dissabte, 9 de gener del 2021

Pròposits rolers pel 2021

 Salut i rol!

Aquest seria el meu desig principal pel 2021 per a qui arribi mai a llegir aquest post...

Però més enllà d'això m'agrada fer cabòries sobre què m'agradaria dirigir durant l'any... per mi forma part del hobby: comprar. llegir, planejar... i llavors jugar el que es pugui!

De les coses que vam encetar el 2020 m'agradaria poder reemprendre les sessions presencials de la Campanya de l'Enemic Interior de Warhammer 4a edició i que la campanya a l'estil West Marches de Savage Rifts agafi un bon ritme.

A més durant el 2021, estudio poder fer/preparar/dirigir estils de campanyes vàries: hexcrawling, wordbuilding, megadungeon, sandbox...

1.- Una campanya d'exploració per hexàgons. El mòdul de Clásicos de la Marca del Este de l’Arca dels Mil Hiverns és una meravella, m'agradaria provar-lo amb Ironsworn, un joc d'arrel PbtA que em sembla que m'agradarà molt....

2.- Si no surt la possibilitat m'agradaria provar un altre joc de hexcrawling: Mausritter, una joia quasi artesanal que pinta molt i molt bé.

3.- Dels amics de Maqui el 2020 he llegit el Microscopi, un joc rol de construcció d'ambientacions per a jocs de rol. M'agradaria provar-lo per jugar una campanya de ciència ficció amb Coriolis, un joc de Free Leage que penso és molt complert.

4.- Fa mil anys que no dirigeixo una campanya de megadungeon, de fet no recordo haver-ne jugat/dirigit cap. I la lectura del Corazón de la Oscuridad de la Marca de l'Este m'està fent gaudir molt. Em falta trobar amb quin sistema proposar-lo, però és probable que m'esperi al Savage Worlds Pathfinder...

5.- Les campanyes obertes (sandbox) són molt conegudes, però en ambientacions contemporànies no tant... i si intento quelcom amb Monstre de la Setmana? O amb l'acabt d'arribar Liminal i el manual de Pax Londinium? Sinó hauré de mirar-me l'Esoterroristas 2a edició a fons. El terror sempre és un repte per mi...

5.- Posar al dia la pila de lectura seria el meu darrer objectiu, posant èmfasi en tornar a llegir tot el material d'Ars Màgica que he anat adquirint darrerament... no me'l miro des de fa moooolts anys...

I si puc fer la meitat de la meitat del què em proposo, més la meitat de la meitat que em proposin, em donaré per satisfet!