gent!
Dijous comencem a fer fitxes per a unes partides de Eberron amb sistema Gurps que ens dirigirà l'Ivan.
En certa manera es tracta d'una part també important del projecte Red Rats: aprendre i disfrutar del sistema Gurps. Amb el Gurps Freeport no ens en vam acabar de sortir perquè a aquestes alçades ens cal sempre un màster que domini el sistema, ara amb l'Ivan (el crack de Gurps a la zona) em sembla que ho aconseguirem.
També té a veure amb la idea que a un joc (sigui quin sigui) se n'aprèn més jugant que llegint manuals/instruccions.....
Som-hi!
En certa manera es tracta d'una part també important del projecte Red Rats: aprendre i disfrutar del sistema Gurps. Amb el Gurps Freeport no ens en vam acabar de sortir perquè a aquestes alçades ens cal sempre un màster que domini el sistema, ara amb l'Ivan (el crack de Gurps a la zona) em sembla que ho aconseguirem.
També té a veure amb la idea que a un joc (sigui quin sigui) se n'aprèn més jugant que llegint manuals/instruccions.....
Som-hi!
dijous, 3 de maig del 2007
Arquetips GURPS (cont.)
Seguint amb la presentació dels arquetips, penjo una imatge amb un quadre on he creuat (quan ho he sabut fer) els diferents arquetips donant exemples de cada un. Donada la simplificació que es fa amb el quadre, molts dels que he posat d'exemple sé que podrien anar a diversos llocs. Aquest quadre ha de servir per què en puguem fer una idea dels diferents personatges que poden sortir. Espero que en proposeu de nous allà on hi ha forats en blanc o que discutim els que jo m'he atrevit a omplir.
dimecres, 2 de maig del 2007
Jugar amb el focus d'atenció
Els viatges en el temps tenen un propòsit: per exemple "importar" vacuna contra el càncer, com a la Fundació d'Asimov. Però entre les partides i al llarg de la història es descobreix un trama diferent, oculta i terrible.
El focus d'atenció canvia i en el decurs de les diferents partides permet que la història personal dels PJs es "lligui" subtilment o no amb el segon focus.
El focus d'atenció canvia i en el decurs de les diferents partides permet que la història personal dels PJs es "lligui" subtilment o no amb el segon focus.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)