Estem començar a preparar la campanya de Burning Wheel a Freeport i la veritat és que canvia en certa manera el paradigma i això pinta interessant.
A part dels molts canvis que suposa a nivell de creació de personatges i de maneres d'enfocar certes regles concretes, un del canvis que m'afecta més intensament és el del canvi de rol del Game Master.
1.- el disseny de la saga no es fa en solitari i de forma unidireccional. Fa temps que juguem creant trames col.laboratives, però el pes de la història sempre requeia en el director de joc. A partir d'ara no serà així.
2.- la manera de preparar cada partida també canvia. Abans ho havia de fer molt directament jo. Ara veig que el rumb de les partides el marcarem entre tots. La redacció dels Beliefs, les intencionalitats de les tirades i els resultats de les seves errades.... hauré de polir les meves habilitats d'improvització!
3.- molt a veure amb això darrer i amb les tensions que es dibuixin entre els personatges durant la creació veig que el GM perd la "direcció narrativa" de les sessions. Més que dirigir sembla que "acompanyi narrativament"...
4.- al fòrum dels de Burning Wheel hi he trobat un munt de consells i idees.... a veure que surt.
Seguiu atents!
A part dels molts canvis que suposa a nivell de creació de personatges i de maneres d'enfocar certes regles concretes, un del canvis que m'afecta més intensament és el del canvi de rol del Game Master.
1.- el disseny de la saga no es fa en solitari i de forma unidireccional. Fa temps que juguem creant trames col.laboratives, però el pes de la història sempre requeia en el director de joc. A partir d'ara no serà així.
2.- la manera de preparar cada partida també canvia. Abans ho havia de fer molt directament jo. Ara veig que el rumb de les partides el marcarem entre tots. La redacció dels Beliefs, les intencionalitats de les tirades i els resultats de les seves errades.... hauré de polir les meves habilitats d'improvització!
3.- molt a veure amb això darrer i amb les tensions que es dibuixin entre els personatges durant la creació veig que el GM perd la "direcció narrativa" de les sessions. Més que dirigir sembla que "acompanyi narrativament"...
4.- al fòrum dels de Burning Wheel hi he trobat un munt de consells i idees.... a veure que surt.
Seguiu atents!