divendres, 22 de juliol del 2011

Nans, nans, nans....



Els nans, una raça emblemàtica de la fantasia medieval sempre s'ha definit per uns elements físics emblemàtics. Baixets, robustos i barbes. Molta barba.

Com sempre es fan variacions imaginatives (els nans tatuats i amb crestes taronges del Warhammer) però, al meu entendre, és la televisió i el cinema qui reforça aquest imaginari o construeix nous estils.

Evidentment no escapa a ningú la importància que va tenir la trilogia del Senyor dels Anells de Peter Jackson per donar imatge a un món creat dècades abans i que ens ha servit a molts de referent bàsic per a construir, jugar i fruir de llocs, aventures i personatges fantàstics.

Aquella trilogia va rebre moltes crítiques, atacs, correccions i suggerències de millora per part de fans, entesos, lletraferits... la meva queixa sempre ha estat en Gimli. Un nan que resultava massa còmic, massa poc expressiu i amb una caracterotzació massa elemental.

Talment com si m'hagués sentit en Peter Jackson i el seu equip han fet públiques les imatges dels 13 nans que acompanyen a Bilbo (o era al revés?) en la seva aventura de El Hòbbit.

I estic encantat! Nassos grans, barbes de diferents estils, mirades ferotges, armes pesades i armadures i robatges contundents. A excepció de'n Fili i en Thorin, que els veig massa humans, la resta m'encanten. Especialment, com no podria ser d'altra manera, en Bombur en Dwalin i en Balin...

Aquí us deio les fotos!