La primera sessió va començar amb la creació de personatges. El Torchbearer (TB) té un sistema de creació del PJs ràpid i senzill. 6 tipus de personatges bàsics que es personalitzen segons ciutat d'orígen, especialització dins el grup i vincles socials. Potser el més lent és, al principi, la tria d'equip. Però ens en vam sortir prou ràpid. El resultat van ser en Loth-Maul, un elf ranger (amb habilitats d'explorador i algun conjur) i en Pitpelut, un halfling lladregot.
Vam utilitzar l'aventura inicial que ja surt al manual, "La taberna dels Tres Escuders". Una aventura senzilla i pensada per a personatges novells. La veritat és que em va anar molt bé, per què sempre que començo amb un joc nou tinc por de ser massa tou o massa dur... de no controlar bé els encontres/escenes. A part l'aventura és un bon exemple de catau de monstres amb una història pròpia, el seu toc d'humor i moltes possibilitats de girs dramàtics (com el que vaig fer servir per acabar l'aventura). Vaja, el que en Mobuttu definiria com un dungeon dinàmic.
Els personatges arriben a una taverna de camí i es troben que no hi ha ningú i un rastre de sang que condueix cap al celler...
S'ha de dir que ni en Pitpelut ni en Loth-Maul brillen pel seu valor i que com que els dos jugadors que els interpreten són coneixedors de la duresa dels jocs de la factoria Burning Wheel, per això no és d'extranyar que els inicis de l'exploració estiguessin marcats pel recel i una prudència exagerada. La inspecció de la taverna no va donar cap pista nova i els aventurers es van acostar a la porta del celler. Allà es van veure víctimes de la primera trampa dels kobolds, una escala que va cedir al seu pes. Agreujat, a més, per què unes rates gegants van atacar-los quan estaven recuperant-se de la caiguda!
Tot i ser un màster molt benèvol el conflicte va dur alguna conseqüència pels aventurers que van aconseguir fer fugir a les rates.
Seguint amb aquesta dinàmica de por i prudència els nostres herois es van endinsar en un sistema de cavernes per saber què havia estat dels hostes i treballadors de la taverna. Esquivant sales plenes de kobolds els aventurers no van poder evitar la seva habilitat de "Dungeonering" per esquivar un altra trampa i una rampa massa lliscant.
Al final de la sessió els dos aventurers van reposar en una sala plena de mobles i trastos per poder-se recuperar. Allà vam fer la primera Fase de Campament, i va anar prou bé.
La primera sessió acabava amb un parell d'aventurers atemorits amagats entre trastos, però en el fons estaven prou bé. No estaven massa afectats per condicions negatives i només l'elf havia perdut l'arc.... Aquesta sessió ens va servir de primer contacte, per tastar de fet tot el sistema de gestió de recursos (temps, llum i aliments) i per intentar-ho amb un dels tipus de conflictes. La dinàmica d'aplicar els trets en contra dels personatges va estar clara des d'un bon principi (és el que té tenir un jugador com en Calapopa, que li encanta fallar...). Com a DJ trobo que vaig ser un pèl massa tou, però tenint en compte que els personatges que hi havia eren poc potents físicament i que només eren dos (quan l'aventura està prevista per un grup de 4-5) crec que va estar bé. Com al Mouse Guard és molt important tenir clar com apliques els girs i les condicions quan algú falla una tirada. Com els girs afecten al grup i les condicions als personatges individualment també és un tema a tenir en compte.
Al proper lliurament: de l'arribada de reforços i de com esquitllar-se a l'estil halfling....
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada