Pàgines

dilluns, 30 de setembre del 2013

Endinsant-se en el perill (Cròniques de la Companya de la Rata Roja 2)





La primera sessió va començar amb la creació de personatges. El Torchbearer (TB) té un sistema de creació del PJs ràpid i senzill. 6 tipus de personatges bàsics que es personalitzen segons ciutat d'orígen, especialització dins el grup i vincles socials. Potser el més lent és, al principi, la tria d'equip. Però ens en vam sortir prou ràpid. El resultat van ser en Loth-Maul, un elf ranger (amb habilitats d'explorador i algun conjur) i en Pitpelut, un halfling lladregot.

Vam utilitzar l'aventura inicial que ja surt al manual, "La taberna dels Tres Escuders". Una aventura senzilla i pensada per a personatges novells. La veritat és que em va anar molt bé, per què sempre que començo amb un joc nou tinc por de ser massa tou o massa dur... de no controlar bé els encontres/escenes. A part l'aventura és un bon exemple de catau de monstres amb una història pròpia, el seu toc d'humor i moltes possibilitats de girs dramàtics (com el que vaig fer servir per acabar l'aventura). Vaja, el que en Mobuttu definiria com un dungeon dinàmic.

Els personatges arriben a una taverna de camí i es troben que no hi ha ningú i un rastre de sang que condueix cap al celler...



S'ha de dir que ni en Pitpelut ni en Loth-Maul brillen pel seu valor i que com que els dos jugadors que els interpreten són coneixedors de la duresa dels jocs de la factoria Burning Wheel, per això no és d'extranyar que els inicis de l'exploració estiguessin marcats pel recel i una prudència exagerada. La inspecció de la taverna no va donar cap pista nova i els aventurers es van acostar a la porta del celler. Allà es van veure víctimes de la primera trampa dels kobolds, una escala que va cedir al seu pes. Agreujat, a més, per què unes rates gegants van atacar-los quan estaven recuperant-se de la caiguda!
Tot i ser un màster molt benèvol el conflicte va dur alguna conseqüència pels aventurers que van aconseguir fer fugir a les rates.

Seguint amb aquesta dinàmica de por i prudència els nostres herois es van endinsar en un sistema de cavernes per saber què havia estat dels hostes i treballadors de la taverna. Esquivant sales plenes de kobolds els aventurers no van poder evitar la seva habilitat de "Dungeonering" per esquivar un altra trampa i una rampa massa lliscant.

Al final de la sessió els dos aventurers van reposar en una sala plena de mobles i trastos per poder-se recuperar. Allà vam fer la primera Fase de Campament, i va anar prou bé.

La primera sessió acabava amb un parell d'aventurers atemorits amagats entre trastos, però en el fons estaven prou bé. No estaven massa afectats per condicions negatives i només l'elf havia perdut l'arc.... Aquesta sessió ens va servir de primer contacte, per tastar de fet tot el sistema de gestió de recursos (temps, llum i aliments) i per intentar-ho amb un dels tipus de conflictes. La dinàmica d'aplicar els trets en contra dels personatges va estar clara des d'un bon principi (és el que té tenir un jugador com en Calapopa, que li encanta fallar...). Com a DJ trobo que vaig ser un pèl massa tou, però tenint en compte que els personatges que hi havia eren poc potents físicament i que només eren dos (quan l'aventura està prevista per un grup de 4-5) crec que va estar bé. Com al Mouse Guard és molt important tenir clar com apliques els girs i les condicions quan algú falla una tirada. Com els girs afecten al grup i les condicions als personatges individualment també és un tema a tenir en compte.
Al proper lliurament: de l'arribada de reforços i de com esquitllar-se a l'estil halfling....

dimarts, 24 de setembre del 2013

La Companyia de la Rata Roja entra en acció!


Ara feia temps que no escribia al blog, la feina, la família... I sobretot que no tenia res interessant a explicar.


Avui, però, ja he trobat un motiu: hem jugat al Torchbearer (TB a partir d'ara). TB és el darrer joc que ha sortit dels quarters generals de Burning Wheel. Sota la direcció de Thor Olavsud i amb la "edició" de Luke Crane se'ns presenta el TB com una carta d'amor al D&D més clàssic. Es tracta d'una evolució, millora o hack del Mouseguard, enfocant-lo per ser un joc d'exploració de masmorres i cataus, amb un important element de gestió de recursos. 

No vull fer una ressenya del joc sinó explicar com han anat les tres primeres sessions que hem jugat. Les tres sessions van ser molt diferents en quan a nombre de jugadors i hores jugades, però ens van servir per tastar tots els elements del joc. Els autors del joc comenten que, com quasi tots els jocs de la factoria BW, necessites unes 10 sessions per veure i viure tota la dimensió del sistema; però amb les ts sessions que vam jugar vam fer vàries fases d'aventura, un parell de fases de campament i una fase de ciutat. No crec que poguem dir que hem vist tots els elements del joc, però si que hi hem passat per sobre.


Vam jugar sis jugadors i jo fent de DJ. Dels sis jugadors 4 havien provat els altres jocs de Luke Crane (Mouse Guard i, sobretot, Burning Wheel), pels altres dos era la primera vegada que s'acostaven a aquests sistemes i ho van viure prou bé (sempre costa més la redacció de Creences, Fites i Instints).

La primera sessió vam ser dos jugadors i el dj, vam jugar unes 3 hores i la sessió va incloure la creació dels personatges: Loth-Maul l'elf i Pitpelut el halfling.

La segona sessió va ser amb cinc jugadors (els dos de la primera sessió i tres més). Els tres jugadors nous es van voler fer personatge i això es va allargar força. Es van incorporar al grup en Poc l'Heroi el clergue, Aurathar el mag i Pentel el nan. Vam poder jugar una o dues escenes.

La tercera sessió va ser la més profitosa, vam ser quatre jugadors (Poc, Pitpelut, Aurathar i Cymturk el guerrer, nova incorporació). Va ser una de les sessions més llargues que he fet darrerament, unes 5 hores i pico...

En propers posts us explicarem més detalls!