divendres, 28 de desembre del 2012

Fate Core, iniciem campanya


Ja hem començat!!!


Després d'una primera sessió de creació de personatges i planificació de la campanya (de fet va ser en l'ordre invers) ahir vam començar a jugar la nostra campanya de Fate Core de ciència ficció.

Penjaré al wiki el resum de l'aventura i faré servir aquest blog per penjar les reflexions sobre el joc.

Erem 4 jugadors i jo dirigint. El resultat em va agradar molt: primer de tot crec que ens ho vam passar bé. MEntre espero les opinions i crítiques dels jugadors, jo diria que el sistema va fluir prou bé. Va haver-hi forçats (compels) i invocacions d'Aspectes, vam fer un mini conflicte que es va resoldre prou bé i la trama va avançar.

Coses a millorar:
  • crec que el dibuix general de la campanya que ens havíem fet no es va correspondre a l'estil amb què vam jugar. Com diu en Nyarla tenim una tendència a acabar sempre fent "el mindundi" encara que ens proposem campanyes èpiques... estic treballant en enmarcar millor la campanya, i crec que això m'ajudarà a resoldre més bé el següent punt...
  • l'aventura era molt simple, tenia un breu esquema per poder improvitzar al voltant. Però com sempre que començo a dirigir un joc nou, no tenia control de les dificultats i potència dels oponents i obstacles que vaig posar. Poc a poc aniré veient quins són els nivells de dificultat aplicables i com s'han de crear els oponents. Això és un tema de pràctica...
  • el fluxe de Punts de Destí (PD) va estar prou bé. Vaig preferir anar explicant les diferents maneres de jugar amb els Aspectes i els PD quan sorgia les oportunitats durant el joc. Sempre molt treballant amb la col.laboració dels jugadors que han llegit manuals Fate i a partir d'exemples concrets. En aquest sentit estic MOLT content per què crec que es van veure les diferens opcions (i resultats) que ofereix el sistema sense perdre'ns en grans explicacions i/o esquemes resum que solen atabalr.
  • vaig acabar la sessió amb un regust extran sobre com utilitzar la taula d'habilitats. Passar del Burning Wheel (un joc que té centenars d'habilitats) a una llista limitada de 20 i pico habilitats em va costar. Sobretot em va costar veure quines eren les habilitats que podien usar els pjs per descobrir informació de l'entorn, i sobretot les que es refereixen a coneixements previs que té el personatge (massa acostumat als Wises de BW?). Avui, amb més calma he anat veient la solució (sobretot al fullejar altres manuals de Fate amb ambientació pròpia: Bulldogs i Dresden Files). I ja he vist que les habilitats, quasi totes, es poden fer servir per obtenir informació; i més si venen reforçades pel fet que el personatge té un Aspecte que el vincula a una informació/àmbit/territori. Així si un personatge té un Aspecte que el vincula als baixos fons, pot tirar Investigació o Contactes per saber alguna cosa de l'ambientació...

En general molt content, amb ganes d'aprofundir en la campanya i en el joc!