diumenge, 4 de setembre del 2011

Cthulhu Tenebrós

Escrit amb cert retard (no recordo exactament ni el dia que vam jugar-hi) aquesta ressenya del nostre tast de Cthulhu Tenebrós, el primer volum de Al pot petit de Maqui, així que la faig des de la meva minsa memòria i el meu minimalisme...

Dirigeix: calapopa
Guanyen bogeria: neddam, mobuttu, bardic. 

Per provar el joc vam utilitzar "El asesino de Thomas Fell" una partida gratuïta de "El rastro de Cthulhu" que trobareu a la web de Edge. Les partides gumshoe tenen la virtut de tenir la informació sobre les pistes clarament presentada (per força, ja que el sistema t'hi porta), em dóna la sensació que es poden dirigir perfectament després d'una lectura ràpida i petites repassadetes mentre els jugadors rolegen. En canvi, les partides brp, tenen la informació més dispersa i cal una lectura més profunda abans de dirigir. Com que pateixo de certa mandra endèmica, ves, que sóc un gos, vaig agafar-ne una del rastro.


La partida va transcórrer amb fluïdesa, el sistema de joc es va comportar perfectament durant la partida, ni jo com a director, ni els jugadors, pels comentaris que van fer, no vam trobar a faltar en cap moment més regles de les que hi han. A més el to de joc resultat va ser totalment l'esperat.

Des del punt de vista del guardià va resultar molt senzill i natural donar les pistes gumshoe en funció del resultat de la tirada, no hi vaig tenir cap problema.
L'únic problema que s'entreveu és amb partides amb un to pulp, el sistema no està pensat per aquesta mena d'ambientació, així que caldria una feina d'adaptació de la partida o del sistema.




En resum: El sistema proporciona el to "tenebrós" adequat pel joc, no es troben a faltar més regles, és fàcil dirigir-hi partides precreades no pulp del rastro. Per mi el brp ha mort... el sistema per dirigir partides de Cthulhu és el Cthulhu Tenebrós.

1 comentari:

Tristan Oberon ha dit...

A mi em va encantar, no em preocuparia per les partides pulp i em centraria en les puristes, crec que es un sistema de joc perfecte per adaptar partides puristes de el rastro.