dilluns, 16 de gener del 2012

Espectatives Poperes 2012

Com sabeu el nostre grup està format per cinc persones: Menécrates, Mobuttu, Bàrdic, Puignau, Eudald i Calapopa. Com que gairebé a tots ens agrada tan dirigir com jugar, anem fent campanyes curtes (entre sis i dotze sessions) canviant-ne director i joc i així podem gaudir de diferents estil de direcció, temàtiques i sistemes. Per què els nostres interessos són diversos i el que un gaudeix, l'altre només ho tolera i el que un no tolera l'altre en gaudeix. A més com que els atzucacs, giragonses i vicissituds de la vida impedeixen prou cops que el director pugui acudir a la sessió ho intercalem amb sessions úniques. De tant en tant també cerquem data en cap de setmana per una sessió extra i convidem a altra gent que entre setmana no pot quedar.

Aquesta forma de funcionar m'agrada, té la combinació d'alternança i constància ideal, així que espero aquest any que la cosa seguir rutllant així. M'agradaria, però, que sempre fóssim el grup complert a totes les partides, que per molt que sigui una impossibilitat vital no deixa de ser una esperança i un bon propòsit per aquest any.

Que un joc de rol agradi o no depèn bàsicament de tres factors: La dinàmica social, l'ambientació i el sistema. Com que sempre juguem la mateixa gent, el primer punt varia només en funció dels rols que cadascú agafa a la taula, o sigui, depèn principalment de la persona que dirigeix. Per aquest motiu aquest any m'agradaria provar alguns jocs amb un altre director de joc i veure com es comporta tot plegat.

He fet una llista dels jocs que m'agradaria jugar aquest any, entre parèntesi qui m'agradaria que ho dirigís. A veure si hi ha sort i se'n poden complir uns quants. Tot i que l'any és llarg, els interessos són diversos i molts cops creuats.

Campanyes (6- 12 sessions)
Burning Wheel (Eudald)
Prime Time Adventures (Calapopa)


Sessions dobles (2-4 sessions)
My Life with Master (Mobuttu)
Summerland (Mobuttu)
Trail of Cthulhu (Bàrdic)
Mouse Guard (Menécrates)



Sessions úniques
Tità i fills (no té director de joc)
Unknown Armies (Calapopa)

A penny for my thoughts (no té director de joc)
Tibet (Calapopa)
Cthulhu tenebrós (Neddam)

InSpectes (Menécrates)
Toon (Calapopa)

Jocs que m'agradaria provar
The Extraordinary Adventures of Baron Munchausen, Lances, Until we sink, A taste for murder, Remember Tomorrow, Freemarket, Godlike, Cold City, Dirty Secrets, Sweet Agatha, 44 A game of automatic fear...

4 comentaris:

Quim ha dit...

Jo m'apunto lo de Godlike :P

CalaPopa ha dit...

Godlike i Cold City espero gaudir-ne com a jugador, amb la teva direcció. I Lances amb en Bàrdic.

Menécrates ha dit...

Jejejejeje
Un post molt maquiavèlic... Ja m'estic pensant la resposta...
La idea que l'Eudald ens faci un Burning Wheel, jo proposaria sense regles de Fight, és intessant!
També m'apunto al Rastro de Cthulhu amb en Bardic i hi trobo a faltar el Rifts de'n Quim! :-)

Del que em demanes a mi: el Mouse Guard ja me l'apunto, però m'agradaria fer-lo catalanitzat... I del l'in Spectres... ara m'has picat la curiositat...

bardic ha dit...

ara que he començat a treballar, m'adono de que em queden poques hores realment lliures al dia, però "el rastre de cthulhu" ha de caure sí o sí! ...i "lances"... vive dios que m'ho miraré quan trobi una estona per veure si podem fer una d'aquelles sessions úniques per falta de gent ;D