diumenge, 16 d’agost del 2009

Mutant City Blues - Actual Play - Primer cas resolt i tancat

Molts dies sense actualitzar el blog. L'estiu és dur. =) Molts ja sabem que els estius solen ser mortals per als grups de rol: vacances, viatges, obligacions, vida social.... no és extrany que un grup es trobi sense prou gent per jugar.... però aquest any hem tingut sort!

Vam acabar el mes de maig la nostra primera campanya de Burning Wheel (una passada!), també vam tenir la oportunitat de fer una sessió de Feng Shui.

El juny no va ser menys productiu: vam estrenar el Dark Heresy i vam resoldre un parell de casos de fantasmes amb In Spectres.

El juliol va ser més intensiu: amb l'Albert com a DJ vam poder resoldre un altre cas de mutants, heretges i poder malèfics a l'univers de Warhammer 40.000.

Semblava que durant l'agost el ritme baixaria però.....


Aquestes tres primeres sessions de l'agost hem pogut provar el Mutant City Blues. La veritat és que ofereix el que promet; amb un sistema àgil i senzill, una ambientació interessant, coherent i fàcil d'explicar i unes aventures molt ben redactades.

De moment hem jugat l'aventura introductòria que hi ha al manual i ara estem pensant si començar algun dels casos que hi ha al manual de Hard Helix.

És difícil trobar coses que no m'agradin del MCB. Només cal saber el que és: un joc d'investigació, molt centrada en procediments policials, de casos en un món molt semblant al nostre amb un 1% de la població amb poders mutants.

Per pasos:
  • el joc es basa en el sistema GUMSHOE. No cal tirar per descobrir les pistes, si tens l'habilitat necessària i estàs al lloc pertinent el director de joc et donarà la pista adequada. De fet durant tota la primera sessió no vam fer ni una sola tirada de dau!
  • la part del joc que no és d'investigació té un sistema de joc extra-simple, molt intuitiu i amb molt poques variables. En tot el cas (tres sessions de joc) vam tenir una escena d'infiltració i una de combat. Aquesta darrera va ser una mica més complexa per què era de molts personatges, però en general és molt senzill.
  • la part procedimental del joc marca molt el ritme. Seguint l'esquema de sèries de tv com CSI o Mentes Criminales, el joc (tant el sistema com l'ambientació) dóna un ritme prou adequat al joc. No hi ha sensació de carrers sense sortida, ni de pauses massa llargues. A més al ser policies no es tracta només de saber qui és el culpable sinó de, seguint la llei, trobar proves per inculpar-lo!
  • l'ambientació és extremadament senzilla i alhora prou rica com per ser interessant. Un com com l'actual, amb tecnologia com la de les sèries de tv i amb mutants perfectament (o no?) integrats... a més el manual dóna moltes pistes als directors de joc (i algunes als jugadors) de com recrear l'ambient de les sèries (inclòs una regla per introduir subtrames personals).
  • a més les aventures publicades són molt bones, variades i amb idees originals.
Què més demanar? Seguir jugant! :-D

A més ens han admès per participar al playtest de Skulduggery, el darrer joc de Robin D Laws!