Responc en forma de post les preguntes i comentaris de'n René i en Quim per què són molt motivadores....
René: Es muy interesante lo que comentas de la velocidad del juego. En mi experiencia es completamente cierto que las sesiones de BW van mucho más rápido justo por la razón que señalas. Creo que se debe a que el "ritmo" de la partida no es dominio de una sola persona.
Quim:També m'interessa molt la reflexió sobre el ritme de la partida. Són els jugadors qui decideixen quan un conflicte es rellevant?
Començo pel final, en el nostre cas és el GM qui decideix quan es tira i quan no (o almenys així ha sigut fins ara), i em sembla que el joc ho determina d'aquesta manera: "Say Yes or roll the dice". El que passa és que en les partides més normals les tirades de daus són la forma de fer participar als jugadors en la història. Ara es tracta d'explicar entre tots la història (amb més o menys matisos depenent de la voluntat del grup) i quan hi ha diferències de visió d'un tema entre GM i jugadors es tiren els daus, que guien la història... Això vol dir que les clàssiques tirades de comprar, negociar, escalar, moure's en silenci.... que es feien per mantenir el ritme de joc passen a ser (ho dic per experiència pròpia) totalment irrellevants.
Quim:Una tirada fallida, genera nous conflictes? Com ho feu per resoldre'ls?
No sempre és font de conflicte. En la sessió alguna cosa la vam pactar abans de la tirada, una altra després de la tirada i altres eren decisions inapelables del GM. Per què ho entenguis Quim, em recorda molt les partides més caòtiques de la Dragonlance Rifts on jo venia a la taula amb mitja idea, molts manuals i algun monstre a punt i tot fluïa.... ara és igual però amb un sistema de regles que ho promou.
René: Además esa sensación de que pasan muchas cosas puede ser cansada si no estás listo para ella. La sensación de que los personajes cambian con mucha velocidad puede sorprender a propios y extraños.
Aquest és un tema clau. No puc parlar des de la experiència, però la intuició em diu els PJs canvien i creixen de manera ràpida. Almenys al principi (en el nostre cas tenim PJs amb 4 Lifepaths). A veure com ho portem....
Quim: Pel què expliques veig que cal tenir llesta una ambientació robusta que aguantí els embits dels PJ.
No necessàriament. Més aviat diria el contrari. Si no hi ha ambientació es va nodrint dels conflictes i aportacions dels jugadors. El que si és cert és que amb una ambientació robusta (com tu dius) és més fàcil anar-se introduint al nou sistema i estil de joc.
Jo tinc previst treballar amb l'ambientació establerta als manuals de Freeport, un parell d'arcs argumentals generals, les línies d'aventures privades dels PJs i un bon catàleg de PNJs i llocs interessants. Ja us diré com em va.....
René:Espero que les haya gustado a todos, porque no hablaste mucho de las opiniones de los jugadores.
A mi m'ha agradat. Prenc nota que cal saber el feedback del grup..... :-P
René: Es muy interesante lo que comentas de la velocidad del juego. En mi experiencia es completamente cierto que las sesiones de BW van mucho más rápido justo por la razón que señalas. Creo que se debe a que el "ritmo" de la partida no es dominio de una sola persona.
Quim:També m'interessa molt la reflexió sobre el ritme de la partida. Són els jugadors qui decideixen quan un conflicte es rellevant?
Començo pel final, en el nostre cas és el GM qui decideix quan es tira i quan no (o almenys així ha sigut fins ara), i em sembla que el joc ho determina d'aquesta manera: "Say Yes or roll the dice". El que passa és que en les partides més normals les tirades de daus són la forma de fer participar als jugadors en la història. Ara es tracta d'explicar entre tots la història (amb més o menys matisos depenent de la voluntat del grup) i quan hi ha diferències de visió d'un tema entre GM i jugadors es tiren els daus, que guien la història... Això vol dir que les clàssiques tirades de comprar, negociar, escalar, moure's en silenci.... que es feien per mantenir el ritme de joc passen a ser (ho dic per experiència pròpia) totalment irrellevants.
Quim:Una tirada fallida, genera nous conflictes? Com ho feu per resoldre'ls?
No sempre és font de conflicte. En la sessió alguna cosa la vam pactar abans de la tirada, una altra després de la tirada i altres eren decisions inapelables del GM. Per què ho entenguis Quim, em recorda molt les partides més caòtiques de la Dragonlance Rifts on jo venia a la taula amb mitja idea, molts manuals i algun monstre a punt i tot fluïa.... ara és igual però amb un sistema de regles que ho promou.
René: Además esa sensación de que pasan muchas cosas puede ser cansada si no estás listo para ella. La sensación de que los personajes cambian con mucha velocidad puede sorprender a propios y extraños.
Aquest és un tema clau. No puc parlar des de la experiència, però la intuició em diu els PJs canvien i creixen de manera ràpida. Almenys al principi (en el nostre cas tenim PJs amb 4 Lifepaths). A veure com ho portem....
Quim: Pel què expliques veig que cal tenir llesta una ambientació robusta que aguantí els embits dels PJ.
No necessàriament. Més aviat diria el contrari. Si no hi ha ambientació es va nodrint dels conflictes i aportacions dels jugadors. El que si és cert és que amb una ambientació robusta (com tu dius) és més fàcil anar-se introduint al nou sistema i estil de joc.
Jo tinc previst treballar amb l'ambientació establerta als manuals de Freeport, un parell d'arcs argumentals generals, les línies d'aventures privades dels PJs i un bon catàleg de PNJs i llocs interessants. Ja us diré com em va.....
René:Espero que les haya gustado a todos, porque no hablaste mucho de las opiniones de los jugadores.
A mi m'ha agradat. Prenc nota que cal saber el feedback del grup..... :-P