dissabte, 1 de març del 2008

Coneixent als teus jugadors.....

Molts de vosaltres m'haureu sentit recomanr el llibret Robin's Laws of Good Gamemastering, un manuales de 30 i pico pàgines del guru dels jocs de rol en Robin D. Laws. En ell dóna un grapat de bons consells sobre com dissenyar bones campanyes, escriure bones aventures i dirigir grans partides.

Com que al meu grup s'incorpora un nou jugador i vull perfeccionar el meu estil de direcció per ajustar-lo al meu grup i a la meva campanya actual, havia pensat fer una mica d'esquema per posar en ordre el coneixement que tinc dels meus jugadors i això m'ha dut al llibret de'n Robin, i els seus consells.

Un dels seus consells és conèixer bé als teus jugadors. Per fer-ho ell proposa 7 tipologies de jugadors, que expliquen una mica què busca el jugador en els jocs de rol en sentit genèric i què és el que un bon Director de Joc l'hi pot donar per fer que frueixi de les partides.

A més combina les tipologies amb el que anomena l'Emotional Kick que lliurement tradueixo com l'Allò esperat, que entenc es refereix a aquella cosa, escena o situació que el jugador en concret espera de cada sessió de joc.... per exemple, escenes d'engany i seducció, lluites de naus, curses de vehicles o (en el meu cas és el meu Allò esperat: poder fer servir part o totalitat de l'equip del personatge).

La idea em sembla molt bona, per tant faig una traducció lliure de les tipologies (sobretot del títol) per passar-ho al meu grup i que es defineixin..... potser us pot ser útil!