Pàgines

divendres, 22 de maig del 2015

"Revampiritzant" el Valiant Universe RPG


Valiant Universe RPG és un joc de superherois publicat per Catalyst Game Labs que, com el seu nom indica, té lloc a l'univers de Valiant Comics. El sistema de joc és el Cue System (el mateix que Cosmic Patrol). Es tracta d'un sistema lleuger de regles, basat en diferents daus D4/D6/D8/D10/D12 (tipus Cortex o Marvel Heroic Roleplaying), el qual li dóna la alta versatilitat que els jocs de superherois requereixen.

De fet, és tant senzill que fàcilment podria ser adaptat com a un sistema genèric per a diverses ambientacions.

En general, el joc m'ha agradat força, tanmateix després d'un parell de partides de prova he pensat a afegir un parell de regles per fer-lo més del meu gust.

Mooks

Les armes fan relatiu poc mal, i malgrat el manual diu que amb narracions i tirades excepcionals els PNJ de "farciment" poden eliminar-se directament, crec que manca una regla més clara al respecte per poder acabar fàcilment amb aquest tipus de personatges. Així, quan creem els típics PNJ que serveixen al roí principal, i que només hi són pels lluïment del PJ, seguirem aquestes directrius:

- Només tenen 1 punt d'armadura (Armor).
- Només tenen 1 punt de vida (Health)
- Modifica els valors anteriors segons et convingui (p.ex. +1 a 3 punts) per representar PNJ més o menys entrenats, ben equipats, durs, etc.

Si hi ha més d'un mook, el grup actua com un sol personatge, guanyant un bonificador a la tirada d'atac (Action) i 1 punt de salut (Health) igual al nombre de PNJ addicionals en el grup. Així, a mesura que es vagin perdent punts de salut (una vegada eliminat el primer i únic punt d'armadura) representa que els mooks van caient (caldrà modificar els bonificadors d'atac cada vegada que així passi).

Cues/Tags/Disposition

A la manera del Fate Core, les etiquetes (Tags) i la disposició (Disposition) funcionen com a aspectes de manera que es poden invocar gastant 1 Plot Point per guanyar +2 a la tirada, sempre que siguin narrativament rellevants.També el Narrador pot forçar-los per introduir un element negatiu sobre el personatge (reben aquest 1 Plot Point).

Les Cues es poden citar en veu alta en el moment idoni segons la narració per recuperar 1 Plot Point (màx. 5). Citar les cues, les "crema" durant la resta de l'aventura i no podran ser utilitzades de nou per guanyar Plot Points.