Segueixo endinsant-me en la nova experiència de dirigir una partida de ciència ficció.
Tot canvia molt, respecte a fantasia medieval (que és el que més he dirigit). Una de les coses que més em costa és definir bé l'ambientació: nivell tecnològic, trames polítiques.... la complexitat de Traveller: Interestellar Wars és suficient com per atabalar als jugadors els primers dies. En el forum de Steve Jackson Games he trobat un paio que descriu la seva saga a partir de paradigmes cinematogràfics i em sembla molt útil.
Fent servir aquest punt de vista diria que la tecnologia és l'equivalent a la sèrie de pelis d'Alien, la situació política de Terra és similar a la d'Starship Troopers i l'ambient a la Cornucòpia Blanca (zona d'inici de la meva campanya) seria com el dels planetes més allunyats del Nucli de Firefly, la sèrie de TV.
Trobo que és una molt bona idea, ja que tots tenim molt internalitzats aquests ambients, i ens és fàcil fer-nos la imatge visual. Està bé que ho hagis dit per què jo em feia més la idea d'un tipus Farscape.
ResponEliminaPodríem dir que el nivell tecnològic Vilani és un tipus Babylon 5?
De fet son molt similars. En termes GURPS, jo diria que Firefly, Babylon5, Battlestar Galactica, Aliens... etc, serian el mateix TL (10 amb la limitaci� d'armament al TL9 -no hi han Beam Weapons).
ResponEliminaMolt interessant :D
ResponEliminaPersonalment opino que part de l'èxit d'una partida radica en que tots els participants tinguin en ment la mateixa imatge dels personatges i l'escenari, i òbviament això és molt fàcil d'assolir en fantasia medieval.
Una gran ajuda de joc!!