Karameikos és un Ducat de l'Imperi Lunar. Una colònia mar enllà a la que van arribar els lunars ara fa uns dos segles.
Les cultures predominants actuals són la mescla de les cultures existents abans de l'arribada dels lunars amb els propis lunars i altres cultures de mar enllà que no estan descrites encara.
Quan es juga a Runequest les cultures serveixen per definir els orígens dels personatges, habilitats inicials, màgies i estils de combat accessibles. El que farem, doncs, és descriure breument cada cultura, afegir-hi algun element gràfic descriptiu i enumerar les característiques de joc que té.
En l'actualitat podem dir que hi ha 7 cultures diferents cohabitant en el Ducat de Karameikos:
- l'Imperi Lunar: humans i minotaures (civilitzats)
- la Gent del Llac: humans i mitgerols (civilitzats)
- els Clans Orlanthis: humans (bàrbars)
- les Tribus de Genets de l'Estepa: humans (nòmades)
- els Hunschen dels Pantans: humans (primitius)
- el Bosc Elf de Nothúniel: elfs (civilitzats)
- la Fortales Nana de Karak Azgal: nans (bàrbars)
L'IMPERI LUNAR
"Tots som iguals!"
Cultura civilitzada. Amb una forta inspiració estètica dels imperis babilònics. Societat altament individualista i meritocràtica. De fet la Lluna Roja, cap del seu panteó, és una mortal que va trascendir amb les seves búsquedes heròiques. La seva religió és molt oberta i accepta als altres cultes i religions, inclús té una relació ambigua amb el Caos, cosa que horroritza a les altres cultures. Els seus exèrcits professionals són la màquina de guerra més eficient del Ducat. Fan servir minotaures d'esclaus, criats, servents i gladiadors. Alguns obtenen la llibertat a canvi de marxar del cor de l'Imperi i anar al Ducat.
Ciutats on tenen més influència: Nova Luxor, capital del Ducat; Sephirim, port oficial de vincle amb l'Imperi mare; Torre de la Fe, centre de peregrinatge religiós.
Màgies accessibles: màgia comú, teïsme (Panteó Lunar) i fetilleria.
Estils de combat d'exemple: legionari imperial, fanàtic de les Set Mares, gladiador, campió judicial, guarda de la ciutat.
GENT DEL LLAC
"No hi ha res que no es pugui negociar"
Cultura civilitzada. Inspiració estètica medieval. Cultura que ha sorgit de la mescla dels bàrbars del nord amb les diferents onades de colonitzadors que han arribat a les ribes del territori durant els temps passats. Una cultura fortament basada en el comerç i la diplomàcia, tot i que les ciutats i viles més importants tenen guàrdia i milícia.
Ciutats on té més influència: Ciutat del llac, centre comercial de l'interior del Ducat; la Fortalesa de la Frontera, baluard contra les invasions dels esteparis; Catau Venturer; Vila Dolça i Freeport.
Màgies accessibles: màgia comú, teïsme (panteó orlanthi), animisme.
Estils de combat d'exemple: arquer del llac, guàrdia de caravana, guardaespatlles privat, duelista a sou, milícia urbana, xèrif mitgerol.
CLANS ORLATNHIS
"Units contra l'enemic!"
Cultura bàrbara. Clarament inspirada en una barreja de vikings sense vaixells i genets de Rohan. Cultura ferotge molt basada en les tradicions milenàries i la unitat del clan. L'aparició de l'Imperi Lunar els ha fet retrocedir en el territori, cap a les muntanyes. Per primera vegada en la seva llarga història, l'extranya filosofia assimilacionista dels lunars està posant en perill la seva cultura, cosa que fa que es declarin enemics acèrrims de l'Imperi.
Zona d'influència: muntanyes del nord i qualsevol serralada una mica gran.
Màgies accessibles: màgia comú, animisme, teïsme (panteó orlanthi) i misticisme (guerrers berserkers).
Estils de combat d'exemple: berserker ferotge, caçador d'óssos, cabdill noble, destraler professional, milícia de clan.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada