dimarts, 25 de novembre del 2014

tornant a Karameikos...



Fa dies que estic preparant una partida pel proper Tast de Rol. Aquesta vegada, inspirat en el que fan els companys del Pati-Rol d'Igualada, em ve de gust fer una partida que pugui tenir continuïtat d'un Tast de Rol a un altre. És a dir, una possible campanya on no sigui indispensable que els jugadors siguin sempre els mateixos.

Per fer-ho tenia ganes d'explorar algun manual d'estil sandbox. és a dir, un escenari obert on les històries i aventures que s'hi van desenvolupant van fer créixer l'ambientació.

Com que el sistema que vull jugar és el nou i flamant Runequest 6, no va costar gaire que els consells i intuicions em guiessin cap a la Isla de los Grifos i la Ciudad Perdida de Eldarad. Me'ls he estat llegint i, tot i que són grans llibres, no han despertat la meva motivació. També m'he estat mirant el Karak Azgal de Warhammer 2a edició i tampoc ha despertat en mi cap febre rolera....

Entre les recomanacions que he rebut hi havia aquest manual:




Es tracta d'un sandbox de fantasia medieval, que ni m'he mirat per què em fan molta mandra els llibres en anglès, però la segona part m'ha interessat molt ja que explica mètodes i dóna eines i consells per crear el teu propi sandbox.

I comença amb el que l'autor anomena la regla d'or de la creació d'un sandbox: No escriguis res que no necessitis per la propera sessió o que et diverteixi escriure. GENIAL!

Amb aquesta idea al cap he remprès el meu sandbox particular: el Gran Ducat de Karameikos. I això és el que us vull anar presentant les properes setmanes.

Si seguiu l'etiqueta de Karameikos del blog trobareu els dos posts que vaig escriure mentre aquest sandbox em servia d'ambientació general per la campanya de Torchbearer que hem fet. Segueixen, però, essent perfectament aprofitables.

De moment us presento una versió més actualitzada del plànol, on ja apreciareu canvis substancials.


A partir d'aquí aniré penjant la informació que ens cal per la primera partida: bàsicament la descripció de les principals cultures del Ducat.

L'aventura ens espera!