Pàgines

diumenge, 27 de gener del 2013

dimarts, 22 de gener del 2013

Tres anys de campanyes

Fa uns dies, en una conversa sobre les causes de l'abandonament de la campanya de ciència ficció amb Fate que acabàvem de començar, algú va fer un comentari per l'estil: des de la campanya dels Cassano (amb Burning Wheel) que no n'hem fet cap més de bona. D'aquesta campanya ara en fa tres anys i justament va marcar la meva incorporació definitiva al grup, tot i que ja feia anys que hi participava esporàdicament. Així que em vaig preguntar, no em fet res més de bo? Quina percepció tenim del que hem jugat? Doncs la millor manera de saber-ho es preguntar-ho.

Per posar-nos en situació cal dir que en el nostre grup és molt difícil fer una campanya en condicions, sempre falla un o altre, així que no som mai els mateixos. A més molts cop falla el director de joc, així que hem de combinar-ho amb partides d'altres jocs per omplir el buit, fent que una campanya curta de 5 sessions, per exemple, s'allargui fàcilment més de dos mesos.

Com deia, vaig preguntar als membres actuals del grup (menys en Txus, que s'acaba d'incorporar i només ha puntuat la darrera) quin record tenien de les campanyes que hem jugat. El resultat és per ordre de puntuació:

Els Cassano (Burning Wheel, Menécrates, 2009): 9/10
Colònia Ceres (Sistema solar, Calapopa, 2010): 8/10
Mitjanit (Burning Wheel, Eudald, 2012): 7,6/10
Era insecte (Sistema solar, Calapopa, 2011-2012): 7,2/10
Terra Glaçada (Burning Wheel, Menécrates, 2009-2010): 6'8/10
Llocs encantats (Rifts, Mobuttu, 2012): 5'6/10
Time of Vengeance (DC Adventures, Mobuttu, 2010-2011): 5'6/10
Un bolet entre nosaltres (Cataus, Calapopa, 2009): 5'5/10
Els Artefactes d'Aigonus (Burning Wheel, Menécrates, 2011): 5'2/10
Roma Sobrenatural (Dresden Files , Menécrates, 2010): 4,8/10
Horror Orient Express (La crida de Cthulhu, Calapopa, 2009): 4/10
"Clan del fangar" (Canción de fuego y hielo, Bàrdic, 2011): 3'6/10

Com veieu no hem fet (o no recordem) cap campanya millor que els Cassano, que seria excel·lent. Però val a dir que encara tenim tres campanyes que podem qualificar de notables i una bona campanya. I que només hi ha tres campanyes totalment fallides.

També s'ha de dir que si suprimim de l'enquesta el nostre jugador més crític (o amb més mala memòria) les notes pugen força, amb dos campanyes excel·lents i quatre de notables! Ce pa mal!

Els Cassano (Burning Wheel, Menécrates, 2009): 9/10
Colònia Ceres (Sistema solar, Calapopa, 2010): 9/10
Era insecte (Sistema solar, Calapopa, 2011-2012): 8/10
Mitjanit (Burning Wheel, Eudald, 2012): 7'6/10
Terra Glaçada (Burning Wheel, Menécrates, 2009-2010): 7'5/10
Llocs encantats (Rifts, Mobuttu, 2012): 7/10

Time of Vengeance (DC Adventures, Mobuttu, 2010-2011): 6/10
Un bolet entre nosaltres (Cataus, Calapopa, 2009): 6/10
Els Artefactes d'Aigonus (Burning Wheel, Menécrates, 2011): 5'5/10
Roma Sobrenatural (Dresden Files , Menécrates, 2010): 5/10
Horror Orient Express (La crida de Cthulhu, Calapopa, 2009): 4/10
"Clan del fangar" (Canción de fuego y hielo, Bàrdic, 2011): 4/10

De les 12 campanyes, 5 seguien un guió establert, estaven preparades, mentre 7 les podríem qualificar d'improvisades o amb una preparació baixa. Curiosament els 5 primers llocs estan copats per les improvisades, el que desmenteix un rum-rum que circulava al grup que estaríem més còmodes amb una aventura pregenerada.

Evidentment aquestes puntuacions són mitjanes, hi ha casos on la diferència de percepcions de dos jugadors és alta, però només en un cas, Llocs encantats, hi ha una discrepància total. D'altra banda un acord gairebé unànime nomes és dóna amb els Cassano, Horror amb l'Orient Express, Roma sobrenatural i Els Artefactes d'Aigonus. A la resta hi ha diferència de criteri, però no insalvables. 

En resum, sempre es poden fer les coses millors, sempre hi ha marge de millora, però crec que podem estar prou contents del resultat de les nostres campanyes!

dilluns, 21 de gener del 2013

Mestre Artzin, caçadimonis inquisitiu


Mestre Artzin, inquisidor, matadimonis, assot del Mal

Refresc:3

Aspectes:
(Concepte)INQUISIDOR
(Problema) PERSEGUIT PER DIABOLISTES
LLUITAR DESARMAT
VEU HIPNÒTICA

Habilitats:
Genial (+4):Ocultisme
Bones (+3): Lluitar, Voluntat
Acceptables (+2): Físic, Investigar, Furtiu
Regulars (+1): Mites i Llegendes, Disparar, Acadèmia, Atlètics
Proeses:
Fusió amb les ombres: +2 a Furtiu si usa les ombres

Equip:
Dagues (1,  Ben equilibrades, abast 1)
Cuir reforçat (0, conseq menor)

diumenge, 20 de gener del 2013

Huma, cavaller assetjador de dracs



Huma, noble cavaller, matador de dracs

Refresc:2

Aspectes:
(Concepte) CAVALLER ASSETJADOR DE DRACS
(Problema) CODI D'HONOR
CRIAT ENTRE GUERRERS
COR TENDRE
ESCUT D'ESCAMES DE DRAC
 
Habilitats:
Genial (+4):Lluitar
Bones (+3): Físic, Mites i llegendes
Acceptables (+2): Sanar, Voluntat, Atlétics
Regulars (+1): Cavalgar, Convèncer, Acadèmia
Proeses:
Matadracs (+2 atac a dracs o draconians)
 Resposta amb espasa (permet fer contratac en cas de defensa exitosa amb estil)
Equip:
Espasa bastarda (3, tallant)
Armadura pesada (2, conseq menor, mitja i severa, Sumament brillant)
Escut Pavès (+2, Mamotreto)

dijous, 17 de gener del 2013

Vigilants #1

Joc en acció de la Mirada del Centinela de NSR.

Época: Actual. Però ens saltem la proposta canònica que fa el joc i fem que tots els personatges portin un vigilant.

Núm. de jugadors: 3+DJ

Temps de creació de personatges: 45 min (incloent explicació del sistema).
Temps de partida: 2 hores.

Personatges creats:

- Mortal Sling. Foner venjador agent de Borsa. Li van matar el pare a la policia i ara busca erradicar la corrupció del cos de Betlam.
- Sparks. Jove adolescent geni tecnològic. Lluita contra el crim amb una pistola tàser de la seva invenció, mentre intenta controlar les seves hormones i escapar de la fèrria vigilància dels seus pares.
- Hammer. Detectiu privat irònic i antiquat amb un bon ganxo de dreta.

Resum de la partida:

[Nota: es tracta de la partida del Centinela #746 "El espectáculo más grotesco" (pàg. 175 del manual) modificada per adaptar-la a la presència de diversos vigilants].

Els membres del grup (encara no format) han estat convidats per diferents motius a la festa d'aniversari de la filla del Fiscal del Districte (l'Spark s'hi vol infiltrar per que li agrada la noia que fa anys). Malauradament hi arriben tard (punt de drama), només per descobrir que uns pallassos liderats pel l'infame Mollete han segrestat als convidats de la festa (16 nens i 8 adults) i matarà un nen cada hora fins que no s'alliberi al seu Pallasso "Jefe" (El Gran Galletin) que està "retingut" a l'Asil Dunwich.

Els PJ superen els queques autòmats que els pallassos havien deixat com a trampes i descobreixen que s'amaguen en una parc d'atraccions abandonat de la ciutat, just abans que arribi la policia. S'alien per anar-hi i allà s'han de separar per salvar a diferents víctimes alhora per tal d'evitar que les matin si són descoberts: Un del pallassos intenta violar a la filla del Fiscal al tren de la bruixa, la sínia fa d'antena que retransmet l'execució i emet un vídeo del segrest, uns "falsos" segrestats (molt explosius) estan lligats als cavallets... l'Spark salva a la filla del fiscal de les perversions de Mollete, mentre que en Hammer intenta alliberar als (falsos) ostatges dels cavallets i Mortal Sling escala la sínia per desactivar el transmissor per veure's assetjat per Corbatón i el seu mico.

 La sessió acaba amb un cliffhanger on la radio de la sínia està a punt d'explotar (trampa explosiva per si algú intentava desconnectar-la) i el fiscal del districte i la seva dona estan lligats al vagó d'una muntanya russa en marxa a la que li falta un tros de via...

Corbatón i Mollete
Comentaris:

- Segons les normes, crec que vaig donar molts punts de drama: el manual diu que no en pots guanyar més d'un per escena. Tanmateix no em sembla pas malament; els punts de drama són el motor del joc i en vaig donar fins hi tot quan els jugadors seguien les convencions del gènere.

- En aquest sentit, el fet que hi hagi tants aspectes i que forçar-los tingui un efecte mecànic i/o dramàtic facilita la seva introducció dins el joc.

- Em sembla que amb una baixa defensa el joc esdevé un pèl massa "mortal". Està bé pels sequaços i els roïns, però els herois pateixen massa si no tenen uns reflexes molt alts o s'han de gastar molts punts de drama per "evitar" mal. La dependència dels Reflexes és molt alta.

- M'ha agradat molt el sistema de fites, que dóna molt per diferenciar als personatges alhora que introdueix moltes idees d'aventures o d'escenes.

- Malgrat tenir un "geni tecnològic" al grup no vam provar les regles per introduir objectes avançats. Suposo que és qüestió d'anar-ho recordant i ja s'esdevindrà.

- En general crec que ha agradat força, i el sistema ajuda a recrear força bé el gènere dels vigilants de còmic (amb l'excepció del tema de ferides comentat abans).


dimecres, 16 de gener del 2013

Tàalib, nan ferrer, veterà de 100 batalles



Tàalib, nan ferrer, veterà de 100 batalles

Enviat de jove per un dels clans de les muntanyes per a ajudar en la guerra contra els dimonis, Tàalib frisava per a enfrontar-se al mal i fer-lo retrocedir a cops de destral. Però al ser nan sempre li encarregaven de la forja, fos on fos que l’enviessin sempre acabava adobant armadures i esmolant armes. I per desgràcia seva, se li donava terriblement bé, no va estar mai a prop del combat. Ha treballat pràcticament en totes les fortaleses de La Guàrdia, i fa poc el van enviar de ruta pels campaments avançats. S’entretenia amb els seus projectes eixelebrats, estava segur que amb un xic de traça podia augmentar la velocitat de dispar de les ballestes, com a mínim per a les dues o tres primeres sagetes. Així a estones mortes, es va construir dues ballestes amb 3 arcs semi-tensats; al disparar la primera sageta, s’acabava de tensar al mateix temps el següent arc i el girava per a posar-se en posició de tir. Practicant practicant, va millorar el seu disseny al mateix temps que la seva punteria.

Fins que algú devia decidir que era més barat enviar un ferrer a primera línia que no enviar material en bon estat.

Així és com anant de campament en campament, improvisant forges per a apedaçar el que calia ser apedaçat es trobava picant ferro al Cim dels Turons Negres quan van atacar les hordes. Els homes i les dones de la Guàrdia del Vent van reaccionar ràpidament, com estaven entrenats per a fer, no n’hi havia ni un que no estigués preparat i disposat a morir. I tant que hi estaven disposats, els dimonis queien a dotzenes, però les seves files semblaven no tenir fi. Passaven les hores i la nit mica en mica es va anar tornant blavosa fins que es va transformar en dia. El terra del campament s’havia convertit ja en un fangar, barreja de pols i sang fresca. Al seu voltant només hi havia mort i desolació, estava recarregant una altra vegada les ballestes, ja ho havia fet tantes vegades... però quan es va alçar per a disparar, el sol no il·luminava res més que els morts, i els dos únics supervivents del que es va conèixer com la massacre dels turons negres, Brasarogent i Tàalib. El nan i l’humà s’han anat trobant
sovint després d’aquells fets tot i que no acostumen a parlar-ne.

Refresc:3

Aspectes:
(Concepte) FERRER, VETERÀ DE 100 BATALLES
(Problema) BUSCABREGUES, VIVIDOR I PANXACONTENT
NOMÉS ENTENC D'ARMES
BALLESTES REPETIDORES
M'AGRADA MOLT L'OR
 
Habilitats:
Genial (+4): Disparar
Bones (+3): Ferrer, Atleta
Acceptables (+2): Mites i llegendes, Atenció, Lladregot
Regulars (+1): Contactes, Cavalgar, Voluntat
 
Proeses:
Endurit a la forja (Ferrer per Físic per calcular estrés físic)

Equip:
Ballestes repetidores (4, recarrega lenta, abast 3)
Armadura pesada (2, conseq menor, mitja i severa, Sorollosa i Pesada)

dimarts, 15 de gener del 2013

Ju Lilà, mediador de l'Ordre dels Nous Déus



Ju Lilà, mediador de l'Ordre dels Nous Déus, líder natural, portador de la Paraula i de les Cadenes de la Perdició

Refresc: 3

Aspectes:
(Concepte) MEDIADOR DE L'ORDRE DELS NOUS DÉUS
(Problema) VETLLAR PER LA SEGURETAT DE LA NOVA GENT
PACIFICADOR REPUTAT
ATENT ALS DETALLS
CADENES DE LA PERDICIÓ
Habilitats:
Genial (+4):Convèncer
Bones (+3): Lluitar, Empatía
Acceptables (+2): Atenció, Voluntat, Disparar
Regulars (+1): Físic, Contactes, Atlètics, Acadèmia
Proeses:
Brandar les cadenes (fer servir Lluitar per Intimidar)

Equip:
Cadenes (4, enredant)
Armadura lleugera (0, conseq menor)

dilluns, 14 de gener del 2013

Brasarogent del clan dels Recuperadors

Brasarogent, del clan dels Recuperadors, caçador i guerrer bàrbar
Lluny de les zones poblades, als "glens" i muntanyes més freds de Wan Lin, un clan d'homes rudes, però honorables, consagra la seva existència a rastrejar i localitzar els llegendaris objectes de poder que en mans impròpies podrien despertar a les antigues races, i de retruc retornar al món la Guerra dels Cels. El seu origen és incert, però les llegendes diuen que foren servidors dels gegants durant la Guerra i que en caure els seus amos, s'adonaren de la destrucció que havien ajudat a crear i jugaren evitar que es tornés a produir quelcom semblant.

Aquests homes i dones abnegats que sacrifiquen les seves vides per protegir la humanitat de les arts fosques, se'ls anomenen els Recuperadors, ja que malden per trobar antics artefactes màgics i protegir-los i amagar-los per evitar que acabin en males mans. Alguns però no veuen en les seves accions res més que un afany acaparador i egoista, i son tractats per alguns nobles i savis com vulgars vaivers, bandolers, trinxeraires o saquejadors de tombes. 

Brasarogent és un d'aquests homes, endurit en la forja familiar, trempat en les freds dels cims glaçats i ensinistrat per seguir la tasca del clan, s'ha unit a la Guàrdia del Vent per fer aliats en la seva missió.

Refresc: 2

Aspectes:
(Concepte) BÀRBAR RECUPERADOR
(Problema) FÚRIA BERSEKER
SANG DE GEGANT
ARMES DEL CLAN ENRUNADES
TOTES LES PONEN

Habilitats:
Genial (+4): Lluitar
Bones (+3): Físic, Supervivència
Acceptables (+2): Mites i llegendes, Atlètics, Rastrejar
Regulars (+1): Atenció, Voluntat, Furtiu, Intimidar
Proeses:
Cop Atronador (un atac exitós amb estil de Lluitar no creua un boost sinó un aspecte d'escena)
Escut defensiu (pot fer servir Lluitar per parar projectils sempre que porti l'escut)

Equip:
Martell (2, pesant)
Armadura repujada d'ullals (1, salvatge, conseq menor i mitjana)
Escut tarja (1, gran, conseqüència mitjana)

diumenge, 13 de gener del 2013

Els nostres herois



La patrulla d'herois que serà protagonista de la campanya de La Guàrdia del Vent està formada per:

JU-LILÀ
Líder informal de la patrulla. Es tracta d'un reputat pacificador, membre actiu de la religiosa Ordre dels Nous Déus. Les seves armes són la paraula i les cadenes de la perdició...

BRASAROGENT
Bàrbar de les muntanyes, membre de la tradició de Recuperadors d'objectes de poder. Amb sang de genat que li corre per les venes i armat amb les armes de clan enrunades serà un dels lluitadors potents del grup.

TALIB
Un nan ferrer, veterà de 100 batalles. És l'expert en armes del grup, com certifiquen les complexes ballestes repetidores que el fan un tirador mortal. Això si, la seva tendència a viure la vida i busca brega el sol posar en problemes.

HUMA
Un cavaller perseguidor de draca. Tot i haver estat entre guerrers té un gran cor, cosa que el fa estar sempre al costat del dèbil i del bé. Armat amb un escut d'escames de drac i un codi d'honor reparteix bé i justícia per allà on va.

MESTRE ARTZIN
Un persistent i efectiu inquisidor, fustigador de diabolistes. Això ha fet que es guanyés enemistats entre els cercles malvats. La seva veu hipnòtica i els seus coneixements en ocultisme i arts marcials ajudaran a la patrulla a assolir l'èxit perseguit.

En breu penjaré la fitxa i la imatge de cadascun dels nostres protagonistes!



dissabte, 12 de gener del 2013

La Guàrdia del Vent, la nova campanya de Fate

Després de la primera sessió de la campanya de Fate de ciència ficció vam estar parlant amb el grup i vam decidir fer quelcom més èpic i de fantasia medieval.

Per això hem començat la campanya de La Guàrdia del Vent!


La campanya segueix la premisa del Mouse Guard (un cos de guàrdies errants per un territori inhòspit que ajuden a la gent a lluitar contra el mal) però en una ambientació definida a partir dels gustos del grup:

Fa generacions que cap habitant de la regió de Wan Lin ha vist mai la primavera. El sol fa segles que il.lumina la terra, però no l'escalfa. Wan Lin és una regió muntanyosa, a zones poblada per tundra en perpetu hivern.

Diuen els antics mites i llegendes que abans els habitants de Wan Lin vivien seguint cultes i religions, i que l'adoració als antics déus els hi donava poders i coneixements. Tot això va acabar amb la Guerra dels Cels, on dimonis, dracs i gegants es van enfrontar als déus en una guerra cruel i genocida. Els humans eren simples peons d'aquesta guerra de proporcions èpiques. Ningú sap qui va guanyar, el que si se sap és com va quedar el món després de la guerra: abandonat. Els dracs dormen el seu son etern, els gegants han desaparegut de la faç de la terra i els dimonis van ser expulsats a les profunditats dels inferns (d'on intenten escapar oferint poders malèfics a adoradors humans prou imprudents com per creure les seves mentides). I dels déus res se'n sap.

I els homes, nans i mitjerols van quedar orfes. En un món inhòspit i hostil. Però la tenacitat de les races joves va fer que sobrevisquessin i poc a poc anéssin habitant el món. Fins a data d'avui, on les races joves tenen el seu lloc en l'ecosistema de Wan Lin, però sense ser-ne els dominadors clars.

Wan Lin és una regió extensa i poc habitada, que viu del comerç que pot fer desde la Ciutat del Llac a altres zones del món. El principal producte que s'exporta és resultant de la caça, la fusta i diamants de la mina de Llac Diamant.

La Ciutat del Llac és la principal ciutat de la zona, amb uns dos mil habitants. Allà també hi ha la seu de la Guàrdia del Vent. Les llegendes diuen que al fons de la ciutat hi dorm un enorme drac de foc que fa que el clima a la ciutat sigui més benèvol.  La segona ciutat en importància és la que hi ha al voltant de la mina de Llac Diamant, amb quasi mil ànimes entre nans i humans. La resta són viles, llogarrets i campaments de mercaders, caçadors i pastors.

La Guàrdia del Vent és una de les herències de les antigues tradicions: un grup d'homes i dones que viatgen pel món protegint als dèbils, refent camins, vigilant el clima i lluitant contra el mal.

Les premises de joc són:
  • els PJs seran membres de la Guàrdia del Vent que acaben de passar el ritual de pas per ser membres a ple dret. De fet la 1a aventura comença que veniu de les muntanyes on heu anat a veure a un sabi eremita que us ha fet passar la prova final.
  • els PJs poden ser humans, nans i mitjerols (halflings). Els nans tenen una major resistència als poders màgics (i més dificultat en sintonitzar-se amb objectes de poder (veure més avall). Els halflings tenen el do de passar desapercebuts i al mateix temps se'ls hi fa poc cas. No hi ha elfs.
  • no hi ha màgia. Els únics que tenen màgia com a tal són els que fan pactes amb els poders obscurs i esdevenen diabolistes i/o nigromants.
  • el que si que hi ha són molts Objectes de Poder, objectes carregats de la màgia mítica d'abans de la Guerra dels Cels. Objectes que donen poders a qui els té. Però sempre cal fer una "sintonització" amb el poder imbuït en l'objecte, que inevitablement transforma al personatge d'alguna manera (això es farà a través dels Aspectes).
  • enemics que us podeu trobar en les vostres aventures: gent dolenta, gent corrompuda pels poders infernals, dimonis, elementals, animals corromputs i/o mutants. Gegants i dracs són éssers de llegenda.
  • Sobre la llista d'habilitats. Noves habilitats i habilitats que es mereixen comentari:
    • Lore: hi haurà 3 coneixements: Ocultisme (tot allò referent als poders infernals); Acadèmia (coneixements mundans); Mites i Llegendes (coneixements de l'era antiga, necessaris per saber com sintonitzar objectes de poder).
    • Craft: ho considero una habilitat d'Ofici. Qui vulgui es posa un ofici i s'entén que sap allò relatiu a l'ofici: cuiner, bard, armer,...
    • Cabalgar: els guàrdies del vent que han fet mèrits solen rebre montures especials (una mena de montures totèmiques) i sinó poden muntar cavalls i ponis.
    • Sanar: habilitat de curar.
    • Supervivència
    • Rastrejar
No es tracta de fer-se personatges iguals, encara que tots sigueu membres de la Guàrdia del Vent hi ha moltes possibilitats. Alguns exemples:
  • un nan membre d'un clan miner que vol recuperar alguna joia perduda
  • un curandero expert en herbes medicinals
  • un recopilador de sabers
  • un caçador de bruixes i bruixots
  • un especialista en rastrejar dimonis
  • un expert explorador
  • ...
El meu pla de la campanya és fer una aventura d'introducció per conèixer els personatges i adaptar-nos al sistema i després fer pròpiament la campanya. Per l'aventura inicial he adaptat una aventura de warhammer com a la introductòria (del compendi Tumbas Saqueadas) i una minicampanya de AD&D (El Molino del Destino) per a la campanya.

Seguirem informant...

dilluns, 7 de gener del 2013

Participa al kickstarter de Fate!

Per si no ho sabies: Evil Hat proposa una nova versió depurada del seus sistema de joc estrella: el Fate.

Aquesta edició, anomenada Fate Core, l'han llançat a través d'un kickstarter.

Pagant 10 miserables dòlars t'emportes un grapat de material incomptable. I si aconseguim que més gent hi participi tindrem encara més material (com una versió lleugera del Fate, una adpatació de l'ambientació de DO: Els Peregrins del Temple a Fate i un manual de Fate a la ciutat de Freeport!)