Pàgines

dimarts, 17 d’abril del 2007

sobre els personatges i els seus backgrounds

Una dels temes que em preocupa (i al qual busco solucions durant la lectura dels manuals) és repondre a: Què uneix al grup? Per què van junts i actuen junts?

Em sembla que és clau per un bon funcionament de la campanya.

Un clàssic seria que visquéssin al mateix lloc o tinguéssin un patró/amo comú (argument molt pulp).

També havia pensat que tots fossin abduïts, tipus Los 4.400 ....

No sé, el què tinc clar és que vull aprofitar la potència de GURPS per crear personatges per nutrir un bon rerafons per a cada PJ. A més seria xulo que fossin backgrounds variats.

Inclús tinc en cartera que alguns d'ells formin part de conspiracions enemigues (si més no aquest comentari ja pot alimentar un bon grup de paranoies..... jejejeje). A veure què ens ofereix el GURPS Illuminati..... també les races d'invasors entre-nosaltres del Black Ops ens poden donar idees. Seguirem treballant.

8 comentaris:

  1. Una cosa que a nosaltres ens funciona molt bé quan juguem a Cuthulhu és el grup de soldats que han lluitat junts a la primera guerra mundial. Allà es troben en mig de fets extraordinaris que són atribuïts a l'estrés del combat. Quan tornen als seus països mantenen el contacte. Llavors a algú li passa quelcom que ningú més es creu, excepte els seus antics companys de batalló que ja en viscut coses semblants...

    ResponElimina
  2. Aquesta idea està més que bé....

    Quim recorda que tens 1 punt de personatge més per la creació!

    :-)

    ResponElimina
  3. Pescar personatges d'ambients diferents també estaria bé (vull penjar-ho com a ideaN, però crec que només pot fer-ho Menécrates).
    A Stargate (SG1 i ATLANTIS) sempre hi ha algú al grup que ve d'altres móns, així com a STARTREK (mig klingons, mig vulcanians...).

    Caldria imaginar-se com ho fan per a viatjar del passat-màgic al futur-tecnològic.
    I si es poguéssin mantenir personatges, no sé si mantrindria el meu, però és una opció que no em desagrada.

    ResponElimina
  4. IDEES:
    DC Crisis infinita: S'escullen "herois" (personatges) de totes les èpoques per a fer front a un enemic que pot destruir tot el multivers.

    4.400: No se sap què ha passat, desapareixen i reapareixen, de cop, al futur.

    Salt Quàntic: Com avanç, però es presuposa que una intel·ligència superior decideix quan els personatges fan el salt (un cop complida la missió) que pot ser al futur o al passat.

    ResponElimina
  5. O, si cada personatge acaba al futur per motius diferents, aquí n'hi ha uns quants:

    Capità Amèrica: Congelat i despertat al cap de n-mil anys.

    Viatger perdut: Ve d'una altra galàxia/planeta/univers.

    Androide: Porta 15.000 anys fent el mateix i de cop es pregunta... WHY?

    ArsMàgica: Un conjur ha sortit MOLT malament (viatge a arcàdia? Crepuscle final?)

    Futur Apocalíptic: Ve del futur per salvar el passat del seu present (o alguna cosa així, però com que tothom ha vist T2, no cal que ho expliqui més).

    I tots plegats potser han estat fets presoners per les rates vermelles.

    ResponElimina
  6. Les idees de'n Philodox són interessants, però no oblideu que no vull donar to èpic a la campanya, per tant és possible que hi hagi accidents quàntics i/o deixalleries d'espai temps que perden un pj al món dels anys 30.....

    Em sembla més clar cada vegada que els personatges tindran un passat secret vers els altres pjs....

    ResponElimina
  7. Ull amb els passats secrets. Són útils per introduir trames, però cal anar en compte que aquests passats no desmembrin el grup. Recordo una partida d'Ars Màgica on un dels PJ era un infiltrat d'una Aliança enemiga per evitar que l'aliança dels PJ progressés. AL final va reeixir tant que es va acabar la campanya. Cal anar amb compte.

    ResponElimina