dissabte, 29 de desembre del 2007

Keep Flying: newsletter no. 2


Bones!

Segueixo treballant en la campanya de Gurps Traveller Keep Flying! I em fa il.lusió passar-vos els meus avanços....

1.- El wiki està al dente: noves imatges, mapa de la Cornucòpia Blanca i tota la informació per a arrancar la campanya.

2.- he començat a comprar equip per als personatges secundaris. La veritat és que no és senzill, els personatges comencen amb un munt de diners i hi ha moltíssimes opcions.

3.- em manquen tres fitxes de personatges principals (que és com dir que només en tinc dues).

4.- tinc més o menys definit el primer escenari de joc: la Cornucòpia Blanca. Amb la informació de les fitxes de la resta de personatges principals ho tancaré.

5.- la primera partida/aventura (un homenatge a Firefly) està quasi a punt.

6.- i lo millor: només em queda un mes de classe! :-D

diumenge, 23 de desembre del 2007

Retrobament nadalenc


Amb el Nadal arriben els regals, els turrons i les trobades amb familiars, amics i coneguts.... i enguany he tingut una dolça retrobada: en Runequest!

Sabeu que fa temps que l'amic Albert està treballant en un fantàstic projecte que combina Runequest, Lego i vikings, però el nou Runequest de Mongoose Publishing mai m'havia acabat d'atrapar.... fins ara!

No sé com he acabat llegint-me el SRD del nou Runequest i la veritat és que l'he trobat molt interessant.

A veure: estem parlant d'un sistema de joc molt clàssic que combina les habilitats en %, el combat am vàries accions (tipus Palladium), atacs d'oportunitat (d20) i una creació de personatges absolutament senzilla. No podràs crear personatges de la profunditat dels que crees amb GURPS o Ars Magica, però és ràpid i intuitiu. A més la nova versió conserva tres tipus de màgia, canviant l'antiga màgia espiritual per una nova màgia rúnica que li dóna (encara més) un to èpic al joc.

Una troballa interessant que ha fet néixer un nou projecte..... com no! =)

(avís per als meus jugadors: la Campanya de GURPS Traveller no està en risc de perdre's en l'oblit..... no patiu!)

diumenge, 9 de desembre del 2007

Keep flying.... quasi a punt!

Salut!

Avui acabo de penjar les darreres novetats al wiki de Keep Flying i ja podríem dir que la campanya està quasi a punt de jugar.

Només em falta tancar la creació de les fitxes personatges i començar el disseny concret de les aventures. Referent a background ja ho tinc tot online.

Aprofito que encara no toca jugar a Gurps (estem plenament inmersos en el playtesting d'Orn) per llegir les dues novetats que em van arribar fa poc: el Toxic Memes i el Gurps Traveller Aliens 4, que segur em donen bones idees.....

dimecres, 5 de desembre del 2007

Jugant amb estil jugant amb els estils.....

Crec que quan planteges una campanya de llarga durada és interessant, i honest, plantejar al grup de jugadors en què has pensat o com vols enfocar-ho.

A la Meva Saga de Rifts, vaig plantejar un estil d'aventures tipus road movie, on els protagonistes de la Dragonlance (traslladada a l'ambientació futurista de Rifts) viatjaven pels estats de Texas, New México i Arizona perseguint a la Kitiara...

A vegades cal dir-los-hi al grup que l'únic que es fa és un mòdul/aventura concreta, com ens va passar al Gurps Freeport.

Ara però, la meva intenció és diferent: la primera inspiració és Firefly, una nau independent que trampeja, negocia i sobreviu. A més vull treballar amb el concepte d'arcs argumentals que vaig veure aplicar per primera vegada a el Fals Clint. La idea és plantejar un principi i un final de cada arc i deixar que les aventures i els personatges portin la campanya a través d'aquest arc. Per exemple en una aventura de vikings vinculada a una disputa ancestral entre dues famílies, on els personatges jugadors són membres de la família perdedora, jo podria plantejar un arc que a partir del punt d'inici de la saga ens portés a un punt on la família perdedora aconseguís un cert coneixement mític que li faria començar a recuperar el prestigi perdut. El segon arc argumental podria ser, a partir d'aquest prestigi acabat de recuperar com la familia estableix les seves aliances i reconeix les seves enemistats en un territori concret. I anar seguint....

S'éntén? Wink

Evidentment una altra font d'inspiració són les sèries de televisió, que són un referent i un estil per a campanyes roleres de llarga durada, però això no ho he pas descobert jo! Laughing