Pàgines

dissabte, 27 de febrer del 2010

Un destí proper?




El projecte rolero d'un company m'ha permès conèixer el FATE RPG, un joc de rol amb llicència oberta que es deriva del famós FUDGE.

Es tracta d'un sistema de joc molt flexible, lleuger i que combina en adequades proporcions les parts més narratives amb les més sistemàtiques d
els jocs dels darrers anys. Podreu trobar molta informació al blog de la Frikoteca.

M'agrada. No té la complexitat de sistemes i subsistemes que tenen els jocs de Luke Crane (Burning Wheel i derivats) però si que permet crear aventures molt centrades en els personatges i els seus rerafons.



Dels jocs basats en FATE m'interessa particularment el DRESDEN FILES., basat en les novel.les de Jim Butcher protaghonitzades per un mag detectiu (Harry Dresden) en una Chicago on hi ha algun Vampir, mags,... i altres criatures sobrenaturals o amb poders paranormals.


La veritat és que m'agradaria trobar-hi un joc on poder construir les històries que el powergaming del Mundo Tinieblas no ens va deixar fer.... de moment encara no ha sortit. Al junt tindrem el preorder. De moment per fer boca m'ho comprat la primera novel.la de la sèrie que va traduir a l'espanyol La Factoría de Ideas....


divendres, 26 de febrer del 2010

Naus per anar lluny, molt lluny...


Després d'unes setmanes dures a la feina reprenc el blog.

Ahir vam tenir una partida genial i avui he trobat (a través del blog de Frankenrol) un blog amb dissenys de naus: Concept Ships.

Una empenta genial per al projecte de Burning Empires!!!!

KEEP FLYING!

dimecres, 17 de febrer del 2010

la meva proposta al Rolero de Hierro

Ja vaig explicar que participo al Rolero de Hierro del 2010.

Aquí podeu trobar la meva participació:

¿Donde coño está Mateo?
El Primer Joc de Rol amb Bol.

M'encantaria rebre comentaris, crítiques, suggerències i.... sobretot si algú el prova que avisi!

Seguim!

dimarts, 16 de febrer del 2010

de gnoms a ratolins i viceversa....

Una de les meravelles de la ment humana i del que anomenen pensament lateral, és la doble capacitat d'arribar a una conclusió, a una idea, a una connexió. La primera és la racional, l'analítica, la que segueix els camins fets fins ara per arribar a solucions similars. La segona és el que Edward de Bono anomena pensament lateral: la capacitat de seguir extranys camins, rares dreceres que ens fan arribar a llocs on havíem arribat des del racional o a nous llocs, sortides sorprenents o portes inesperades.

Només faig aquesta reflexió per explicar una connexió que m'ha vingut avui.

Fa mesos que juguem a Burning Wheel, però tot i que la campanya està anant de fàbula veig que els jugadors no tenen un interès excessiu per provar els subsistemes (Duel d'Enginys, Lluita! i Abast i cobertura). El joc ens dóna molt bons resultats, però sense aplicar gaire els subsistemes: més aviat sembla que els evitem... sigui fundat o no és que vaig pensar en rellegir bé el Mouse Guard per què és una versió més senzilla del BW i podria estar bé provar-lo però l'ambientació no m'acabava d'enganxar, no la veia pel nostre grup....



Fins avui.

El petit de casa està fent un treball de classe sobre criatures fantàstiques. I ens han demanat a les famílies que recollim material (dibuixos, llibres pel.lícules...). Evidentment a casa hi ha molt material del tema, però la meva dona ha passat per la biblioteca del barri a veure si trobava més material. I n'ha trobat!


El fantàstic, i descatalogat, Llibre dels Gnoms! Rellegint-lo, explicant-lo de cop he connectat: l'ambientació de Mouse Guard encaixava. Neixia una idea.

dilluns, 15 de febrer del 2010

podria ser un Roler de Ferro?



Bones,
enguany "participo" al Rolero de Hierro que organitzen desde Salgan Al Sol.

Proposo un joc de rol per esperar al clàssic jugador que arriba tard a la partida.

Escric el joc en directe al fòrum. Cada post és un capítol.

El títol del joc: ¿Dónde coño está Mateo?


Espero les vostres aportacions!

dimarts, 2 de febrer del 2010

galeria de fotos espectaculars i motivadores





Una mostra de fotos sobre l'antiga unió soviètica espectaculars.

En podeu veure algunes AQUÍ.



Ideals per a partides post-apocalíptiques i em recorden la idea original de Red Rats....

dilluns, 1 de febrer del 2010

[Savage Worlds] No pas (gaire) per novells

Sé que sona molt dur dir-ho així, però això és el què m'ha fet pensar la meva última partida amb jugadors de rol novells utilitzant el Savage Worlds Explorer Edition.

Primer, els antecedents: en aquest fil d'rpg.net vaig preguntar sobre quin joc fer servir per introduir jugadors completament novells en el món dels jocs de rol. Jo volia fer servir el Palladium Fantasy, però després de rumiar-hi força i seguint els consells del fòrum, finalment em vaig decidir pel Savage Worlds.

Haig de dir que tots els jugadors eren adults amb estudis superiors, no pas precisament babaus. La partida va anar prou bé, i crec que tothom es va divertir força seguint la trama del joc i portant el seu personatge. Tanmateix a l'hora de llançar els daus la cosa els resultava molt confosa, doncs es tractava de gent que no havia vist mai abans daus polièdrics (apart del d6). A més, quan hi vam afegir els aces (daus explotats) i els raises (grau d'èxit), tot plegat els va començar a semblar bastant complicat. Sort que vaig obviar el combat, que només varem introduir al final de la sessió amb un parell "d'extres" a mode d'introducció.

A l'altre extrem del factor de diversió, els "Bennies" (punts d'heroi) varen triunfar! i eren utilitzats amb regularitat pels jugadors (repetir tirades, editar escenes...). Els vaig fer servir per premiar als jugadors quan tenien idees que feien avançar la trama, bones interpretacions o comentaris graciosos, de tal manera que el cicle de pèrdua i recuperació era força elevat. Realment varen servir per ficar als jugadors dins la partida (fins i tot ells mateixos feien comentaris sobre quan atorgar nous bennies a aquells jugadors que s'ho mereixien).

Poso doncs aquest apunt aquí per veure si algu altri ha tingut els mateixos problemes amb els jugadors novells. Com a jugadors habituals, estem molt avesats a manegar nous sistemes i regles, però ara he vist que és molt complicat per gent completament novella captar fins i tot allò que a nosaltres ens sembla tant fàcil. Triar un joc per novells no és pas doncs trivial. Comentaris?