Pàgines

dijous, 6 de juny del 2024

DARK AGE OF MAN (Regles casolanes)

Dark Age of Man de Jason Graham és un senzill joc de rol enfocat a l'agència creativa tant dels jugadors com del director de joc, ambientat en una era medieval amb un cristianisme incipient però on la màgia encara hi és molt present.

A continuació deixo aquí algunes regles casolanes que fan el joc més al meu gust:

Creació de Personatges

Les professions es mantenen igual com estan descrites en el manual, llevat pels següent punts:

- Soldat: també guanya un nivell més de fatigat. Però l'arma que té és (g) en comptes d'(e).

- Sacerdot: A part de Guarir/Beneïr/Sanar cal que defineixi una àrea d'actuació o tipus de màgia divina per les seves Paraules de Poder. Cal escollir una Responsabilitat com especialització que li dona un +1 a les tirades relacionades.

- Erudit: cal de defineixi una àrea d'actuació o tipus de màgia arcana per les seves Paraules de Poder. La disciplina li dona un +1 a les tirades relacionades.

- Noble: Rep una arma o un equipament (e).

- Mercader: Rep un mitjà de transport (g) a les seves mercaderies. Tria una especialitat de mercadeig (producte, zona o sector) que li dona un +1 a les tirades relacionades.

- Criminal: Escull una àrea d'especialització criminal (robatori, assassinat, espia...) on rep un +1 a les tirades relacionades.

- Home lliure: Escull una Professió que li otorga un +1 a les tirades relacionades.

Punts de Sort

El PJ comencen la sessió amb tants Punts de Sort com el seu atribut de Sort (amb un màxim de 4). Es guanya 1 punt de sort:

  • Cada vegada que s'obté un "1" natural; i
  • Quan es falla una tirada amb un atribut on es té una desavantatge (és a dir, amb un atribut negatiu).
Per cada Punt de Sort gastat en una tirada es suma +1 al dau. No es pot gastar sort en un resultat d'"1" natural.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada